Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast är man som jag så handlar det inte om att undvika samtalsämnen. Det är bara helt ointressant att prata om.
Haha, sant. :)
För mig skulle det dock vara som att undvika typ hälften av alla samtal jag har.. Allt kommer in på politik ur olika vinklar när man pratat om saken ett tag. Älskar det. :)
Är nog bara med stallkompisarna jag undviker politik, kollektivstall är nog krångliga att hantera ändå ibland. ;)

Haha, sant. :)
För mig skulle det dock vara som att undvika typ hälften av alla samtal jag har.. Allt kommer in på politik ur olika vinklar när man pratat om saken ett tag. Älskar det. :)
Är nog bara med stallkompisarna jag undviker politik, kollektivstall är nog krångliga att hantera ändå ibland. ;)

Man är ju olika.
Jag pratar hellre om enhörningar, tv-spel, choklad, vin och öppet arkiv :D

Jag var på tinderdejt för ett tag sen med en kille som var supervänsterpartist. Det var väldigt intressant men han sålde ju inte in sitt parti genom sig själv om jag säger så... :angel:
Jag är själv inte jätteinsatt utan vet mer övergripande åt vilket håll jag är men kan se både för och nackdelar över hela spektrat.

Dejten kändes dock mest som att fika i vänsterns valstuga dagen innan val. :laugh:

Jag var på tinderdejt för ett tag sen med en kille som var supervänsterpartist. Det var väldigt intressant men han sålde ju inte in sitt parti genom sig själv om jag säger så... :angel:
Jag är själv inte jätteinsatt utan vet mer övergripande åt vilket håll jag är men kan se både för och nackdelar över hela spektrat.

Dejten kändes dock mest som att fika i vänsterns valstuga dagen innan val. :laugh:

Personer utan ett nyanserat tänkande och förståelse för fler uppfattningar än sina egna säljer sällan in sina partier särskilt bra :p Särskilt inte när de ska övertyga än utan att man bett om det. Som Herr Perfekt sa: "Personer med alldeles för stark övertygelse saknar ofta intelligens nog att kunna se saker från flera olika perspektiv och kunna förstå komplexiteten i frågor." Kan bara hålla med honom.

Började prata med en kille som det flöt ganska bra med. För en gångs skull. Kändes absolut som någon jag ville träffa. Han har också skrivit att barnet som han poserar på bild med är hans egen dotter så jag tänkte "ett barn är inte så farligt.." Men han har 3 skrev han nu. . Det känns inte alls som samma sak, han har inte skrivit något alls om dem i presentationen så jag känner mig lite förd bakom ljuset.

Jag har varit öppen med att jag har två hästar, för att inte göra någon besviken, och då vill jag veta hur landet ligger även hos killen... Förstår ju att jag inte kommer få 110 % vad jag helst skulle velat ha, men jag vill nog känna att en helt ärlig kille är den jag ägnar min tid åt.

Personer utan ett nyanserat tänkande och förståelse för fler uppfattningar än sina egna säljer sällan in sina partier särskilt bra :p Särskilt inte när de ska övertyga än utan att man bett om det. Som Herr Perfekt sa: "Personer med alldeles för stark övertygelse saknar ofta intelligens nog att kunna se saker från flera olika perspektiv och kunna förstå komplexiteten i frågor." Kan bara hålla med honom.

Ungefär sådär var han. Han kunde bla inte för sitt liv förstå hur en "låginkomsttagare" kunde rösta höger, de kan ju inte göra annat än att förlora på det. Däremot var det heeelt naturligt att en höginkomsttagare kunde rösta vänster, trots att de inte kan göra annat än förlora på det. Ur hans resonemang då.
Jag försökte flika in att allt kanske inte har med kronor och ören att göra hur man röstar. Den gick inte hem.

Det blev bara en dejt. :meh:

Började prata med en kille som det flöt ganska bra med. För en gångs skull. Kändes absolut som någon jag ville träffa. Han har också skrivit att barnet som han poserar på bild med är hans egen dotter så jag tänkte "ett barn är inte så farligt.." Men han har 3 skrev han nu. . Det känns inte alls som samma sak, han har inte skrivit något alls om dem i presentationen så jag känner mig lite förd bakom ljuset.

Jag har varit öppen med att jag har två hästar, för att inte göra någon besviken, och då vill jag veta hur landet ligger även hos killen... Förstår ju att jag inte kommer få 110 % vad jag helst skulle velat ha, men jag vill nog känna att en helt ärlig kille är den jag ägnar min tid åt.
hur kan någon vara besviken med någon som har häst?

Jag försöker inte tänka så mycket "dejta" utan mer träffa en massa nya människor för att vidga mina vyer och öka chansen att träffa någon som jag kan gilla som mer än bara vän. Då blir det inte så laddat och jobbigt och höga förväntningar :)
Jag kan tipsa om Meetup, där kan man träffa massa människor med samma intressen som en själv så blir det ju mycket lättare för då har man alltid något att prata om! Jag har gått på träffar och det är så himla roligt, inget dejtande från det (än) men det gör inget, att få nya vänner är ju minst lika roligt :)

Jag har faktiskt tre kompisar som träffat sina respektive via meetup.

tack! vissa män blir besvikna när de inte är centrum i kvinnans liv. Det här med att inte ALLT kretsar kring dem står de inte ut med... Fast det är konstigt,

Lite spinn off

Min dejt är en extrem stadsbo, senast idag diskuterade vi drivkraften bakom att ha häst. Han låg i sängen och var ynklig kl 22 och jag "skulle bara" när jag upptäckte hästen var tjock i ett ben, hade en massa fix jag ville göra o insåg orimligheten att hinna sova så mycket mer än 5 h i natt också. Han kunde verkligen inte förstå hur man orkar/vill/känner glädje över ett sådant måste varje dag, 24/7. Skillnaden jag känner med honom är att han istället upplevs som positivt "imponerad/förvånad/intresserad" över att man kan känna så starkt för något. Om jag minns rätt var det också han som tidigt när vi började snacka kommenterade lite försiktigt "Men jag kan inget om hästar...." varpå jag svarade "Det gör inget, jag kan tillräckligt". Han behöver inte veta något alls bara han förstår mitt behov. För mig känns det så extremt viktigt, efter att ha kommit ur ett förhållande där hästen tvingats bli en stress, att få de nya människorna i mitt liv att fatta att detta är en del av mitt liv lika självklar som att du sover varje dygn, punkt. Sedan är jag ändå tydlig med att när jag kan så planerar jag hästen så att vi kan ses lite mer när våra scheman väl klaffar, för jag gillar inte heller att känna att jag på någotvis helt hårt ba "Du betyder inte så mycket utan är alltid prio 2, gnäll inte för det!". Jag trodde det skulle vara en svårare balansgång än vad det hittills varit faktiskt. Fast vår utgångspunkt i vår relation är ju också strikt uttalad att vi ses så länge vi båda känner att det tillför oss positiv energi, ingen av oss orkar med mer negativtet och krångel och vi är inte negativa eller krångliga känns det som.

Ang politisk åskådning så vet jag inte om jag nämnt det här men jag berättade hur tuppkycklingar ofta bara mals ner direkt för de fyller ingen funktion. Dejten utbrast direkt helt spontant "Men det är ju könsdiskriminering?!". Det var första som dök upp i huvudet alltså :laugh: Tycker det är så himla intressant och givande att diskutera med någon som är mer röd och mer feministisk (eller åtminstone inte upptäckt det senaste året att många grundvärderingar faktiskt är feministiska) än jag IRL, har verkligen saknat det efter allt jag läst här på buke. Frågade jag mitt ex så undrade han mest hur det var fatt och han ägnade inte sådant en sekund av sin tankeverksamhet ens om man ville diskutera något.

En sak som jag är sjukt känslig med är att kunna planera ihop, åtminstone för en vecka. Planerar stallet utifrån jobbschema men helgerna är ju mer fria. Verkligen avskyr att inte meddela min stallkompis i tid (som tar med pass pga bor granne) eller ändra i efterhand. Det ryms inte alls i min personlighet. Så eftersom jag lovat mig själv att vara helt ärlig och rak så skrev jag till dejten i början av veckan (när det ändå kändes som vi inte gått skilda vägar pga missförstånden på lördagen) hur min vecka var och att jag sen inte kunde ses söndag-torsdag pga nattjobb.

Först verkade det som att vi bara kunde ses fredagen vi redan bestämt. Han skulle på kalas och pokernatt på lördagen o så skulle det bli för sent för mig att hinna på söndagen innan jag behövde sova osv. Inom några minuter hade det dock blivit att jag skulle hämta honom vid 22 på lördagen o så skulle vi sova hos mig (första gången :nailbiting:) och gå på skogspromenad på söndag fm innan jag behövde åka till stallet. Jag hann inte riktigt svara mer än korta grejer just då och efter alla förslag kommer sedan "Sorry nu känner jag mig lite påträngande! :p" och "Blev bara så exalterad över att vi hittade en lösning!" @Bison kräktes lite (:D) men jag verkligen gillar att vi båda är helt raka och skriver ut sådant.

Så på fredag efter en kortare stalldag blir det avslappnat häng, mat och nåt Svenssonprogram på TV o sen när han ska iväg på kalas mm så sticker jag till stallet en långdag. Och sen hämtar jag honom i grannbyn på kvällen så kan man sova och vakna ihop och titta förbi något fint ställe på förmiddagen innan jag sticker direkt till stallet. Ser fram emot helgen massor!!

Jag hade en kk förr som jag var dökär i. Visade sig efter ett tag att han var SD, själv är jag V. Resultatet blev att vi fick bannlysa invandring/integration som diskussionsämne helt (då han bara blev förbannad och jag mest satt och grät pga rädsla för förbannade män) vilket faktiskt inte känns speciellt nyttigt. Numera vägrar jag dejta högerextrema pga just människosynen, samt det faktum att jag vill ha barn i framtiden och vill att de växer upp med en schysst människosyn, och det går inte om deras pappa är rasist.
Andra till höger om mig är mer flytande. Jag har tex inga problem med moderater överlag, men stöter jag på en moderat som står bakom utförsäkringar så kommer det garanterat skära sig, exempelvis. Precis som om jag stöter på en sosse som står bakom att man utvisar folk till Afghanistan.

Jag har ju för övrigt även skrivit i min annons om kk att jag inte vill ha kontakt med högerextrema iom att värderingar är viktigt för mig. Fick följande ikväll:
"Grundläggande värderingar för människosyn? Du dissar själv och ser ner på andra ..... och tycker att du och dina värderingar är bättre än andras bara för dom inte håller med dig...
Jag hoppas verkligen du hittar någon som senare visar sig ha sympatier med SD...
Tycker du mest bara är pinsam som ens skriver nåt dylikt. Skäms..."

Skämmas för att jag inte vill ligga med rasister? Cry me a river :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 045
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 454
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 930
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka