Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barn är en dealbreaker för mig. Skulle kunna lista dealbreakers i presentationen. Men känns lite trist att ha en sån list profil, med alla dealbreakers.

Men visst, är man bara ute efter KK tex så behöver ju inte barn påverka en relation. Det var dock inget som framgick av presentationen.

Hur tidigt tar du upp frågan om de har barn eller inte?
Jag har klart och tydligt skrivit på min profil att jag inte är intresserad av att träffa någon som har barn eftersom det är en sådan dealbreaker för mig. Då kan de som har barn leta sig vidare och behöver inte lägga tid på mig.
 
Hur tidigt tar du upp frågan om de har barn eller inte?
Jag har klart och tydligt skrivit på min profil att jag inte är intresserad av att träffa någon som har barn eftersom det är en sådan dealbreaker för mig. Då kan de som har barn leta sig vidare och behöver inte lägga tid på mig.
Jag har nog aldrig tagit upp frågan faktiskt. Det går ganska snabbt att ta reda på ... även om de flesta brukar redogöra det i sin profil.
 
@Milosari jag har inte fått en enda dick pic i nätdejtingsammanhang. Jag har bara Tinder å andra sidan, tror inte det går att skicka bilder där va? Vart dräller alla dina dick pics in?
 
Ok.
Ja grejen var ju att jag tror ingen av oss hade någon baktanke om att konversationen skulle leda till sex. Utan ibland har man den kemin bara.

Så kan det absolut ha varit, det vet du bäst som faktiskt var den som pratade med personen. Jag menade inte att han tvunget hade en baktanke. Men "baktanke" tycker jag blir ett fult ord också. Man kanske helt enkelt vill prata om sex, och om det hade varit fallet här så var det där ett snyggt sätt att göra det.
 
@Milosari jag har inte fått en enda dick pic i nätdejtingsammanhang. Jag har bara Tinder å andra sidan, tror inte det går att skicka bilder där va? Vart dräller alla dina dick pics in?
jag har fått på andra dejtingsidor, på Facebook. Samt att i början var jag naiv och gick med på när de frågade om att ses på Skype... ( Oh my lord..)
En vän var också naiv och hade lämnat ut mail och moblnummer... Det var någon som typ sa att han inte ville lägga upp bilder på sitt ansikte på dejtingsidan... Men det var ett annat ansikte som var på bilden han skickade...

Däremot har jag sett en del nakna bilder på Tinder.. Men inga närbilder... Men typ bakifrån och från sidan där man anar..
 
Så kan det absolut ha varit, det vet du bäst som faktiskt var den som pratade med personen. Jag menade inte att han tvunget hade en baktanke. Men "baktanke" tycker jag blir ett fult ord också. Man kanske helt enkelt vill prata om sex, och om det hade varit fallet här så var det där ett snyggt sätt att göra det.
Det kändes inte som en baktanke. Och jag vill inte gå runt och tänka att "alla män har en baktanke och vill egentligen bara sexchatta"
Trots all skit vill jag inte se ner på män på det sättet.
 
Det vet vi allihop, det finns ingen anledning att ploppa upp och komma med de typiska "men det finns bra män också"-argumenten som vi redan har sett till leda. Kan det inte bara få ventileras utan att det ska förutsättas att personen som är spyfärdig på gränslösa män är någon som genuint tror att alla män är svin?

För övrigt kan jag inte ens se att någon klagat på sexprat under samtycke som företeelse, så varför tar du det här så hårt? Okej, du gillar att prata öppet om sex och göra det snart efter att du börjat diskutera med potentiella dejter. Det betyder inte att de som vill göra annorlunda skammar dig på något vis.
Jag tycker att jag har förklarat mig tillräckligt nu. Jag försvarar inte några äckel. Jag försvarar min lust att prata om sex tidigt. Det är för mig betydligt intressantare än vilket jobb man har, eller vilken musik man gillar. Jag gissar att jag hade kunnat vara för rättfram för många här, men det hade verkligen inte varit min avsikt att någon skulle känna sig äcklas eller påhoppad.
 
Barn är en dealbreaker för mig. Skulle kunna lista dealbreakers i presentationen. Men känns lite trist att ha en sån list profil, med alla dealbreakers.

Men visst, är man bara ute efter KK tex så behöver ju inte barn påverka en relation. Det var dock inget som framgick av presentationen.
Att du inte vill dejta någon med barn är ju inget som framgår av din presentation heller, så hur skulle hon kunna veta det?
 
@Milosari jag har inte fått en enda dick pic i nätdejtingsammanhang. Jag har bara Tinder å andra sidan, tror inte det går att skicka bilder där va? Vart dräller alla dina dick pics in?
Nej inga bilder på tinder. Eftersom jag inte har haft bilder på mig själv där så har vi mailat bilder, eller använt kik. Skypat med en och smsat med en.
 
Det kändes inte som en baktanke. Och jag vill inte gå runt och tänka att "alla män har en baktanke och vill egentligen bara sexchatta"
Trots all skit vill jag inte se ner på män på det sättet.

Det tycker jag är bra. Och jag håller med. Men jag menade helt ärligt att man kan ju faktiskt vilja prata om sex, och det är inget fel med det om man gör det på ett snyggt sätt. Så även om den personen nu ville prata om sex och därför pratade om att han gillade att skriva om sex så är det ju för den skull inte en "smutsig baktanke" liksom. Även OM!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 934
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Senast: Sasse
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
15 519
Senast: sthu
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
14 572
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp