Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antagligen vill han inte bara ligga men ligga vet han nog att han vill.

Ja, jag vet inte. Har tyvärr inte så stor tilltro till killar..

Men han ville ses nästa vecka (han la till "eller är det en dum idé?") Och jag kan ha sagt ja.. får väl hålla bort känslor så gott det går :grin:
 
Min "dyker aldrig upp" kom faktiskt
Och vi hade de precis så mysigt som jag visste vi skulle ha. Han är verkligen (förutom exet för några år sen som jag tyckte va för mkt) den gosigaste och mysigaste å va med :)

Men nu har han åkt till jobbet
Får väl se när han hör av sej igen
 
Nu har jag berättat för min KK och frukostkillen att jag har slutat äta p-piller och att vi måste vara väldigt noggranna med kondom framöver. Båda var lite nyfikna på varför och då sa jag bara att jag håller på med en utredning på sjukan som kräver att jag får igång systemet som det fungerar utan hormoner inblandat. Självklart var det inga problem för någon av dem att vara noggrann framöver Jag funderar på att berätta att jag funderar på att skaffa barn, till frukostkillen sa jag att jag kunde berätta mer när vi ses. Jag har den typen av relation med dem båda där jag tycker att det skulle kännas bra att ha berättat en sån sak :)
 
Jag har träffat han söderifrån flera ggr nu, vi skulle ju vinterbada igår. Men han sov hos mig i natt :o
Första av manligt kön som sov under samma tak som mig. Gillar han på nåt vis men jag känner att det räcker med att träffas emellanåt. Han är kanske inte min typ av karl som jag vill ha på riktigt.
Han ifrån samma län som mig tänker jag lite på. vi hade en jättebra helg.
Så länge jag känner att jag bara har mig själv att ta hänsyn till och inte släppt in någon i mitt hjärta så fortsätter jag mitt liv som singel.
Har ju ändå varit i ett långvarigt äktenskap tidigare och aldrig varit på detta viset.
Har en till jag tänker träffa, vi skall cykla ihop. En norrman som bor bara några mil från mig.
Roligt att följa er alla!
Tinder är faktiskt riktigt kul!! Helt annat tryck där och intressanta människor!
Gäller bara att sortera lite..;)
 
Jag har lite känsloproblem och vet inte riktigt vad jag vill ska hända med kollegan. Försöker slappna av i tanken att jag inte behöver veta vad jag vill, men jag går och oroar mig så jag blir tokig :cautious:

Hade kanske behövt lite mer bekräftelse från honom, han är så himla försiktig men vad han gör och säger. Samtidigt så är det ju det jag tycker om med honom O_o herregud, kan man stänga av hjärnan? :rofl:
 
Jag har lite känsloproblem och vet inte riktigt vad jag vill ska hända med kollegan. Försöker slappna av i tanken att jag inte behöver veta vad jag vill, men jag går och oroar mig så jag blir tokig :cautious:

Hade kanske behövt lite mer bekräftelse från honom, han är så himla försiktig men vad han gör och säger. Samtidigt så är det ju det jag tycker om med honom O_o herregud, kan man stänga av hjärnan? :rofl:
Om du kommer på hur man stänger av hjärnan så dela gärna med dig haha, min är aldrig tyst eller stilla...
 
Jag har lite känsloproblem och vet inte riktigt vad jag vill ska hända med kollegan. Försöker slappna av i tanken att jag inte behöver veta vad jag vill, men jag går och oroar mig så jag blir tokig :cautious:

Hade kanske behövt lite mer bekräftelse från honom, han är så himla försiktig men vad han gör och säger. Samtidigt så är det ju det jag tycker om med honom O_o herregud, kan man stänga av hjärnan? :rofl:

Vad säger han om din upplevelse?
 
Ser fram emot den där släktmiddagen. Jag som blev livrädd och började fundera på hur man gör slut på något som inte finns först :eek:

Är faktiskt sjukt nöjd med mitt envisa tragglande för att komma ur mitt destruktiva panik-o-bli-tyst-mönster jag kört i alla år tidigare, ständigt påeldat av mindre empatiska partners. Min dejt flikar försynt in lite då och då i våra diskussioner att han tror det varit bra för mig att gå o prata med någon proffesionell (han är lite nördig inom det området kan man säga) men jag känner faktiskt helt ärligt att jag vill avvakta o se var jag själv landar först på egen hand. Är ju inte som att jag upplever några olösliga problem i dagsläget.
 
Vad säger han om din upplevelse?
Jag har inte pratat med honom om det och jag tror inte jag vill det heller, iaf inte just nu. Jag känner att jag måste lära mig att hantera mina tankar och känslor innan jag ramlar in i ett förhållande lite för snabbt, igen.

Samtidigt som det är lite jobbigt att inte veta vart vi står så njuter jag också av att det är lite lagom flörtigt. Han skriver varje dag, frågar ofta om jag ska gymma (så vi kanske stöter på varann där) och håller igång konversationen. Han blir röd om kinderna när vi pratar med varandra, ögonen glittrar sådär speciellt när han tittar på mig, han hittar små anledningar till att komma fram och prata, ibland kommer jag på honom att stå och betrakta mig. Och vi ska inte tala om när han skrattar och drar fingrarna genom håret :love: han är ett skolboksexemplar :o

Så försöker jag vara lite objektiv så tycker jag att han visar att han är intresserad och jag behöver bara go with the flow och se vad som händer. :)
 
Jag har inte pratat med honom om det och jag tror inte jag vill det heller, iaf inte just nu. Jag känner att jag måste lära mig att hantera mina tankar och känslor innan jag ramlar in i ett förhållande lite för snabbt, igen.

Samtidigt som det är lite jobbigt att inte veta vart vi står så njuter jag också av att det är lite lagom flörtigt. Han skriver varje dag, frågar ofta om jag ska gymma (så vi kanske stöter på varann där) och håller igång konversationen. Han blir röd om kinderna när vi pratar med varandra, ögonen glittrar sådär speciellt när han tittar på mig, han hittar små anledningar till att komma fram och prata, ibland kommer jag på honom att stå och betrakta mig. Och vi ska inte tala om när han skrattar och drar fingrarna genom håret :love: han är ett skolboksexemplar :o

Så försöker jag vara lite objektiv så tycker jag att han visar att han är intresserad och jag behöver bara go with the flow och se vad som händer. :)

Förstår precis! Så tänkte jag också, inte prata en massa. Låt mig vara ifred o tänka själv liksom. Min dejt tänkte annorlunda dock så det sket sig :laugh: Men vi är ju så himla olika, hade jag faktiskt velat/behövt vara i fred så hade vi nog bara setts typ två gånger sen hade det inte funkat mer. Jag tänker jättemycket på en massa naturvetenskapliga grejer jag trodde alla tog för givet (som att potatisar gror :D) och han tänker jättemycket på sådant socialt mojs och lyckas alltid ställa de där bra frågorna så att man naturligt kommer vidare genom jobbiga samtalsämnen som känns bra efteråt att ha pratat om.

Jag har kommit på mig själv att jag nästan tycker om när det blir något litet missförstånd bara för att det innebär att vi pratar djupare om något vi inte berört innan. Jag som varit konflikträdd deluxe och lärt mig sopa allt under mattan för det har bara lett till mer avstånd och mer mur att ta skydd bakom. Vem är jag egentligen :cautious:
 
Förstår precis! Så tänkte jag också, inte prata en massa. Låt mig vara ifred o tänka själv liksom. Min dejt tänkte annorlunda dock så det sket sig :laugh: Men vi är ju så himla olika, hade jag faktiskt velat/behövt vara i fred så hade vi nog bara setts typ två gånger sen hade det inte funkat mer. Jag tänker jättemycket på en massa naturvetenskapliga grejer jag trodde alla tog för givet (som att potatisar gror :D) och han tänker jättemycket på sådant socialt mojs och lyckas alltid ställa de där bra frågorna så att man naturligt kommer vidare genom jobbiga samtalsämnen som känns bra efteråt att ha pratat om.

Jag har kommit på mig själv att jag nästan tycker om när det blir något litet missförstånd bara för att det innebär att vi pratar djupare om något vi inte berört innan. Jag som varit konflikträdd deluxe och lärt mig sopa allt under mattan för det har bara lett till mer avstånd och mer mur att ta skydd bakom. Vem är jag egentligen :cautious:

Jag upplever inte att du är så konflikträdd faktiskt.
Känns som du hittar dig själv mer och mer för varje gång vi ses.
Sen vet jag inte om set bara är positivt eftersom du börjar ta efter mina ondskefulla idéer :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 939
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
552
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 892
Senast: Bonita4
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
29 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp