Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.

Jag tycker att det är jättejobbigt att skriva i Tinderappen för jag får inte aviseringarna ordentligt (ibland inte alls, ibland flera timmar efter att meddelandet kommit och jag kanske t.o.m hunnit svara) och så synkar det inte mellan telefon och iPad, så det ser ut som om det finns olästa meddelanden men så gör det inte det - ibland är det något jag redan svarat på som står som oläst... osv.

Sedan förstår jag ju verkligen varför man inte får skicka bilder på Tinder ;) men jag tycker att det är lite tråkigt om man har pratat med någon i några veckor att inte kunna skicka t.ex en snabb ögonblicksbild om det är något relaterat till något man pratat om, tycker att det kan vara en rolig grej som sätter lite ny fart på en längre chattkonversation. Men jag vill inte heller gå över till messenger eller annat förrän efter ett bra tag med bra snack, det är jag också för cynisk för ;)
 
Fast använder någon kik till sina "vanliga" kontakter/vänner/släkt? Kik är ju anonymt och jag vill verkligen inte att nån ser när jag öppnats min kik eftersom flera på min lista har rätt avklädda profilbilder:p Ser absolut inte ut som listan på tex messenger;)
Jag använder bara kik till folk från dejtingsidor och liknande. Hur gör ni andra?

Jag använder den till vanliga kontakter också. Eller rättare sagt jag har kvar en del vanliga kontakter där sen den tiden när det var mer en vanlig chatt-app än dejting-kontaktapp.
 
Jag fortsätter att träffa MM och enbart honom just nu. Det vet han inte om, och säger jag det så kommer jag väl att få spel igen. Jag känner att jag redan varit så ambivalent gentemot honom och eftersom allt är väldigt lugnt och skönt just nu så ser jag inget behov av att prata om oss. Så man kan helt enkelt säga att jag träffar honom exklusivt och känner efter hur det känns lite i smyg :angel:
 
Vad bra, @Singoalla! Hoppast du kommer fram till att det känns bra. :heart


Jag träffade italienaren på koncerten i går, han hade varit lite otydlig på om han kunde komma men det berodde tydligen på hans jobb. Så vi hängde tillsammans där i ett par timmar och sedan drog vi hem till honom och drack vin. :love: Supertrevligt, men fortfarande inget hångel eller ens hålla händer.... Min nya teori (thanks to input från buke) är dock att han kan vara en sådan person som behöver lära känna någon innan han vill/vågar gå vidare sas... Evt extremt koncervativ.
Men det är liiite framsteg iaf, nu har vi skickat puss-smileys till varandra i messenger och skrivit att vi gillar varandra. :heart Så får vi se vad som händer nästa gång...
 
inga telefonnummer forran efter forsta dejten!
Vill kunna "stanga av" folk latt, bade vid ointresse, eller om de visar sig patrangande. Kik har jag aldrig hort att nagon anvant sig av, sa chattar via appen tills vi ses. Lite bokigt jmf med e.g. whatsapp, men sa besvarligt ar det inte, och jag ar heller inte sa intresserad av att se meddelanden direkt - sag t.ex. precis ett som skickades igar kvall klockan 10, men det kan jag svara pa senare idag.

Sjalv ar jag nu pa jakt efter nya killar o dejter efter att ha gjort mig av med alla jag hade innan :p
 
@sorbifolia Jag tycker det låter mysigt att vara i det där stadiet innan man riktigt vet...:heart

Ja, det är rätt mysigt särskilt nu som jag börjar misstänka att han faktiskt inte bara ser mig som en kompis.... men har varit rätt frustrerande då jag typ var redo att ligga på dejt nummer två... :rofl:

Det som är lite dumt nu då är att hans mamma kommer hit om en vecka på semester och ska bo hos honom i två veckor, därefter får han besök av kompisar och sedan åker han själv till Italien i augusti. Så jag vet inte om vi kommer kunna ses alls på ganska lång tid framöver.

Men jag håller tummarna att han vill försöka träffas en gång till denna veckan iaf. :)
 
Vad bra, @Singoalla! Hoppast du kommer fram till att det känns bra. :heart

@Singoalla Låter bra tycker jag, hoppas det kommer kännas bra!

Tack hörrni, just nu känns allting väldigt bra. Det har varit en himla vinglig vår och så fort någonting har pressat mig så har jag slagit bakut. Så just nu känns det bra att bara vara. Börjar det bli tungt igen så kommer jag sikta på att vara helt ensam, men just nu får det här rulla på.

Jag ska ha en sommarfest i stugan i Roslagen i helgen och blir alltid helt koko med detaljerna när det beger sig. MM följer med mig upp redan i morgon och jag sa att jag hoppas att han får slippa min passiv aggressiva festfixarsida. Han sa "Jag håller mig lugn för oss båda" och jag svarade "Det är som vanligt då".
 
Nu är L på väg hem.
Insåg att vi bott hos varandra sen i lördags, ovanligt intensivt för att vara mig men väldigt bra eftersom vi verkligen haft tid att lära känna varandra.
Nu ska han umgås med sitt barn och jag med mina vänner och min häst.
Tävling på lördag och jag måste verkligen börja fokusera på den nu 😨

Men nästa vecka åker jag ner igen, han åker kanske med mig upp och stannar några dagar.
 
Idag på dagen är det 4 år sedan jag blev singel. :nailbiting:
Fortsatt lungr på den här fronten, inget nytt på G. Snart semester, får vi se om det händer något då eller inte.
Jag själv får fundera på hur gammal yngsta hunden är för att komma ihåg hur länge jag varit singel :angel: Jag vet att jag dumpade senaste dåren precis innan valpis föddes, så det är ganska lätt att räkna på det. Hon fyller 3 år på måndag, så jag har väl varit singel i drygt 3 år nu :D
 
Jag tycker att det är jättejobbigt att skriva i Tinderappen för jag får inte aviseringarna ordentligt (ibland inte alls, ibland flera timmar efter att meddelandet kommit och jag kanske t.o.m hunnit svara) och så synkar det inte mellan telefon och iPad, så det ser ut som om det finns olästa meddelanden men så gör det inte det - ibland är det något jag redan svarat på som står som oläst... osv.
Nej! Samma här! Jag gick och irriterade mig på att han som jag skriver med nu var så seg på att svara! (Det hade gått ett dygn) Jag var in i appen och kollade meddelanden, gick in på hans profil, och nada. Plötsligt står det en fyra vid app-symbolen, jag går in och kollar, och har fortfarande inget nytt, så fyran kanske var matchningar som matchat av? Lämnar appen och kollar nästa dag. Då syns plötsligt ett meddelande från killen som kommit bara några timmar efter att jag svarat. Så det blev ju jag som ofrivilligt svarade sent. Vi skrev (tydligen) båda på söndag, men jag såg inget förrän det var TISDAG. Skitirriterande. Och nu har han inte skrivit något mer. Så antingen har appen ballat ur igen, eller så har han faktiskt inte skrivit. :)
 
Jag själv får fundera på hur gammal yngsta hunden är för att komma ihåg hur länge jag varit singel :angel: Jag vet att jag dumpade senaste dåren precis innan valpis föddes, så det är ganska lätt att räkna på det. Hon fyller 3 år på måndag, så jag har väl varit singel i drygt 3 år nu :D
Jag köpte min häst när jag blev singel och det är också 4 år sedan, även om inte hästen är i livet längre. Finns nog många knep och knåp för att komma ihåg, vet inte riktigt varför jag lagt det där på minnet förstås. :p
 
Jag kommer inte in på hp?!? Nån annan som har problem?

Typiskt nu när jag nästan spikat en dejt för fösta gången på ett år typ. Har bara hp att kommunicera på än så länge:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
324
Senast: Sharpless
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
455
Senast: skogaliten
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp