Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
På måndag får jag äntligen träffa min dejt för första gången! Vi har haft kontakt i över 4 månader så det känns som att det är på tiden, jag längtar tills vi ses men samtidigt är jag sjukt nervös. Jag vet att jag har en tendens att övertänka saker och ting så jag jobbar på att stänga av hjärnan och bara ta tag i det praktiska runt min resa. Lättare sagt än gjort men jag kämpar på.
 
- Var osäker på om jag skulle göra en egen tråd eller skriva här, moderatorerna får styra om efter behov -

Hade en intressant diskussion om det här med ålderspann på dejtingappar, och öht åldersmässiga preferenser på presumtiv partenr för ett tag sedan.
Jag är ju tjej och 97a. På Tinder/andra dylika appar har jag ålderspannet 21-31, dvs. från lika gammal som mig till +10 år. Det är också de preferenserna jag har i stort. I praktiken, åtminstone på dessa appar, är de flesta matcherna oftast kring 3-7 år äldre än mig. Diskuterade då detta med några kompisar, av båda könen, som är ett par år äldre än mig (1-3 år). Samtliga menade att jag hade ett väldigt högt ålderspann för min egna ålder. De själva, som alltså var/är 96-94, hade typ 18-25 som sina åldersspann. Ingen skulle kunnat tänka sig att göra/vara med någon som var mer än max ett par år äldre, däremot med ganska många år yngre.

Så jag är lite nyfiken nu, vad har ni bukefalister för ålderspreferenser och hur gamla är ni? :)
Jag har i princip alltid umgåtts med folk som är äldre än mig och på så sätt har även männen jag träffat varit det. Att någon är 10 år äldre än mig ser jag som normalt, precis som att jag tidigare alltid sett yngre personer som "otänkbara" då de varit på tok för barnsliga osv för mig. Nu börjar det dock jämna ut sig, kanske tack vare jobbet. På mitt jobb är den yngsta personen 18 år och den äldsta ca 40år (de flesta är någonstans 25-30år). Jag umgås lika enkelt och har lika kul med samtliga. 18åringen är den som jag kommit närmast, men även de andra "favoritkollegorna" är yngre än mig, vilket fått mig att tänka att det kanske inte är så tokigt med yngre personer ändå :p Kan tilläggas att jag själv är 28.
 
Jag har haft ett ganska brett åldersspann både uppåt och nedåt... ålder är tydligen inte så kinkigt för mig. Däremot fick jag höra av en karl som jag hade en fling med att han trodde jag var för ung (och för söt :p) för att jag skulle vara intresserad av honom... han är ett år yngre än mig :rofl: Jag fick typ slå honom i huvudet innan det blev något :D Det var när jag skulle fylla 35 år.

Dock är de två jag haft längst och vettigast relationer med varit två år äldre än mig (de har också samma namn och är båda från Norrland... :cautious:).
 
- Var osäker på om jag skulle göra en egen tråd eller skriva här, moderatorerna får styra om efter behov -

Hade en intressant diskussion om det här med ålderspann på dejtingappar, och öht åldersmässiga preferenser på presumtiv partenr för ett tag sedan.
Jag är ju tjej och 97a. På Tinder/andra dylika appar har jag ålderspannet 21-31, dvs. från lika gammal som mig till +10 år. Det är också de preferenserna jag har i stort. I praktiken, åtminstone på dessa appar, är de flesta matcherna oftast kring 3-7 år äldre än mig. Diskuterade då detta med några kompisar, av båda könen, som är ett par år äldre än mig (1-3 år). Samtliga menade att jag hade ett väldigt högt ålderspann för min egna ålder. De själva, som alltså var/är 96-94, hade typ 18-25 som sina åldersspann. Ingen skulle kunnat tänka sig att göra/vara med någon som var mer än max ett par år äldre, däremot med ganska många år yngre.

Så jag är lite nyfiken nu, vad har ni bukefalister för ålderspreferenser och hur gamla är ni? :)

Hade jag använt mig att dejtingappar så hade jag nog haft -5 år och +10 ungefär. Själv är jag 29 år och min man är 38 år.
 
Jag är 31 år, men lever samma liv som en som vore 25 år typ.. De flesta vänner jag har är något eller några år yngre än mig, och de jag dejtar är också oftast det. Jag är efter många år som student fortfarande en student i några år till, bor i studentlägenhet, ute och festar om helgerna o.s.v. Lever som om jag vore 25 helt enkelt. Känns naturligt att jag då träffar tjejer i samma livssituation som mig själv, vilket oftast är några år yngre än mig.

Haha, tragiskt det låter.. Men jag trivs med mitt liv. :)
 
- Var osäker på om jag skulle göra en egen tråd eller skriva här, moderatorerna får styra om efter behov -

Hade en intressant diskussion om det här med ålderspann på dejtingappar, och öht åldersmässiga preferenser på presumtiv partenr för ett tag sedan.
Jag är ju tjej och 97a. På Tinder/andra dylika appar har jag ålderspannet 21-31, dvs. från lika gammal som mig till +10 år. Det är också de preferenserna jag har i stort. I praktiken, åtminstone på dessa appar, är de flesta matcherna oftast kring 3-7 år äldre än mig. Diskuterade då detta med några kompisar, av båda könen, som är ett par år äldre än mig (1-3 år). Samtliga menade att jag hade ett väldigt högt ålderspann för min egna ålder. De själva, som alltså var/är 96-94, hade typ 18-25 som sina åldersspann. Ingen skulle kunnat tänka sig att göra/vara med någon som var mer än max ett par år äldre, däremot med ganska många år yngre.

Så jag är lite nyfiken nu, vad har ni bukefalister för ålderspreferenser och hur gamla är ni? :)
Jag är 26 och har inställningen 25-38. För mig handlar det mycket om att jag överlag har mest vänner som är 30+, en av mina närmsta vänner är liksom 53. Min hobby har fördelen att det är ett sådant sjukt åldersspann på folk, och jag har hamnat i en krets där de flesta är 30-40 år, så att ha den inställningen på Tinder känns inte främmande.
Däremot matchar jag nog mest med killar som är kanske 27-32 ungefär, förutom två utstickare på 38 :)
 
Min man är 92a, jag är 90a. Har träffat killar från -95a till 76a. Detta var dock när jag var betydligt yngre så 95an var inte ens myndig då. Umgås helst med folk som är runt 20-24, kanske pga i att mina intressen utöver ridsporten är majoriteten runt 18 till 20 låga. Jag har samma intressen som när jag själv var i den åldern. Jag har barn och sådär men folk i min åldern eller äldre tycker jag nog generellt är på en annan nivå än jag, är nog rätt omogen sett till intressen och fritid hehe så det skulle kännas helt fel med någon kille över min ålder. Undantag finns!
 
Jag är 31 år, men lever samma liv som en som vore 25 år typ.. De flesta vänner jag har är något eller några år yngre än mig, och de jag dejtar är också oftast det. Jag är efter många år som student fortfarande en student i några år till, bor i studentlägenhet, ute och festar om helgerna o.s.v. Lever som om jag vore 25 helt enkelt. Känns naturligt att jag då träffar tjejer i samma livssituation som mig själv, vilket oftast är några år yngre än mig.

Haha, tragiskt det låter.. Men jag trivs med mitt liv. :)

Varför skulle det var tragiskt?
Jag gifte mig när jag var 25. Nu är jag 33 och lever samma liv som när jag var typ 20 😂
Jobbar, rider och träffar kompisar, bor själv med min hund. Inte det minsta tragiskt imo.
 
Mitt åldersspann är från min egen ålder och 10 år framåt. Främst för att jag trivs bättre med äldre, men också för att jag tycker det är lättare att hitta rätt. Yngre tenderar att gilla party, alkohol och spontanitet mer. Det är inte alls jag. Jag vill ha lugn :p
 
Jag hade nog inställningen -3 och +15 när jag tindrade. Jag var 25 och letade efter något seriöst. Hade jag bara letat efter något casual hade jag kunnat gå längre ner i åldern.
 
- Var osäker på om jag skulle göra en egen tråd eller skriva här, moderatorerna får styra om efter behov -

Hade en intressant diskussion om det här med ålderspann på dejtingappar, och öht åldersmässiga preferenser på presumtiv partenr för ett tag sedan.
Jag är ju tjej och 97a. På Tinder/andra dylika appar har jag ålderspannet 21-31, dvs. från lika gammal som mig till +10 år. Det är också de preferenserna jag har i stort. I praktiken, åtminstone på dessa appar, är de flesta matcherna oftast kring 3-7 år äldre än mig. Diskuterade då detta med några kompisar, av båda könen, som är ett par år äldre än mig (1-3 år). Samtliga menade att jag hade ett väldigt högt ålderspann för min egna ålder. De själva, som alltså var/är 96-94, hade typ 18-25 som sina åldersspann. Ingen skulle kunnat tänka sig att göra/vara med någon som var mer än max ett par år äldre, däremot med ganska många år yngre.

Så jag är lite nyfiken nu, vad har ni bukefalister för ålderspreferenser och hur gamla är ni? :)

Jag har inga, så länge jag trivs med personen :)
Träffade ju kollegan, som är 17 år äldre.
Och E är 8 år yngre än mig.

Jag är 33.
 
Tack, är väl den där samhällsnormen som säger åt mig att leva på ett visst sätt. Men du har rätt, såklart det inte är tragiskt! Forever 25! :D

@Bison har alltid varit min idol! Även när hon var gift haha. Jag flyttade för drygt ett år sedan, 30+, från sambo och hästgård. Aldrig trivts bättre i mitt lilla hyrda hus, lång pendling till hästen och vänner att träffa när jag känner för det. Inga planer på att "bli mer vuxen" (som i att flytta ihop med någon) om det inte bara blir så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det...
Svar
15
· Visningar
701
Senast: Pilot
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
352
· Visningar
22 093
Senast: Cavallo
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
88 89 90
Svar
1 797
· Visningar
93 993
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 130
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp