Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man förespråkar ett eget val så betyder det inte på något sätt att man är för trafficking.

Det vet jag.

Skulle bordellerna vara lagliga skulle man kunna kontrollera dessa så hårt att trafficking blev omöjligt på dessa.

Nej, så fungerar det inte tyvärr. Men jag väljer att inte gå in på en sådan diskussion just här och nu.

Suck.. jag tänker som sagt inte diskutera detta här. Du pratar med en utbildad statsvetare som arbetar med detta ideellt. Ditt "jo" är aningens förminskande.
Och hur många statsvetare, politiker, ideellt arbetande har varit och är fortfarande helt övertygade om att Portugals drogpolitik inte fungerar. Det är baserat i konservativt tänkande och moralpolitik. Det är ok i sig det också men man kan inte alltid basera hur saker kommer bli på hur man alltid har gjort.

Och hur många statsvetare, politiker, ideellt arbetande har varit och är fortfarande helt övertygade om att Portugals drogpolitik inte fungerar. Det är baserat i konservativt tänkande och moralpolitik. Det är ok i sig det också men man kan inte alltid basera hur saker kommer bli på hur man alltid har gjort.

Mina åsikter har ingenting alls med moralpolitik eller konservatism att göra. Nu gör du ett antagande om varför jag har de åsikter jag har, vilket är ett helt uppåt väggarna felaktigt antagande. Sorry men du är ute och cyklar.

Mina åsikter har ingenting alls med moralpolitik eller konservatism att göra. Nu gör du ett antagande om varför jag har de åsikter jag har, vilket är ett helt uppåt väggarna felaktigt antagande. Sorry men du är ute och cyklar.
Inte varför du har det, hur man analyserar problemet. Du kommer fortfarande påverkas av den information som ges om problemet och hur den utformas och hur man analyserar problemet.

Men som du säger, vi lämnar den diskussionen här och jag har ingen avsikt att angripa dig eller dina åsikter och det är inte så att jag brinner för legal prostitution på något sätt.

Inte varför du har det, hur man analyserar problemet. Du kommer fortfarande påverkas av den information som ges om problemet och hur den utformas och hur man analyserar problemet.

Vilka är "man"? I vår organisation analyseras problemet inte utifrån moralpolitik eller konservatism. Inte inom akademin heller, mig veterligen. I alla fall inte på SU. Moral har mig veterligen alltså ingenting alls med problemet att göra, utan problemet är människohandel och sätt att stoppa detta.

Men som du säger, vi lämnar den diskussionen här och jag har ingen avsikt att angripa dig eller dina åsikter och det är inte så att jag brinner för legal prostitution på något sätt.

Ja, det är väl lika bra :) Dejtingtråden må dra iväg på sidospår ibland men det här var lite väl off track.

Just nu tänker jag mest på ett litet mysterium på jobbet. En kollega sms:ade mig mitt i natten (högst troligt på fyllan) på min jobbtelefon och frågade om jag hade pojkvän och ifall jag ville ses. Hade ju varit skoj om det var någon jag gillade och flirtat lite med, men jag vet inte ens vem det är! :D Han har ett alldagligt namn och vi är hundratals kollegor på mitt jobb, alla har olika scheman och ses sporadiskt, och man minns inte vad alla heter som man pratat med. Så nu måste jag luska ut vem det där är och vad det hela handlar om (felskickning? Konstig desperat typ? eller nån som jag faktiskt skulle kunna vara intresserad av?) och det är ju rätt roligt och spännande även om jag inte har några stora förhoppningar.

Och så var detta mysterium löst. Lyckades med en kollegas hjälp komma fram till att killen är en gift småbarnspappa som jag snackade med för ganska längesen och då tyckte var trevlig och lite charmig. När jag gick förbi honom idag var han inte lika snygg och han hade tunnelseende och sa inte hej (det var ute på gatan) så antingen skäms han eller så var det faktiskt inte mig han tänkte skicka till?? Oavsett är jag ju inte intresserad så spelar ingen större roll. Men det var ju nästan lite tråkigt att ha knäckt denna nöt, vad ska jag nu hitta på för nåt att fundera på?

Jag hade också haft svårt att inleda nåt med nån som har väldigt annorlunda värderingar, d.v.s. långt åt höger för min del, eller det minsta tendenser åt rasism eller negativitet mot feminism. Ett one night stand hade säkert funkat om man undvek prata politik. Men det kanske hade varit lärorikt egentligen att vara lite mer openminded.

Jag hade också haft svårt att inleda nåt med nån som har väldigt annorlunda värderingar, d.v.s. långt åt höger för min del, eller det minsta tendenser åt rasism eller negativitet mot feminism. Ett one night stand hade säkert funkat om man undvek prata politik. Men det kanske hade varit lärorikt egentligen att vara lite mer openminded.

Mitt sätt att vara open minded är att lyssna på välgrundade argument, oavsett var de kommer ifrån, och fundera på vad det innebär för mitt nuvarande ställningstagande. Ibland lär man sig något nytt, ibland ändrar man sitt ställningstagande och ibland är ett välgrundat argument eller två inte tillräckligt för att ändra ställningstagande. Ofta är det också helt okej att tycka att andra har fel och/eller dumma argument och inte inleda relationer med dessa.

Värderingar är väldigt sällan någons politiska orientering. Politisk orientering är mer vilka som lyckades ha tur att fånga en vid något tillfälle. Politik är närmast att hålla på en fotbollsklubb där det alltid är fel på domaren om man förlorar och motståndaren filmar mer än ens egna spelare.

Det får stå för dig det.
Det var lite ett skämt men mycket tycker jag att det är så också. Den största delen är ju ekonomiska delen när det gäller svenska mainstreampartier och alla har ju ungefär samma grundläggande människovärderingar.

Det är rätt sällan man stöter på personer som inte köper ett paket när man röstar på ett parti och sen när något händer i ens parti eller en medlem i partiet så ska man försvara det.

Det blir rätt sällan att man säger "där tycker jag att mitt parti gör fel". Detta varierar såklart från person till person och jag överdriver för att göra en poäng men tyvärr tycker jag att det är för mycket pakettänkande oftast.

Vad framtiden bär är döljt för nutidens ögon men man hoppas.
Jag försöker inte tänka så mycket "dejta" utan mer träffa en massa nya människor för att vidga mina vyer och öka chansen att träffa någon som jag kan gilla som mer än bara vän. Då blir det inte så laddat och jobbigt och höga förväntningar :)
Jag kan tipsa om Meetup, där kan man träffa massa människor med samma intressen som en själv så blir det ju mycket lättare för då har man alltid något att prata om! Jag har gått på träffar och det är så himla roligt, inget dejtande från det (än) men det gör inget, att få nya vänner är ju minst lika roligt :)

Jag försöker inte tänka så mycket "dejta" utan mer träffa en massa nya människor för att vidga mina vyer och öka chansen att träffa någon som jag kan gilla som mer än bara vän. Då blir det inte så laddat och jobbigt och höga förväntningar :)
Jag kan tipsa om Meetup, där kan man träffa massa människor med samma intressen som en själv så blir det ju mycket lättare för då har man alltid något att prata om! Jag har gått på träffar och det är så himla roligt, inget dejtande från det (än) men det gör inget, att få nya vänner är ju minst lika roligt :)
Hittade ett möte i morgon. ska bli kul

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 045
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 454
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 930
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka