Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med små små steg. Dels för att kolla om hon vill och hur hon reagerar på din beröring, men också för att det flyter på bättre så. Jag tycker att det är enklare att ta initiativ att kyssas om man har kommit stegvis dit. Exempelvis en hand på armen några gånger, och reagerar han positivt på det och kanske gör något liknande på mig med så kanske jag testar lägga handen på knät nästa gång, osv. Så förhoppningsvis när det väl vaknas kyssande så är båda redan bekväma med beröring av varandra och dessutom mer säkra på att det är det som båda vill.

När jag och frukostdejtkillen kysstes första gången så hade jag precis fått lite axelmassage (var stel efter gymmet) som ledde till pill i håret som blev kyss. När jag och M kysstes första gången så hade jag precis lagt mitt huvud mot hans axel i soffan, och Herr Perfekt efter att han styrkt sina fingrar över mina fötter och smalben i soffan. Så det är mitt bästa tips! Baby steps :) Handen på armen är en ypperlig start.

Instämmer. Redan andra gången jag i dejten sågs hade vi egentligen kunnat kyssas, vi har pratat om det i efterhand. Men han lät bli, vi hade redan pratat en hel del om mina dåliga erfarenheter av killar med noll känsla. Det var ett av de där tillfällena när vi promenerade och bara hamnade mittemot varandra lite för nära liksom. Vi kysstes första gången på en pub tredje gången vi sågs. Det var väl typiskt klassiskt att vi pratat i munnen på varandra och skrattat i några timmar och blivit ganska fysiska iom det. Klockan närmade sig väl stängning och mitt i ett till dåligt skämt blev det bara så. Han som tog initiativ både till fysiskt kontakt (handen på armen tror jag haha) och att kyssas men jag är nog faktiskt ganska bra på att vara tydlig med om det är uppskattat eller inte och sedan själv vara lika bekräftande.

Tillägg:
För mig med rätt stora issues angående killar som inte kan känna av situationen är nog bästa tipset att först våga ha lite mer ögonkontakt och att ge det lite tid innan man eventuellt försöker igen, viktigt för mig att kännu att jag har space. Jag tror inte jag gav något gensvar alls när han först typ la handen på armen och det var ju bara något kortvarigt. Jag behöver liksom lite tid att fatta vad som hände. Tycker jag det var något negativt håller jag mig på min kant sedan och hoppas det inte ska upprepas.

En generell fundering, nu när jag börjat träffa folk så känner jag att jag verkligen saknar sex. Inget konstigt med det men som häromhelgen när jag träffade någon och det var lite touch and go om han skulle få följa med hem så kände jag plötsligt att jag blev väldigt nervös och någon form av obekväm inför tanken på att ligga med någon ny. Jag har ju legat med samma man i 8 år och tanken på att ligga med någon ny känns både spännande och väldigt lockande men jag känner mig konstigt obekväm samtidigt, väldigt motstridiga känslor och jag vet inte om det bara är nervositet eller om det är att jag inte är redo.
Så hur kändes det för er som kommer från långa förhållanden och sen började dejta och när ni skulle sexa med någon annan för första gången? Kände ni er också nervösa/obekväma och var det bara nerver och vana eller att ni inte var redo?
Jag vet inte vad jag känner! Blörp..

Hade kunnat skriva en roman, gick ju inte så bra för mig :o Haft ett förhållande i 8 år. Jag kände mig iaf mest obekväm pga tidigare dåliga erfarenheter, dels av killar och dels av att själv skapat ett negativt mönster där jag inte lyssnade på min egen känsla. Ang en ny kille så känner jag nog mest att jag tycker det är lite jobbigt att kommunicera vad jag gillar när han inte upptäcker det själv. Men det kan också bero på tidigare dåliga erfarenheter. Helt klart behövde jag iaf lära känna honom mer (både i sängen och hur han reagerar på "problem" som uppkommer) för att känna mig trygg nog att ha sex utan att hamna i det hemska läget att jag säger ja fastän jag borde säga nej. Tror faktiskt inte jag egentligen är nervös/ovan/obekväm sådär som inför en ny situation annars.

Jag har som första bild en där jag rider o hästen är typ 5. Dvs 8 år gammal bild typ nästa är en bild där jag rider på en tävling förra sommaren. Sista är min första selfie som är då typ 2 mån gammal (när jag skaffade appen). Jag bryr mig faktiskt inte nämnvärt om bilder/nya gamla. Ser inte alls tinder som någon sådan ytlig app o har heller inte träffat någon kille därifrån som haft den åsikten. Även om alla verkar tycka hela grejen handlar om att hitta sex med fixade bilder.

Fast bara för att man har en ny bild behöver man inte tycka att allt handlar om sex el fixade bilder. :)
Själv tycker jag att det är kul att ha en iaf någorlunda ny bild för att andra ska se hur jag ser ut, eftersom jag är nyfiken på hur den jag själv pratar med ser ut. Då har jag varken fixade bilder eller är ute efter sex. De flesta jag träffat har heller inte varit ute efter bara sex. Det måste inte vara antingen eller.

Fast bara för att man har en ny bild behöver man inte tycka att allt handlar om sex el fixade bilder. :)
Själv tycker jag att det är kul att ha en iaf någorlunda ny bild för att andra ska se hur jag ser ut, eftersom jag är nyfiken på hur den jag själv pratar med ser ut. Då har jag varken fixade bilder eller är ute efter sex. De flesta jag träffat har heller inte varit ute efter bara sex. Det måste inte vara antingen eller.

Nej förlåt, inte alls så jag menade! Flera i min närhet har den attityden. Bedömmer hur snygg vs gamla de olika bilderna på samma person är. Det berör verkligen inte mig en sekund.

Kom precis hem från fikat. Det är bara att inse att det inte kommer bli något med den här snubben. Vi har träffats kanske fem-sex gånger under ett halvår och jag kände mest hela tiden att jag längtade tills att jag fick gå därifrån. Han är snäll, trevlig och så, men när man knappt kan hålla igång samtal så känns det inte bra, och jag som snarare brukar ha problemet att hålla tyst ^^

Bowlingfest med jobbet igår..
Kollegan var väldigt på, jag sa att jag inte var intresserad.. jag gick hem med en annan kollegas son :D mycket trevligt!

Kollegan gick runt och surade hela kvällen, ringde mig hur många gånger som helst, kallade mig svin och visade fingret åt mig :grin:

Bowlingfest med jobbet igår..
Kollegan var väldigt på, jag sa att jag inte var intresserad.. jag gick hem med en annan kollegas son :D mycket trevligt!

Kollegan gick runt och surade hela kvällen, ringde mig hur många gånger som helst, kallade mig svin och visade fingret åt mig :grin:
moget! bra att du tog en annan

känner för att en dejt behöver komma snart. (eller vad ska man säga) Jag är kött och blod som kontrolleras av ett neuralt nätverk och en hjärna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
145 975
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 775
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka