Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast i @Dressyrtjejen_97 s fall så var killen född 02! Då är han väl bara sexton år i år. Det tycker jag är jäkligt mycket mer inte okej än att ljuga om 39 och 42. Han är rent krasst ett barn, även om dressyrtjejen också är väldigt ung.
 
Varför ljuger man om sin ålder?

När jag nätdejtade så bytte jag ålder + bostadsort för att kunna vara privat tills jag kände att jag ville fortsätta med någon. Var 23 men skrev att jag var 25 + tog närmsta stora stad istället för den jag bodde i. Tycker inte det är så farligt, det handlar om att skydda sig. Jag har ett extremt ovanligt efternamn, är bara min familj som heter så så jag är för lätt att hitta annars om jag inte ändrar detaljer.
 
När jag nätdejtade så bytte jag ålder + bostadsort för att kunna vara privat tills jag kände att jag ville fortsätta med någon. Var 23 men skrev att jag var 25 + tog närmsta stora stad istället för den jag bodde i. Tycker inte det är så farligt, det handlar om att skydda sig. Jag har ett extremt ovanligt efternamn, är bara min familj som heter så så jag är för lätt att hitta annars om jag inte ändrar detaljer.

Den aspekten kan jag dock förstå. Jag nätdejtade också för flera år sen och fick kontakt med en kille långt härifrån, andra änden av landet. Jag uppgav bara mitt förnamn, och staden jag tillhör efter en längre period av mejlande, jag är folkbokförd på en adress tre mil från stan, så söker man på mitt (inte alls ovanliga) förnamn och min stad kommer inget upp eftersom jag egentligen inte bor där. Ändå hade han hittat mig på Facebook. Det kändes faktiskt lite creepy eftersom jag aldrig sagt var jag bodde egentligen eller vad jag heter i efternamn. Mitt förnamn är ju heller inte ovanligt för min generation.
 
Den aspekten kan jag dock förstå. Jag nätdejtade också för flera år sen och fick kontakt med en kille långt härifrån, andra änden av landet. Jag uppgav bara mitt förnamn, och staden jag tillhör efter en längre period av mejlande, jag är folkbokförd på en adress tre mil från stan, så söker man på mitt (inte alls ovanliga) förnamn och min stad kommer inget upp eftersom jag egentligen inte bor där. Ändå hade han hittat mig på Facebook. Det kändes faktiskt lite creepy eftersom jag aldrig sagt var jag bodde egentligen eller vad jag heter i efternamn. Mitt förnamn är ju heller inte ovanligt för min generation.

Det är hur lätt som helst att få reda på allt om någon, förnamn, bild eller geografiskt område räcker.
 
Jag måste få utlopp för mina känslor och nu är inga av mina nära vänner tillgängliga så jag hoppas det är okej här även om jag inte platsar helt längre..

Okej, så på 1,5 månad har jag träffat dejten (känns fortfarande konstigt att benämna honom som något annat, även om han nog är det) endast ett par gånger, pga ramadan och hans utlandssemester. Igår kväll kom han hem. Jag var så himla nervös, det känns lite fjortis men så var det. Fjärilar överallt. Jag har kastats mellan fantasier om återförening a la Hollywoodfilm och att bli dumpad och heartbroken.
Så jag ville dö när jag väntade på tågstationen. Och så kom han. Snyggare än jag vet inte vad, och jag fick första kyssen på 1,5 månad. :love::love:

Var rädd att det skulle kännas konstigt eller lite som att börja dejta honom på nytt. Men det är precis som vanligt, fast jag känner mig ännu mer kär!

Och sexet efter att ha suktat på distans i nästan två månader, I say no more :love::banana::bump:

Jag fattar nu att jag rent känslomässigt verkligen är off the dating market! Jag vill vara med honom.
 
Det är hur lätt som helst att få reda på allt om någon, förnamn, bild eller geografiskt område räcker.
Lite därför har jag bilder som inte finns på andra sidor, samt använder ett mellannamn istället för förnamn. Har inte skrivit ut ort mer än "Stockholm" som ju trots allt är ganska stort. Visst, folk lär känna igen mig, men för de som jag inte på något sätt är bekant med sedan tidigare blir det förhoppningsvis lite knepigare att stalka mig.
 
Precis därför byter man ut ålder, förnamn ort och har andra bilder som bara används på tex dejtingsajten och inte även på typ Facebook. Jag tycker det är okej att som jag ändra från 23 till 25 medan från 48 till 34 kanske är lite väl.

Jag är ensam om mitt namn i Sverige men är inte särskilt bekymrad faktiskt.
Har ungefär noll i självbevarelsedrift :p
 
Har också ett väldigt ovanligt namn, men har inte tänkt på att "förställa" mig, kanske jag borde med tanke på de udda typer jag brukar dra till mig... Nåja, nu är min tinder raderad ändå.
 
Gårdagens stranddejt blev bra, trots tät dimma och blåst...! Vi hittade till slut ett ställe med sol och inte allt för mycket vind, där vi låg bredvid varandra och pratade i 2-3 timmar. Och äntligen fick jag även pussa lite på «min» italienare :love:

Bara så tråkigt att vi troligen inte kommer ses på minst två veckor nu....
 
Gårdagens stranddejt blev bra, trots tät dimma och blåst...! Vi hittade till slut ett ställe med sol och inte allt för mycket vind, där vi låg bredvid varandra och pratade i 2-3 timmar. Och äntligen fick jag även pussa lite på «min» italienare :love:

Bara så tråkigt att vi troligen inte kommer ses på minst två veckor nu....
Hurra! Mer italienska pussar! :up::banana:
 
Lite dött på dejtingfronten här. Vänsterprasslaren var här förra veckan, vi hade rätt roligt.

På lördag åker jag till Köpenhamn igen. Vi har 24 h på oss att bara ägna oss år varandra. Jag blev inspirerad av den romantiska skogspromenaden så den här gången blir det en promenad på stranden och en öl i hamnen :).
 
Jag är nog ett rätt hopplöst fall. Själv kontaktar jag ingen och när jag själv blir kontaktad på hp så är min första tanke "vem fan är du och vad vill du?" på ett ganska defensivt sätt. Jag lär förbli singel resten av livet. Samtidigt känner jag mig avundsjuk på dem som har bra relationer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
4 622
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
348
Senast: Sharpless
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
503
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp