Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror på sammanhang och vad det är för typ av kommentar.
Man ska vara försiktig med negativa kommentarer.
Men grejen med objektifiering handlar inte om att positiva kommentarer uppskattas medan man ska låta bli negativa. Det handlar om att personen, kroppen, ses som ett objekt, fritt för andra att recensera och kommentera. Om du uppskattar kommentarer tycker jag att du kan fråga folk om vad de tycker om dig/din kropp, men i övrigt tycker jag verkligen du ska ta till dig att inte kommentera (och därmed VÄRDERA) andras utseende.

Nja, men kvinnor är ju mer selektiva i online dejting. Känns som att det bekräftas i den här tråden. Och det man har att gå på i appen är först och fräst utseendet och en liten profil. Så kvinnor bedömmer det manliga utseendet lika mkt.

Såklart man vill träffa nån som gillar en som man är. Men om det inte fungerar så bra så kanske man kan ändra på sig själv. Det är ju upp till var och en om man vill göra det eller om man tycker det är värt det.
Fast vi är många som här i tråden beskrivit hur vi går på betydligt mycket mer än hur personen ser ut på bilderna, när det gäller just tinder. Vi har skrivit att det handlar om hur personen framställer sig själv, vad personen gör på bilderna, hur den text som finns är skriven osv. Även om det bara är några få bilder och lite text går det att få ganska många olika intryck av en person, intryck som kan göra att någon med ett "bara ok" utseende framstår som mer intressant än någon "toksnygg" (och sedan vad som är snyggt eller inte varierar ju från person till person).

Nu fick jag reklam för Mazily på Facebook. Jag är ju inte ute efter att dejta men nyfiken som jag är måste jag ju fråga er var det hamnar bland alla dejtingsidor/appar :D Någon som provat?
Jag provade förut. Fick uppfattningen att det kanske möjligtvis kunnat vara nåt att ha om jag bott i typ Stockholm eller Göteborg.
Nu är det ett par år sen dock så det kan ju ha ändrats.

Säger bara att det kan vara svårt att sätta sig in i hur andra människor upplever saker å ting.
Som man känner sig själv känner man andra.

Men grejen med objektifiering handlar inte om att positiva kommentarer uppskattas medan man ska låta bli negativa. Det handlar om att personen, kroppen, ses som ett objekt, fritt för andra att recensera och kommentera. Om du uppskattar kommentarer tycker jag att du kan fråga folk om vad de tycker om dig/din kropp, men i övrigt tycker jag verkligen du ska ta till dig att inte kommentera (och därmed VÄRDERA) andras utseende.

Alla lägger i värderingar i utseendet utan att man kanske själv tänker på det. Däremot kanske inte alla yttrar sig som jag gör :). Därmed inte sagt att jag gör det i verkligen livet bara för att jag yttrar mig mkt på buke.

Alla lägger i värderingar i utseendet utan att man kanske själv tänker på det. Däremot kanske inte alla yttrar sig som jag gör :). Därmed inte sagt att jag gör det i verkligen livet bara för att jag yttrar mig mkt på buke.
Det är ett råd bara, du tar åt dig om du själv vill.

Fast vi är många som här i tråden beskrivit hur vi går på betydligt mycket mer än hur personen ser ut på bilderna, när det gäller just tinder. Vi har skrivit att det handlar om hur personen framställer sig själv, vad personen gör på bilderna, hur den text som finns är skriven osv. Även om det bara är några få bilder och lite text går det att få ganska många olika intryck av en person, intryck som kan göra att någon med ett "bara ok" utseende framstår som mer intressant än någon "toksnygg" (och sedan vad som är snyggt eller inte varierar ju från person till person).

Jo, jag förstår det. Man lägger mkt intryck på bilderna. Men i slutändan säger det inte så mkt om personerna iaf. Inte förrän du träffar dom i verkliga livet.

Så det är okej att oombett kommentera och därmed värdera och objektifiera på Buke.. Om du på fullt allvar tror att dina åsikter som du visar på här inte sipprar igenom, ut i verkliga livet så skulle jag nog tänka om. Och det handlar inte om att alla inte "yttrar" sig som du, det handlar om att väldigt många här inne, iallafall, inte tänker som du. Stor skillnad.

Jag skulle nog vilja vara en sån där som heter Yoga, som är flexibel och smidig. Eller en sån färgglad Mac som fanns när jag var liten!
Det låter fint!
Jag tänker att nu börjar det ju komma självkörande bilar och sånt.. Det är väl en dator i dom som sköter allt... Det hade nog passat mig....
Men allra helst vill jag nog vara en robot..

Så det är okej att oombett kommentera och därmed värdera och objektifiera på Buke.. Om du på fullt allvar tror att dina åsikter som du visar på här inte sipprar igenom, ut i verkliga livet så skulle jag nog tänka om. Och det handlar inte om att alla inte "yttrar" sig som du, det handlar om att väldigt många här inne, iallafall, inte tänker som du. Stor skillnad.

Nej, det har jag förstått :).
Därför som buke är bra. Då jag vill se och förstå hur andra tänker.

Att ni ens orkar älta det här om och om igen och igen? Jag vet ingen användare här inne som får slängt i ansiktet tidigare dumheter så mycket som @Hero och att det av majoriteten för ovanlighetens skull dessutom anses helt okej att dra upp gammalt skit och kasta omkring.

Sen är det skapligt skenheligt att hacka på att han har vissa kroppstyper och utseenden som han föredrar, för det har vi alla. Vem fasiken tar kontakt eller inleder något med någon man inte finner attraktiv liksom? Men ingen och troligtvis inte heller Hero är väl (förhoppningsvis) tillsammans med någon enbart baserat på utsidan?

Att ni ens orkar älta det här om och om igen och igen? Jag vet ingen användare här inne som får slängt i ansiktet tidigare dumheter så mycket som @Hero och att det av majoriteten för ovanlighetens skull dessutom anses helt okej att dra upp gammalt skit och kasta omkring.

Sen är det skapligt skenheligt att hacka på att han har vissa kroppstyper och utseenden som han föredrar, för det har vi alla. Vem fasiken tar kontakt eller inleder något med någon man inte finner attraktiv liksom? Men ingen och troligtvis inte heller Hero är väl (förhoppningsvis) tillsammans med någon enbart baserat på utsidan?

Håller med i allt du skriver.
Det är sjukt många faktorer bortom utseendet som ska fungera i en relation. Men attraktionen är stommen i det. Utan den vill inte jag ha en relation. Den bygger både på utseendet och personligheten för mig.

Nej, det har jag förstått :).
Därför som buke är bra. Då jag vill se och förstå hur andra tänker.
Nej, jag vet faktiskt inte ens vad jag ska svara på det här, jag började skriva men sen gav jag bara upp. Det är som att många här skriver något som sen blir något helt annat för dig när du läser det för du säger att du förstår och tar till dig och du vill förstå men sen visar i princip allt du skriver på den totala motsatsen. Och dina eviga smileys känns så otroligt förminskade och förlöjligande att jag inte orkar.

Nej, jag vet faktiskt inte ens vad jag ska svara på det här, jag började skriva men sen gav jag bara upp. Det är som att många här skriver något som sen blir något helt annat för dig när du läser det för du säger att du förstår och tar till dig och du vill förstå men sen visar i princip allt du skriver på den totala motsatsen. Och dina eviga smileys känns så otroligt förminskade och förlöjligande att jag inte orkar.

Jag försöker. Som en sån sak att du tar mina smilisar som förminskade fast jag inte menade det. Är sånt som är bra.

Jag försöker. Som en sån sak att du tar mina smilisar som förminskade fast jag inte menade det. Är sånt som är bra.
Fast jag och andra har upprepade gånger och mycket tidigare påtalat just det men ändock..
Jag ger faktiskt upp nu, du säger att du vill och att du försöker men ingenting visar på det och det är så mycket som är provocerande att jag faktiskt inte orkar argumentera eller ifrågasätta dina knasiga åsikter och uttalanden längre.

Jag har börjat söka på Hp och Tinder. Hade glömt hur obekväm jag är i det hela. Känner att jag är oändligt mycket bättre live, där oftast tjejer kontaktar mig. Vet inte varför men jag antar är för att jag ger dom utrymme och inte stör. Vad vet jag.

Jag ser inte riktigt detta, jag tycker vi pratar om det som skrivs här och nu just nu. Sedan handlar väl inte denna diskussion om att ha utseendepreferenser, utan om att oombedd kommentera andras utseenden. Eller vart menar du att någon dragit upp gamla saker och slängt i ansiktet de senaste sidorna, eller pratat om att man inte får ha en viss typ av preferenser?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 346
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 750
Senast: Mineur
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 106
Senast: Roheryn
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
40 905
Senast: sthu