Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinder går bra just nu...
Matchade med en som i första anblick såg intressant ut. Men med lite efterforskning visade sig att hon har två småbarn. Varför kan man inte avslöja sånt direkt ?
Jag känner inte att det måste redovisas direkt, som direkt i en presentation/profiltext... fasen, många matchar ju hej vilt utan någon information alls utöver profilbilder. Men hyfsat tidigt i en konversation skulle jag själv vilja komma in på familjesituation, och t ex hemort.
 
Tinder går bra just nu...
Matchade med en som i första anblick såg intressant ut. Men med lite efterforskning visade sig att hon har två småbarn. Varför kan man inte avslöja sånt direkt ?
Sen matchade jag med en solnedgång också... Vad säger man? Jag älskar ju solnedgångar..:love:

Efterforskning? Och med avslöja direkt menar du då i profiltexten?

Det är ju rekommenderat att inte skylta med att man har barn. Även pedofiler etc trålar. Men efter den inledande diskussionen borde det komma upp i samtalet.

Jag ser det snarast som att den som inte vill den andre ska ha barn har huvudansvaret att fråga faktiskt. Lika som med allt annat vanligt förekommande man ser som dealbreaker. Men det är den som inte kan fördra det som har ansvaret att ta reda på det. Fråga är ett ganska bra sätt.
 
Tinder går bra just nu...
Matchade med en som i första anblick såg intressant ut. Men med lite efterforskning visade sig att hon har två småbarn. Varför kan man inte avslöja sånt direkt ?
Sen matchade jag med en solnedgång också... Vad säger man? Jag älskar ju solnedgångar..:love:
Ang barn så behöver ju sådant inte påverka relationen alls, beroende på vilken typ av relation någon är ute efter, och om du inte vill dejta någon med barn så är det ju bara att skriva det i din profil?

Ska jag ha någon typ av partner så ska det vara barnfritt, däremot har två av mina närmsta vänner barn (dock inte jättesmå) och det märker jag inte av. Jag har inte ens träffat barnen.
 
Jag känner inte att det måste redovisas direkt, som direkt i en presentation/profiltext... fasen, många matchar ju hej vilt utan någon information alls utöver profilbilder. Men hyfsat tidigt i en konversation skulle jag själv vilja komma in på familjesituation, och t ex hemort.

Precis.
Det är ju bara fråga om sånt direkt.
I min profil står det tex att jag föredrar hundar framför barn, det brukar sortera bort de flesta som har eller vill ha barn.
 
Ja det är kanske lite väl hardcore att börja med men jag hade tyckt det var synd om en potentiell partner (tillfällig eller stadig) inte vågade ställa frågan alls... Om han älskar det och jag hatar det så känns det ju rätt onödigt att träffas liksom. Lika bra att ta upp sånt fort tycker jag. Det kan ju läggas fram lite snyggare men jag tycker det är synd om man ska uppfostra andra människor, helst med lite skam som straffmedel, att inte prata sex alls.
Fast hade du hängt längre i tråden hade du sett att ditt sätt att närma dig sexsnacket, och sättet hos många av de som @stjarnhimmel får kontakt med, nog är några ljusår isär. Hon har ofta berättat om gränslösa, äckliga typer (som förmodligen inte vill träffa henne alls, de går igång på att kränka främmande kvinnor på nätet).
 
Fast hade du hängt längre i tråden hade du sett att ditt sätt att närma dig sexsnacket, och sättet hos många av de som @stjarnhimmel får kontakt med, nog är några ljusår isär. Hon har ofta berättat om gränslösa, äckliga typer (som förmodligen inte vill träffa henne alls, de går igång på att kränka främmande kvinnor på nätet).
Jag vet att hon ofta stöter på sådana män. Jag hade kanske också haft en lägre tolerans om jag blivit utsatt. Jag menade bara att alla män som vill prata sex inte är äckel. Jag har haft tur och har inte fått ett enda gränsöverskridande meddelande även om jag fått en ansenlig mängd dickpics. Men så länge de frågar först är det inget fel med det.
 
Jag vet att hon ofta stöter på sådana män. Jag hade kanske också haft en lägre tolerans om jag blivit utsatt. Jag menade bara att alla män som vill prata sex inte är äckel. Jag har haft tur och har inte fått ett enda gränsöverskridande meddelande även om jag fått en ansenlig mängd dickpics. Men så länge de frågar först är det inget fel med det.
Ja, det helt avgörande är ju hur man närmar sig ämnet.

(Och förlåt men - dickpics. :banghead::banghead::banghead: Det MINST intressanta på en person är väl hur hans kuk ser ut? Skulle man vilja ligga med världens slaskhög/fåntratt/dumskalle bara för att hans kuk såg bra ut på bild? Jag ber om ursäkt igen men jag fattar inte :arghh:)
 
Ja, det helt avgörande är ju hur man närmar sig ämnet.

(Och förlåt men - dickpics. :banghead::banghead::banghead: Det MINST intressanta på en person är väl hur hans kuk ser ut? Skulle man vilja ligga med världens slaskhög/fåntratt/dumskalle bara för att hans kuk såg bra ut på bild? Jag ber om ursäkt igen men jag fattar inte :arghh:)
Okej då vet jag att du tycker det. Tack för shamingen :up:
 
Jag menade bara att alla män som vill prata sex inte är äckel.

Det vet vi allihop, det finns ingen anledning att ploppa upp och komma med de typiska "men det finns bra män också"-argumenten som vi redan har sett till leda. Kan det inte bara få ventileras utan att det ska förutsättas att personen som är spyfärdig på gränslösa män är någon som genuint tror att alla män är svin?

För övrigt kan jag inte ens se att någon klagat på sexprat under samtycke som företeelse, så varför tar du det här så hårt? Okej, du gillar att prata öppet om sex och göra det snart efter att du börjat diskutera med potentiella dejter. Det betyder inte att de som vill göra annorlunda skammar dig på något vis.
 
Ang barn så behöver ju sådant inte påverka relationen alls, beroende på vilken typ av relation någon är ute efter, och om du inte vill dejta någon med barn så är det ju bara att skriva det i din profil?

Ska jag ha någon typ av partner så ska det vara barnfritt, däremot har två av mina närmsta vänner barn (dock inte jättesmå) och det märker jag inte av. Jag har inte ens träffat barnen.

Barn är en dealbreaker för mig. Skulle kunna lista dealbreakers i presentationen. Men känns lite trist att ha en sån list profil, med alla dealbreakers.

Men visst, är man bara ute efter KK tex så behöver ju inte barn påverka en relation. Det var dock inget som framgick av presentationen.
 
Vid ett tillfälle hade jag en chatt som handlade rätt mkt om sex. Och den var väldigt intressant.
Vi började prata om att vi båda gillar att skriva och han berättade om att han gärna skriver om sex. Så då började vi prata om hur sex framställs både i skrift och på film. Och sen kom vi vidare och också pratade en del om vad vi gillade.
För mig var det perfekt. Och det var en första chatt.
Men det fanns en respekt och det handlade om att vi båda berättade saker. Jag har insett att det är den viktiga punkten för mig; Att jag själv får berätta och att jag inte känner mig trängd utan får utrymme. Då blir det bra.
 
Dagens profil:
"Stupid asshole anarchist want a buddy or some kinky shit or whatever. I have thick thighs, antidepressants and vidya games."
 
Vid ett tillfälle hade jag en chatt som handlade rätt mkt om sex. Och den var väldigt intressant.
Vi började prata om att vi båda gillar att skriva och han berättade om att han gärna skriver om sex. Så då började vi prata om hur sex framställs både i skrift och på film. Och sen kom vi vidare och också pratade en del om vad vi gillade.
För mig var det perfekt. Och det var en första chatt.
Men det fanns en respekt och det handlade om att vi båda berättade saker. Jag har insett att det är den viktiga punkten för mig; Att jag själv får berätta och att jag inte känner mig trängd utan får utrymme. Då blir det bra.

Wow! Jäklar, den var riktigt smidig.
 
Vid ett tillfälle hade jag en chatt som handlade rätt mkt om sex. Och den var väldigt intressant.
Vi började prata om att vi båda gillar att skriva och han berättade om att han gärna skriver om sex. Så då började vi prata om hur sex framställs både i skrift och på film. Och sen kom vi vidare och också pratade en del om vad vi gillade.
För mig var det perfekt. Och det var en första chatt.
Men det fanns en respekt och det handlade om att vi båda berättade saker. Jag har insett att det är den viktiga punkten för mig; Att jaog själv får berätta och att jag inte känner mig trängd utan får utrymme. Då blir det bra.
Jämför detta med att man sitter och chattar ytligt om typ var man bor eller vad man ska göra i helgen.
Och sen kommer kommentarer om att "jag vill att du suger min kuk och jag vill komma över dina bröst. Får jag bröstknulla dig?"
Eller "det vore skönt att få slicka dig nu. Vill få känna hur våt du blir och jag vill få dig att komma av min tunga "

Ovanstående är då väldigt städade kommentarer....

Och jag skriver gärna saker som ovanstående när jag själv önskar. Och jag gillar att skriva om sex. Har funderat på att skriva lite längre sexnoveller. Men när man själv önskar är ledordet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 933
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 560
Senast: Sasse
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
25 26 27
Svar
527
· Visningar
15 295
Senast: Martenix
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
14 536
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp