Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en kollega som jag känt sen gymnasiet. Vi hade utbildning igår och pratade en del. Han berättade lite i förbifarten att jag matchat på Tinder med en kompis till honom. Kompisen hade frågat om mig och kollegan avrådde pga att jag är hopplös med killar, tröttnar på allt och alla och kommer välja min häst först.
Tack för hjälpen gamle vän 😒😂
Låter som en ärlig karl!
 
Jag fick äntligen kommunikation från en av mina matchningar på Tinder. Jag ställde frågor, gav öppningar och han svarade bara på frågorna. Till slut svarade jag med bara ett påstående och ingen fråga - konversationen dog. Kul grej.
Klassiker :meh: Det är så trist när inte båda parter driver samtalet framåt.
Min erfarenhet på Tinder oxå.. liksom på sin höjd får man ett ”själv då?”. Jag tog bort Tinder, inte min grej fortfarande
Samma erfarenhet här också, dock inte enbart på Tinder. Det känns som att vissa slutar försöka när första kontakten är gjord. Skittråkigt.

Otroligt vanligt !
För mig har det blivit lite bättre i takt med att jag fixat bättre bilder. Men i de flesta fall beror det förmodligen på halvljummet intresse från matchen. Samt att vissa verkar bara vara ute efter tidsfördriv på Tinder. Dvs, inget seriöst.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag har fortfarande inte tid med någon mer än Köpenhamn. Har lite kontakt med Malmö, Vinkillen och Vänsterprasslaren, men den jag egentligen är mest sugen på att träffa igen är en som jag träffade lite av och till i våras i mer vänskaplig anda. Vi har fortsatt att höras då och då, och jag är fortfarande inte säker på om hon är ute efter en vän eller partner. Meeen det här med tiden ställer verkligen till det.
 
Vad är grejen med att ta ansiktsbilder underifrån? :confused:

Min blick dras automatiskt till näsan och eventuellt näshår. Inte ett charmigt första intryck direkt. Jag fattar inte. Går det ens att ta bra bilder underifrån?

Haha, hos tjejer är det tvärtom. Där gillar man att fota sig själv lite snett uppifrån.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Haha, hos tjejer är det tvärtom. Där gillar man att fota sig själv lite snett uppifrån.
Jag swipar aldrig höger på sådana bilder. Män som försökt se stora ut eller kvinnor som spärrar upp ögonen, suger in kinderna och tar bilder snett från sidan. Tack men nej tack. Jag vill hellre ha en ful bild rakt framifrån och bli positivt överraskad vid möte.
 
Vad är grejen med att ta ansiktsbilder underifrån? :confused:

Min blick dras automatiskt till näsan och eventuellt näshår. Inte ett charmigt första intryck direkt. Jag fattar inte. Går det ens att ta bra bilder underifrån?
Funderar på att det har med perspektiv att göra (vågar knappt säga mer utan att dra igång ännu en diskussion kring ett ämne som diskuterat till dödagar i denna tråd:arghh:)
 
Jag hade gärna diskuterat men vågar inte. Trist när der blir så att man i te vågar ta upp vissa ämnen för de spårar bara ut. Jag är inte ett dugg intresserad av att diskutera ”såhär är det”, utan mer varför man väljer att bidra till vissa strukturer och kanske särskilt i de här sammanhangen.
 
Jag hade gärna diskuterat men vågar inte. Trist när der blir så att man i te vågar ta upp vissa ämnen för de spårar bara ut. Jag är inte ett dugg intresserad av att diskutera ”såhär är det”, utan mer varför man väljer att bidra till vissa strukturer och kanske särskilt i de här sammanhangen.

Det är väl ett intressant ämne för en annan ny tråd?
 
- Var osäker på om jag skulle göra en egen tråd eller skriva här, moderatorerna får styra om efter behov -

Hade en intressant diskussion om det här med ålderspann på dejtingappar, och öht åldersmässiga preferenser på presumtiv partenr för ett tag sedan.
Jag är ju tjej och 97a. På Tinder/andra dylika appar har jag ålderspannet 21-31, dvs. från lika gammal som mig till +10 år. Det är också de preferenserna jag har i stort. I praktiken, åtminstone på dessa appar, är de flesta matcherna oftast kring 3-7 år äldre än mig. Diskuterade då detta med några kompisar, av båda könen, som är ett par år äldre än mig (1-3 år). Samtliga menade att jag hade ett väldigt högt ålderspann för min egna ålder. De själva, som alltså var/är 96-94, hade typ 18-25 som sina åldersspann. Ingen skulle kunnat tänka sig att göra/vara med någon som var mer än max ett par år äldre, däremot med ganska många år yngre.

Så jag är lite nyfiken nu, vad har ni bukefalister för ålderspreferenser och hur gamla är ni? :)
 
- Var osäker på om jag skulle göra en egen tråd eller skriva här, moderatorerna får styra om efter behov -

Hade en intressant diskussion om det här med ålderspann på dejtingappar, och öht åldersmässiga preferenser på presumtiv partenr för ett tag sedan.
Jag är ju tjej och 97a. På Tinder/andra dylika appar har jag ålderspannet 21-31, dvs. från lika gammal som mig till +10 år. Det är också de preferenserna jag har i stort. I praktiken, åtminstone på dessa appar, är de flesta matcherna oftast kring 3-7 år äldre än mig. Diskuterade då detta med några kompisar, av båda könen, som är ett par år äldre än mig (1-3 år). Samtliga menade att jag hade ett väldigt högt ålderspann för min egna ålder. De själva, som alltså var/är 96-94, hade typ 18-25 som sina åldersspann. Ingen skulle kunnat tänka sig att göra/vara med någon som var mer än max ett par år äldre, däremot med ganska många år yngre.

Så jag är lite nyfiken nu, vad har ni bukefalister för ålderspreferenser och hur gamla är ni? :)

Jag har varit skiträdd för män som är äldre än mig. Så skulle nog aldrig träffa någon äldre. Men tycker samtidigt att en del män som är 10-15 år äldre än mig är skitsnygga.

Min sambo är nästan tre år yngre än mig. 20-23 åringar ser dock ut som småpojkar nu när jag blivit 28. :p
 
- Var osäker på om jag skulle göra en egen tråd eller skriva här, moderatorerna får styra om efter behov -

Hade en intressant diskussion om det här med ålderspann på dejtingappar, och öht åldersmässiga preferenser på presumtiv partenr för ett tag sedan.
Jag är ju tjej och 97a. På Tinder/andra dylika appar har jag ålderspannet 21-31, dvs. från lika gammal som mig till +10 år. Det är också de preferenserna jag har i stort. I praktiken, åtminstone på dessa appar, är de flesta matcherna oftast kring 3-7 år äldre än mig. Diskuterade då detta med några kompisar, av båda könen, som är ett par år äldre än mig (1-3 år). Samtliga menade att jag hade ett väldigt högt ålderspann för min egna ålder. De själva, som alltså var/är 96-94, hade typ 18-25 som sina åldersspann. Ingen skulle kunnat tänka sig att göra/vara med någon som var mer än max ett par år äldre, däremot med ganska många år yngre.

Så jag är lite nyfiken nu, vad har ni bukefalister för ålderspreferenser och hur gamla är ni? :)
När jag var yngre så hade jag absolut inte under några omständigheter kunna tänka mig någon som varit yngre än mig. Mitt ex och jag var en månad isär, funderade varje år seriöst på att göra slut under den månaden som jag var mer påtagligt äldre :angel: Det handlar till stor del om en åldersnoja från min sida, men också för att jag sällan känt att jag haft särskilt mycket gemensamt med killar som varit påtagligt yngre. Fast jag upplever det som att vissa livserfarenheter liksom jämnas ut efter att man blivit 25, så jag skulle nog kunna ha överseende med några år yngre idag när jag är 32 - även om det skulle ta emot! Sen finns det såklart alltid undantag, både gällande yngre och äldre. Så säg att jag skulle kunna tänka mig ett spann från 28 till 45-50. Är idag tillsammans med någon som är 38, vilket lustigt nog är samma åldersskillnad som mig och min första stora förälskelse för många år sedan. Det är kanske en optimal skillnad i mina ögon eller något, haha.
 
Helt oavsett så är det där med olika parspektiv på ansiktet med både här och där. Olika pespektiv adderat med dv tilläg sak tydligen förmedla olika saker med beroende på. Ytterligare något onödigt att irritera sig på i onödan!
 
@Dressyrtjejen_97

Jag fattar inte grejen med äldre/yngre och har således ett intervall där jag är mitt i. Tror jag har typ 3-4 år åt vardera håll.

När jag var lite yngre (men ändå 20+) så kändes det fel med yngre och kortare män, helt enligt normen utan att jag ens reflekterat över det. Nu avskyr jag sådana ytliga preferenser och gör allt för att motarbeta det och se människan istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det...
Svar
15
· Visningar
767
Senast: Pilot
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
20 21 22
Svar
426
· Visningar
26 567
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 893
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
96 97 98
Svar
1 955
· Visningar
104 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp