Vad gör vi? Del CCXIII

Det låter ju helt galet om det inte är något planerat inköp (något annat än mat, tänker jag). Det kan väl ändå inte vara mat, enbart, som pengarna gått till? För en enda person på en vecka???! :eek:

Tycker inte jag heller men eftersom jag har medanvändaravtal kan jag kolla och inga konstiga utgifter. Iofs fick hen 1400 kontant efter att vi handlat för nästan 900 i måndags. Hen har 300 kvar.

Tror jag behöver en annan allergimedicin.. Ögonen kliar och svider och rinner. Tar desloratradin (eller vad den nu heter) 5 mg per dag. Kanske öka på dosen? Det kanske blir lite mycket för systemet med både katter och pollen. Får väl ringa läkaren och höra om jag kan göra så eller få något annat. Stammis i sjukvården känns det som.
Har du testat andra verksamma substanser? För mig är det nästan bara ebastin som har effekt, och den kan man dessutom dubbla vid behov.

Tror jag behöver en annan allergimedicin.. Ögonen kliar och svider och rinner. Tar desloratradin (eller vad den nu heter) 5 mg per dag. Kanske öka på dosen? Det kanske blir lite mycket för systemet med både katter och pollen. Får väl ringa läkaren och höra om jag kan göra så eller få något annat. Stammis i sjukvården känns det som.
Bra att prata med läkare, men så länge kan du absolut dubbla desloratadin. Jag tar två om dagen under pollensäsong och en om dagen övriga året :)

Fattar inte, nu har släkting gjort av med 2300 på en vecka (handlade i måndags). Ville att jag skulle resa ner idag. Pratade med coop på avenyn och de fixar att jag kan swisha dem vid kassan. Bara nu swish fungerar.
Med ALL välmening, du MÅSTE sluta att stötta med tid, ork och - kanske framför allt - pengar. Din ekonomi kommer att krascha i takt med släktingens. Ring socialsekreterarna på måndag och be dem göra en orosanmälan. Både för ditt och släktingens bästa.

Swish fungerade halleluja. Snäll person på Coop hjälpte. Eftersom släkting äter rökt lax i stora mängder (vi pratar ca 200 g/dag) så blir det ganska dyrt. Men ja, den här veckan var det mycket dyrare. Nåja, jag och ännu en släkting, nu i min generation, åker ner nästa vecka, vi bilar ner, tors-fre. Då kan jag fixa alla släktings kort och koder och prata med socialtjänsten.

Skräcken är att polisen bryter upp dörren igen. De gjorde det förra gången. Och sedan kunde inte släkting låsa på två år. Kan polishandräckning undvika att bryta upp dörren? Jag har för mig att de kan skruva av den?

Vandrar runt runt i lägenheten och har så ont i nacken att jag håller på att dö (nej inte riktigt men fan vad ont det gör, kan inte sitta ner utan måste vandra 😅 )
Funderar på hur jag ska peta mamma i rätt riktning vad gäller mormor. Mormor är väldigt uppenbart dement och har varit ett tag, det blir bara värre. Mamma vill inte inse utan "skyller på" att mormor äter mediciner.
Väldigt svårt, minsta snedsteg kommer det bli ännu mer motstånd mot att inse och förmodligen också flera timmars bråk vilket jag faktiskt inte har tålamod med längre nu när jag inte bor med mamma.

Varit åskådare på agilitykurs idag.

Efteråt åkte jag till blomsteraffären och köpte mors dag-present till imorgon, och två nya krukor. Väl hemma fick jag vila en stund och planterade sen om två träd i mina nya krukor 🤩 Hoppas jag inte misshandlade dem för mycket i rötterna, och att de överlever 😅

Jag överväger att gå och lägga mig. Blev plötsligt väldigt trött. Men jag har ett nytt symönster jag vill testa, det kliar i syfingrarna. Frågan är dock hur bra det blir att göra det nu..

Som väntat blev det tufft för min kompis häst på Valla idag. Men det var nog en upplevelse ändå.
Hockeyn gick ju åt skogen för både Sverige och Danmark.
Ligger i sängen och tittar på NCIS New Orleans.

Var provridit kommande medryttarhäst. WOW.
Vilken stjärna. Ung, känslig och het men potentialen… omg. Tror det kan bli en bra match också :love:

Nu sitter jag på balkongen i sista kvällssolen med ett glas rött (tempranillo), en bra bok och en skål ostbågar.
Ska snart gå in och fixa middag. Tar nog revansch på tidigare i veckan, med ost och bröd, och lite fryspizza. :d

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 349
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
653
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 225
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka