Vad gör vi? Del CCXIII

Asså hästar! 😆😅. Ledde pållan och hagkompisen in från hagen när hagkompisen plötsligt skyggar för en koltrast som flög förbi precis framför oss och lyckas bli typ snarskank på mig med hans ena framben så jag var på vippen att störta framlänges 😆.
Efter två dagars ridning; ridtur och dressyr på ridbanan fick det bli aktiv vilodag I regnrusket med promenad längs grusvägen och beta men mest motion i form av styrketräning till mig 😝 tänk att de kan vara så hungriga och gräs vara så gott 😅🥰.

Nu under täcke och ska läsa lite innan jag somnar 😴
Vad är snarskank?

Upptäckte ikväll en fasanhöna som hade sitt rede precis intill jordgubbslandet, flög upp när jag var bara några decimeter ifrån vilket var tur för jag var nära att trampa på henne, nog femton ägg i redet tror jag. Men stackare, vattnade landet ordentligt under flera timmar för en vecka sedan med spridare men det har varit så varmt och torrt att jag tror hon klarade äggen utan problem. Nu blir det att vattna för hand i den delen .

Ruvar på var/hur jag ska söka hjälp med min stressproblematik, vars själsliga och kroppsliga yttringar (inte minst en brutal gastrit) är rätt besvärande vid det här laget.

Distriktsläkaren kan väl remittera nånstans antar jag, men det måste ju vara till nån som är bra på just stress. Och vi har samtalsterapi som anställningsförmån på jobbet, men samma där - det behöver ju vara någon med erfarenhet och kompetens kring stress.

Får försöka inventera imorgon.
Åh, en bra samtalsterapeut är ju guld i sådana lägen. Hade börjat kolla i det du har tillgång till från jobbet då de ofta har kortare kö och säkert kompetens på just stress (i min erfarenhet).

Hoppas du hittar någon du matchar bra med 🤞

Hej och hå. I tisdags konstaterade jag och hopptränaren att Stig börjar bli riktigt vältränad. Igår fick han vila, idag bockade han av medryttaren 🙈 som landade på sin sen tidigare skadade axel. Så efter jobbet fick vi åka ut och mocka för det hade hon inte gjort innan hon red. Sen började tvättiden kl 16. Vi blev lite sena, men har bokat hela kvällen så vi hinner klart ändå :)
Hoppsan. Jo så var det första tiden med min förra häst, fräsch fjording på 21 och tydligen känd som bockmaskin i unga år. Han kom ju hem i hög kondition och jag red ju 45-60 minuter några dagar i veckan han som var van vid 3 timmar/dag. Plus jag var ovan vid bockande hästar så jag gjorde inget annat än flög men vad jag har igen det idag 🙌. Den hästen lärde mig mycket ❤️. Låter som er Stig är lite samma buse att ha mycket kul med! .

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 331
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
646
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 217
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka