Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur vet man om någon inte är tillräckligt intresserad av att ses?

Han jag dejtat 3ggr är alltid antingen superupptagen med jobb/bakis/sjuk osv. Han har avbokat några ggr vi bestämt preliminärt. Nu när jag frågade om han hade tid att ses i veckan sa han kanske lördag.

Det här med att säga kanske och avboka verkar ju va hans grej.

Så vad tror ni? Är han intresserad men väldigt uppbokad eller inte tillräckligt intresserad för att bestämma något definitivt?

Han fortsätter ju skriva till mig ändå så vi håller kontakten. Men jag ser inte vad poängen är om vi inte ses. Jag funderar på att bara säga att vi kan skippa detta.
Spelar det egentligen någon roll? Jag tänker om du vill ha någon som inte avbokar stup i kvarten och inte kan ses mer än sporadiskt så kanske det inte spelar någon roll om det beror på att han är ointresserad eller upptagen hela tiden?

Hur vet man om någon inte är tillräckligt intresserad av att ses?

Han jag dejtat 3ggr är alltid antingen superupptagen med jobb/bakis/sjuk osv. Han har avbokat några ggr vi bestämt preliminärt. Nu när jag frågade om han hade tid att ses i veckan sa han kanske lördag.

Det här med att säga kanske och avboka verkar ju va hans grej.

Så vad tror ni? Är han intresserad men väldigt uppbokad eller inte tillräckligt intresserad för att bestämma något definitivt?

Han fortsätter ju skriva till mig ändå så vi håller kontakten. Men jag ser inte vad poängen är om vi inte ses. Jag funderar på att bara säga att vi kan skippa detta.
Om jag går till hur jag själv funkar så hittar jag tiden att ses om jag vill ses. Annars är jag väldigt upptagen (alltså mitt schema är fullt men för de jag vill träffa finns det alltid tid).

Typ klyschigt men sant: om viljan finns finns det en väg, om inte finns det en ursäkt...

Sporadiskt skulle nog funka om det bara gäller sex, men jag pallar inte med avbokningar/kansken.
Det har jag också jättesvårt för. Speciellt eftersom det ofta innebär att en själv har bokat av något eller inte bokat in något och så blir en sittande själv typ, fast en kunde gjort något annat kul.

Råkat ut för det några gånger tidigare och har nu lovat mig själv att aldrig hålla på så igen.

Sporadiskt skulle nog funka om det bara gäller sex, men jag pallar inte med avbokningar/kansken.
Jag förstår det. Jag träffade en kille (eller tja, det blev ju inte så mycket träffande då) som hela tiden sa att han skulle höra av sig, men inte gjorde det, sa att han ville träffas, men sen blev det inte så. I hans fall tror jag faktiskt han var intresserad men eftersom resultatet är detsamma oavsett och jag inte stod ut med hans beteende så var det bye ,bye.

Tack för era åsikter! Nu har jag skrivit till honom att vi kan skippa att ses då han inte verkar tillräckligt intresserad. Men att det är no hard feeling från min sida.

Känns bra :).

Låter klokt.
Jag har inte tålamod med den typen.
Är alldeles för bortskämd och van att bli prioriterad.

Jag sölade rätt bra i stallet. Traskade runt i ridhuset och pratade med min tränare istället för att åka hem.
Putsade träns i lugn och ro, skickade sms till gymkillen en halvtimme innan vi skulle ses att jag blir en timme sen.
Hade jag varit mer intresserad hade jag raskat på lite men nu spelade det ingen större roll för mig.
Gör så jämt mot SJ, det driver honom till vansinne men tydligen är jag så bra att han har överseende med det :p

Ingen aning. Jag tycker det är lite läskigt när man skriver till någon att man inte vill ses mer. Vissa tar det bra, andra inte...
Du hade inte behövt skriva något öht egentligen utan låta det bara rinna ut i sanden. Sen så är det så att man kan inte låta andras reaktioner styra hur man själv agerar oavsett om det är obekvämt ibland och speciellt till en början.

Du hade inte behövt skriva något öht egentligen utan låta det bara rinna ut i sanden. Sen så är det så att man kan inte låta andras reaktioner styra hur man själv agerar oavsett om det är obekvämt ibland och speciellt till en början.

Jag behöver nog skriva ändå för att killen inte ska höra av sig igen när det passar. Jag är ganska lätt att övertala om han är bra på att snacka. Därför känns det skönare med något slags avslut.

B hörde av sig igår kväll och tackade för dejten, och sa att han gärna träffades igen, om jag ville. Jag sa att det vill jag gärna, och förklarade att jag inte förväntar mig att någon av oss vet vad vi vill eller känner efter två dejter.
Tror han blivit bränd av någon rätt nyligen, därav kanske han har en rädsla att hamna i nått som inte är bra. Så får ta det lite piano helt enkelt :) Det har jag inga problem med. Lät som att han skulle försöka få till att ses innan sin resa iaf, och det tror jag är bra :bump:
Så himla himla roligt! :love: Hoppas mi hittar en bra dag att träffas på!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: Sharpless
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 280
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 841
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 804
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V