Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att allt är jättebra tills jag skriver vad jag arbetar med och det har hänt nu ett par gånger att de slutat svara direkt efteråt.

Jag skriver alltid ut att jag arbetar på en statlig myndighet, dock inte vilken.
 
Jag har tänkt på det mycket, och bestämde mig för något år sedan att om jag ska prata med någon så måste det vara någon som är kunnig inom just relationer och trauma. Jag har pratat med några lite mer generella samtalsterapeuter tidigare i livet och upplever inte att det gett så mycket. Så jag kontaktade en som jag hittade och hon sa att hon kunde hjälpa mig, för 1300:- i timmen. Jag har helt enkelt inte haft (prioriterat) att lägga dom pengarna. Att gå via vårdcentral gjorde jag under min depression och det har jag inte mycket till övers för. Däremot har jag funderat på att knata upp dit för att försöka få ångestdämpande för att lösa det värsta problemet tillfälligt.

Jag tror den enda vägen är att gå privat och det har känts både dyrt och riskabelt. Det är ju inte ofta man känner att man träffar rätt med den första man träffar. Då har det känts enklare att bara lägga ner allt vad dejting heter och fortsätta leva loppan utan ångest själv. Även om jag förstår att jag kanske behöver ta tag i det här hur som helst någon gång i livet.

Tack för ditt fina inlägg förresten :heart

Jag går hos en som använder istdp. Hen undervisar också andra psykologer. Superbra! Tror du bor i samma stad som denne. Är privat och kostar 1100kr/h. Dyrt men så värt det! För mig har det hjälpt en massa. Om du är intresserad så pma så ger jag dig namnet.
 
För att allt är jättebra tills jag skriver vad jag arbetar med och det har hänt nu ett par gånger att de slutat svara direkt efteråt.

Jag skriver alltid ut att jag arbetar på en statlig myndighet, dock inte vilken.
Menar du att du blir dissad för att du skriver ”statlig myndighet”? Eller för att du berättar exakt vilken/vad du gör där?

Jag skriver nämligen också alltid bara statlig myndighet, har aldrig blivit dissad för det. Intressant nog nöjer sig jättemånga med det svaret...känns som man lika gärna kunde svarat ”privat företag” typ...statlig myndighet inbegriper ju hur mycket olika yrken och platser som helst.
 
Förstår absolut att du tycker det är dyrt och möjligtvis inte har råd, men se det som en investering i dig själv? Särskilt som du planerar att skaffa barn så småningom, för barnets del vore det nog bra med en förälder som kunde hantera kärleksrelationer utan ångest.

Du verkar som en underbar människa som förtjänar att må bra, så jag hoppast att du hittar en lösning! :heart

Du har helt rätt! Jag tror inte heller att jag riktigt vetat hur illa det är eftersom jag inte kommit någon så nära som MM innan, så det är först nu som det blivit påtagligt. Ska ta tag i det, och vara transparent med MM också. Just nu lyckas jag inte orientera mig i känslorna alls på egen hand. Var ute i skärgården med mamma förra veckan och vi pratade relationer, och hon sa ”Men du jag har tänkt på det där med (mitt ex namn), det måste ha tagit?” och jag suckade att hon skulle bara veta.
 
Jag går hos en som använder istdp. Hen undervisar också andra psykologer. Superbra! Tror du bor i samma stad som denne. Är privat och kostar 1100kr/h. Dyrt men så värt det! För mig har det hjälpt en massa. Om du är intresserad så pma så ger jag dig namnet.
Jag hade aldrig hört talas om det så jag googlade lite. Det låter ju ASjobbigt! :nailbiting: Är det det?
 
Menar du att du blir dissad för att du skriver ”statlig myndighet”? Eller för att du berättar exakt vilken/vad du gör där?

Jag skriver nämligen också alltid bara statlig myndighet, har aldrig blivit dissad för det. Intressant nog nöjer sig jättemånga med det svaret...känns som man lika gärna kunde svarat ”privat företag” typ...statlig myndighet inbegriper ju hur mycket olika yrken och platser som helst.

Statlig myndighet står ju redan i beskrivningen, jag blir dissad när vi "pratat" ett tag och jag skriver vad jag gör (på ett ungefär, ingen utförligare beskrivning).
 
För övrigt skrev Gamla M igår igen. ”Jag har känslor för dig”. Jag svarade nyss att han måste lära sig att han inte kan få som han vill jämt, och att han gör ett väldigt dåligt jobb med att acceptera att jag har sagt nej. Att jag kommer sluta svara helt framöver för att han ska förstå att jag menar allvar.
 
Jobb är jobb - hur många gånger har inte andra karlar förstört för en med att påpeka om hur tjusiga tjejer är och "den skulle du flirta med". Kan rentav var nyttigt de inte få napp bara för att det är en tjej som står i montern. Dessvärre används fortfarande "gubbslemsfaktorn" alltför ofta i marknadsföring så tjejjernas kompetens på området ramlar bakom i skuggan av vackert utseende.
Tycker det låter som du gör rätt - du gör det du är där för och får betalt för!
Jag håller med om principen, men mitt område är inte så mycket gubbslem som ovana män som ofta är blyga och inte riktigt är så vana vid kvinnor generellt. Det är heller aldrig så att de förminskat mina kunskaper om min organisation eller vad vi gör och varför utan snarare är väldigt intresserade och imponerade av det vi gör. Men absolut jag förstår din poäng och jag håller med om den även om det inte var det som gällde just här :)
 
Han som ville träffas, som jag också egentligen vill träffa, har sagt nej till att träffas hos honom i flera dagar nu för att han har stökigt (men vill absolut komma till mig) :cautious:. Tror egentligen inte han har partner/sambo, men jag blir misstänksam? Jag ville hellre åka till honom för då kan jag dra när jag vill, tycker det är lättare än hos mig och behöva be honom gå om det känns dåligt. Alltså han ville verkligen träffas, men säger tvärnej till att jag kommer till honom :confused:. Det vore jättemärkligt om det berodde på en partner, inget tyder på det, men tycker det känns suspekt?
 
Han som ville träffas, som jag också egentligen vill träffa, har sagt nej till att träffas hos honom i flera dagar nu för att han har stökigt (men vill absolut komma till mig) :cautious:. Tror egentligen inte han har partner/sambo, men jag blir misstänksam? Jag ville hellre åka till honom för då kan jag dra när jag vill, tycker det är lättare än hos mig och behöva be honom gå om det känns dåligt. Alltså han ville verkligen träffas, men säger tvärnej till att jag kommer till honom :confused:. Det vore jättemärkligt om det berodde på en partner, inget tyder på det, men tycker det känns suspekt?

Håller med om att det låter suspekt. En kan ju städa?
 
Han som ville träffas, som jag också egentligen vill träffa, har sagt nej till att träffas hos honom i flera dagar nu för att han har stökigt (men vill absolut komma till mig) :cautious:. Tror egentligen inte han har partner/sambo, men jag blir misstänksam? Jag ville hellre åka till honom för då kan jag dra när jag vill, tycker det är lättare än hos mig och behöva be honom gå om det känns dåligt. Alltså han ville verkligen träffas, men säger tvärnej till att jag kommer till honom :confused:. Det vore jättemärkligt om det berodde på en partner, inget tyder på det, men tycker det känns suspekt?

Låter mysko!
Har du för/efternamn kan du ju kika upp det på ratsit :D
 
Håller med om att det låter suspekt. En kan ju städa?

Hade inte hunnit tydligen... Jag har sagt typ "men hur illa kan det vara, jag bryr mig inte om lite stök?" och han menar att det inte är så illa men att han vill ju att det ska vara fint om nån kommer dit. Kan iofs förstå det, jag avskyr att ha hit folk om jag inte tycker det är tillräckligt städat. Men tja, prioriteringar? Antingen får han väl stå ut med att jag kommer dit när det är stökigt, eller så får han väl städa upp tycker jag.

Låter mysko!
Har du för/efternamn kan du ju kika upp det på ratsit :D
Han är väldigt oanonym (jag är mycket mer anonym mot honom än han mot mig) men går inte riktigt att kolla upp säkert ändå. Och han kan ju ha en tjej som han inte bor tillsammans med. Fast känslan är att det inte är en partner utan nåt annat som skaver, fattar dock inte vad.
 
Han som ville träffas, som jag också egentligen vill träffa, har sagt nej till att träffas hos honom i flera dagar nu för att han har stökigt (men vill absolut komma till mig) :cautious:. Tror egentligen inte han har partner/sambo, men jag blir misstänksam? Jag ville hellre åka till honom för då kan jag dra när jag vill, tycker det är lättare än hos mig och behöva be honom gå om det känns dåligt. Alltså han ville verkligen träffas, men säger tvärnej till att jag kommer till honom :confused:. Det vore jättemärkligt om det berodde på en partner, inget tyder på det, men tycker det känns suspekt?
Jag tror inte det behöver vara suspekt. Han har det förmodligen rätt grisigt och inser det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Smoothi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 200
Senast: Lingon
·
Svar
695
· Visningar
36 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp