Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade ju passat om jag sa det direkt när han berättade att han sökt upp min adress.

Men skrev att hela situationen kändes olustig (som svar på att han igår för miljonte gångne skrev att det var tråkigt att vi inte kunde ses på ett glas vin) eftersom jag upprepande gånger sagt nej och att det dessutom inte kändes bra att han berättade om sin "stalkning". Formulerade det såklart annorlunda, men ni förstår poängen.

Fick svar att han förstår och ber om ursäkt samt att han undrar om det är okej eller om jag vill avsluta.

Överkåta män som inte kan hantera sin instinkt, är inte my cup of tea iaf.
 
Hade ju passat om jag sa det direkt när han berättade att han sökt upp min adress.

Men skrev att hela situationen kändes olustig (som svar på att han igår för miljonte gångne skrev att det var tråkigt att vi inte kunde ses på ett glas vin) eftersom jag upprepande gånger sagt nej och att det dessutom inte kändes bra att han berättade om sin "stalkning". Formulerade det såklart annorlunda, men ni förstår poängen.

Fick svar att han förstår och ber om ursäkt samt att han undrar om det är okej eller om jag vill avsluta.

Blocka säger jag! Nu när han fattat att du drar dig undan tänker han att det räcker att säga förlåt. Han är ff creepy.
 
Där beskriver du det rätt bra!
Har sett så många gånger hur de där sliskarna och sluskarna gång på gång hålls och stöter på den ena efter den andra tills de får dagens eller kvällens napp - och napp får de. Mycket pengar gör de av med med på vägen med, så de lär ha välbetalt jobb som de hålls. En och annan som dras till det som flugor runt en godbit är inte ovanligt. Skulle någon mer seriös falla till föga så är det nog mer olycksfall i biznisen och rör inte dessa karlar i ryggen annat att det är ännu en att bocka av på listan av ragg. Och nog dyker de upp överallt med.
Men varför fokuserar du på de kvinnor som vill ha sluskar? Du skriver ju själv att de går till den ena efter den andra så uppenbarligen säger de flesta kvinnor nej då. Varför ser du inte det positiva i det?
 
Visst är det så att det ger större chans att ta initiativ än att inte göra det, men varför måste initiativen så sjukt ofta följas av ickelyhördhet och respektlöshet? Jag har så svårt att tro att det skulle vara något framgångsrecept. Killen igår som vågade ta kontakt men var lyhörd nog att snabbt backa lär framstå som mer sympatisk och få betydligt fler chanser och slipper orsaka jobbiga situationer för sig själv och andra längs vägen. Sorgligt att det var nåt att bli förvånad och glad över bara, har liksom knappt varit med om förut att en så rappt kontaktsökande person inte sen går över min gräns eller blir sur över ett avvisande.
Det blir olika varianter av det hela och personerna som gör det "bäst" tänker du nog oftast inte ens på att det har skett egentligen utan det är extremerna åt det det hållet som märks absolut mest även om det i sig inte nödvändigtvis är särskilt stor andel :)
 
Personen letade häromdagen upp mitt fullständiga namn och adress. Hetsar om att han kan ta sig hit snabbt och ses bara en kort stund fastän jag säger att jag inte kan. Suck, får panik alltså. Borde jag blocka på sociala medier och unmatcha? Är för snäll för att blocka vanligtvis men har ju insett nu att hela situationen är helknäpp.
Att unmatcha osv är ju åtminstone ett sätt för dig att säga att du inte vill ha kontakt med honom. Däremot - och det bekymrar mig mer - är det inte ett sätt som skyddar dig om han nu verkligen är skum på riktigt.

Blocka alla kontaktvägar, och hör han sedan av sig så kontakta polisen.

Edit: såg sen att du redan har hanterat det. Bra! Men jag vill ändå tillägga att jag inte ens tycker att du ska tänka att du har låtit det gå för långt eller varit för otydlig eller något sådant. Han har ansvar för sina handlingar! OM han närmar sig dig mot din uttalade vilja, så är det en fråga om din säkerhet och en fråga för polisen OAVSETT vad du har sagt och inte sagt innan dess. Lägg inte detta på dig! (Jag slår kanske in öppna dörrar här, men jag panikade lite när jag läste ett av dina inlägg. Ber om ursäkt om jag är dum.)
 
Fast, de du beskriver låter mer som de söker ONS och det gör ju tjejer oxå och då är dessa killar ganska säkra kort. Så ja, de får säkert mer sex än andra killar.
Vet inte vad de söker - känns som det mera är bekräftelse på att de "duger" på så att säga marknaden.
 
Att unmatcha osv är ju åtminstone ett sätt för dig att säga att du inte vill ha kontakt med honom. Däremot - och det bekymrar mig mer - är det inte ett sätt som skyddar dig om han nu verkligen är skum på riktigt.

Blocka alla kontaktvägar, och hör han sedan av sig så kontakta polisen.

Edit: såg sen att du redan har hanterat det. Bra! Men jag vill ändå tillägga att jag inte ens tycker att du ska tänka att du har låtit det gå för långt eller varit för otydlig eller något sådant. Han har ansvar för sina handlingar! OM han närmar sig dig mot din uttalade vilja, så är det en fråga om din säkerhet och en fråga för polisen OAVSETT vad du har sagt och inte sagt innan dess. Lägg inte detta på dig! (Jag slår kanske in öppna dörrar här, men jag panikade lite när jag läste ett av dina inlägg. Ber om ursäkt om jag är dum.)

Tack, du är inte alls dum! Bara helt vettig. Jag är dock rätt säker på att han inte kommer ta vidare kontakt med mig och att han inte är helt ovettig. Han är nämligen "högt uppsatt" i en verksamhet jag också engagerar mig i och vi har flera gemensamt bekanta så känner ändå att jag har ganska bra koll på honom.

Men men. Inget mer med det nu. Ett avslutat kapitel (hoppas jag). :angel:
 
@machafuko När han gått så långt så skulle jag varit vänlig och tydlig så att han gått med på att avsluta (som det lät som). Vill inte råka reta ens en som verkar snäll som är så gränslös i sitt snälla mode.
 
@Red_Chili När jag jobbade på krogen så blev jag utbjuden en del (hör ju till, man blir ju "last call" :meh:).
Jag brukade svara väldigt avvisande, att det är väldigt opassande eftersom jag jobbar.
Fattar de inte vinken då hade jag inte haft något problem att bli mer defensiv. Skit ska du inte ta oavsett om du är där i yrket eller inte. Men man kan ju vara mer eller mindre smidig.
 
Själv hade jag 'äventyr 2' här igår/natt. Blev en trevlig kväll, med 1000 frågor från min sida 😛 Men har nog lite bättre koll på vad han är för någon nu..

Frågade honom vad han hade för syn/hur han trodde jag var, men det vägrade han svara på 😁 får väl se om han vill träffas mera sen.. 😉
 
Jag lunchade med JS i går. Vi har ju setts mycket och har rätt trevlig men är på väldigt olika plan. Jag poängterar gång på gång att vi dejtar men han är ändå långt före mig. Saknar mig oerhört när vi inte ses, drömmer om att skåla på nyår och har hintat om att presentera varandra för barnen osv. Jag blir stressad. Han är gullig men jag vet inte om jag vill mer än vad vi har nu, om jag någonsin kommer att vilja mer.
Så i går och i natt krisade jag lite över det. Jag är ju så sjukt dålig på att säga nej, och tycker att det är jättejobbigt att göra någon besviken. Men jag inser ju såklart att man inte kan bli ett par bara för att en inte kan säga stopp.

Och i går hörde T (en tidigare tinderdejt om ni kommer i håg) av sig och undrade om han kunde komma förbi. Vi har hörts sporadiskt på Messenger men har inte setts på ett par månader. Och det var så himla trevligt! Avslappnat, trams och allvarligt prat om vartannat och några timmar i sängen. Enkelt. Utan den där utvärderande känslan utan vi båda är nöjda med det som är. Båda vet att vi träffar andra om tillfälle ges och vi kan diskutera varandras andra dejter osv.

Eftermiddagen/kvällen med T ökade krisen. Vi diskuterade JS också, och jag hör själv att jag låter mer negativ än positiv när jag berättar om honom. Det är väl ett tecken.

Men nu är JS på väg hit. Vi hade bestämt det sen innan och jag avbokade inte, även fast han gav mig en öppning. Det kommer säkert att blir trevligt. Men vi får se vad som händer. Jag gissar att JS inte tror att jag träffar andra, även fast jag har varit så himla tydlig med att vi bara dejtar casual.

Mitt huvud är rörigt.
 
Jag lunchade med JS i går. Vi har ju setts mycket och har rätt trevlig men är på väldigt olika plan. Jag poängterar gång på gång att vi dejtar men han är ändå långt före mig. Saknar mig oerhört när vi inte ses, drömmer om att skåla på nyår och har hintat om att presentera varandra för barnen osv. Jag blir stressad. Han är gullig men jag vet inte om jag vill mer än vad vi har nu, om jag någonsin kommer att vilja mer.
Så i går och i natt krisade jag lite över det. Jag är ju så sjukt dålig på att säga nej, och tycker att det är jättejobbigt att göra någon besviken. Men jag inser ju såklart att man inte kan bli ett par bara för att en inte kan säga stopp.

Och i går hörde T (en tidigare tinderdejt om ni kommer i håg) av sig och undrade om han kunde komma förbi. Vi har hörts sporadiskt på Messenger men har inte setts på ett par månader. Och det var så himla trevligt! Avslappnat, trams och allvarligt prat om vartannat och några timmar i sängen. Enkelt. Utan den där utvärderande känslan utan vi båda är nöjda med det som är. Båda vet att vi träffar andra om tillfälle ges och vi kan diskutera varandras andra dejter osv.

Eftermiddagen/kvällen med T ökade krisen. Vi diskuterade JS också, och jag hör själv att jag låter mer negativ än positiv när jag berättar om honom. Det är väl ett tecken.

Men nu är JS på väg hit. Vi hade bestämt det sen innan och jag avbokade inte, även fast han gav mig en öppning. Det kommer säkert att blir trevligt. Men vi får se vad som händer. Jag gissar att JS inte tror att jag träffar andra, även fast jag har varit så himla tydlig med att vi bara dejtar casual.

Mitt huvud är rörigt.
Det är väldigt knepigt när två parter är på helt olika plats i samma relation.
 
Jag har haft en riktigt jobbig helg. Eller nej vecka egentligen. Mycket VAB, ingen sömn, för mycket kaffe, ligger efter i skolan. Var på AW i fredags och blev kanonfull på 4 öl (kan normalt dricka en hel flaska vin utan att bli särskilt påverkad), så pass att jag mådde illa och åkte hem och somnade. Missade att skriva godnatt till Köpenhamn. Vaknade kl 2, spiknykter igen och vandrade runt som en osalig ande i någon timme. Total kemisk obalans i hjärnan dagen efter, typ "bakisångest" fast jag inte var det minsta bakis. Skrev lite med Nya som gärna ville trösta men det var inte hennes tröst jag ville ha. Köpenhamn har jobbat ihjäl sig inför ett stort evenemang och har samtidigt varit jättesjuk i halv lunginflammation. Så jag ville verkligen inte störa.

I morse fick jag lite kris när jag insåg att jag har blivit sådär fjortisförälskad. Inte så att hela min lycka står och faller med honom, men att en liten dos bekräftelse kan göra en enormt stor skillnad. Efter en stunds velande (vill jag ha det såhär? Vad hände med att all lycka ska komma inifrån? Vad gör jag om han slutar tycka om mig?) så bestämde jag mig för att det är lätt värt risken att bli bränd (och dessutom är det nog bara en tillfällig svacka) och skrev ett riktigt needy meddelande till Köpenhamn. Han svarade översvallande och lite till :love:.

Jag ska fortsätta livskrisa lite till men på en mer lagom nivå nu. Funderar på varför det är så annorlunda med Köpenhamn. Att när någon av tidigare partners har sagt "jag tycker om dig" så har min omedelbara respons varit "jag vet" (men naturligtvis är det korrekta svaret "jag tycker om dig också"). Nu är samma respons "åh är det sant? Jag tycker jättemycket om dig också". Och varför det händer just nu? Är det personen dvs ren tur? Är jag plötsligt redo? Eller något annat?
 
Åh så har jag fallit tillbaka till att bara tänka på och sakna exet. Jävla skit.

Och angående "stalkern" så fick jag ett litet paket idag på posten. Förstod direkt att det säkerligen var från honom. Han visste ju att jag fyller om nu snart och frågade mig (ganska tidigt när vi började prata) om jag önskade mig något speciellt. Så har han skickat hem lite saker från den verksamhet vi båda gillar och där han är desto mer verksam än jag. Jösses alltså. Detta skickade han visserligen innan jag sa åt honom att situationen var olustig, men vad fan. Nu blev jag arg igen och påmind om att blockering och unmatchning var helt rätt.

Jag vill inte ha någon ovälkomnad post från en främling alltså.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 186
Svar
1 539
· Visningar
153 392
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp