Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja exakt så. Jag vill också ha det så enkelt som möjligt och det är större chans att få det med någon likasinnad.
Som min mamma sa: "-Du letar ju egentligen efter din lika dryga, manliga motsats!" 😂

Jag vill dock inte ha någon med exakt samma intressen, jag måste få min egentid också. Jag kan inte ha en kille utan intressen heller för den delen 😅

Ja, egna intressen och egentid är jätteviktigt, vill inte sitta ihop med honom 😁

Men det där med opposites attracts stämmer verkligen inte på mig 😁
 
Ja, egna intressen och egentid är jätteviktigt, vill inte sitta ihop med honom 😁

Men det där med opposites attracts stämmer verkligen inte på mig 😁
Inte mig heller. På ytan verkar vi jävligt olika, men så fort man kommer förbi den så är vi nästan läskigt lika.

Våra erfarenheter är olika, men hur vi ser på världen, människor, oss själva och livet i stort är vääldigt lika.
 
Inte mig heller. På ytan verkar vi jävligt olika, men så fort man kommer förbi den så är vi nästan läskigt lika.

Våra erfarenheter är olika, men hur vi ser på världen, människor, oss själva och livet i stort är vääldigt lika.

Lite sådär känner jag med DB... (som jag nästan lyckats släppa nu, tills jag fick för mig att det var en bra idè att han kunde komma hit och prata i dag 🙄) ...vi kommer från två helt olika kontinent, de kulturella skilnadarna borde vara enorma, men ändå så känns det som att vi tänker precis på samma sätt.

Helt fantastiskt när man är van vid en partner som är ens raka motsats - det skaffar jag nog aldrig igen!
 
Inte mig heller. På ytan verkar vi jävligt olika, men så fort man kommer förbi den så är vi nästan läskigt lika.

Våra erfarenheter är olika, men hur vi ser på världen, människor, oss själva och livet i stort är vääldigt lika.
Det är samma med mig och P. Jag tror inte vi hade valt varandra på Tinder eller så. För rent ytligt verkar vi omaka. Men fan så smidigt och givande relationen är.
 
Finns det en sån?

Och nej, det innebär VERKLIGEN INTE automatiskt det. :)

Finns en som heter just "friluftssinglar". Var med i en sådan grupp ett tag, konstaterade att folk är skumma och gick ur gruppen igen :p

Jag tänker på samma grupp som Red_Chili.
Vissa har nog dock tolkat den gruppen som att man friluftsar själv. Min tanke var nog mer att det borde finnas människor som faktiskt uppskattar att vara ute i naturen.
Jag gick med i gruppen efter att jag dejtat en kille som jag senare insåg, gärna höll med om att han gillade sånt jag gillade ex. vara ute i skogen. Men i själva verket gillade han det inte alls.

Men jag har aldrig träffat någon från den gruppen, även om flera har skrivit.
 
Raggar folk på LinkedIn nu också? :confused:

Fick en vänförfrågan igår från en kille i Finland som jag har en gemensam vän med. Tänkte väl inte mer på det. Accepterar i princip alla där men jag är inte alls aktiv på LinkedIn.
Fick sen ett ganska långt meddelande på engelska av den killen. Började med något om mitt utseende som han fastnat för och sen om jag är singel så vill han gärna höras mer osv. och att även om det är emot reglerna så fick han lov att skriva till mig. Jag orkade inte ens svara.

Jag har dålig koll på reglerna men LinkedIn tänker jag inte är för dejting... Eller finns det fejkkonton även på LinkedIn?

En kille jag dansat med för över 2 år sedan har också hört av sig. Vi har inte setts sen dess och vi har aldrig setts utanför när vi dansat. Han föreslog att vi kunde se på film eller ta en promenad.
Men det kommer nog inte hända.
Jag kommer ihåg honom som trevlig och charmig, men han lägger även upp mycket gymbilder och bilder med bar överkropp. Jag har ju lite svårt för sånt.
 
Jag tänker på samma grupp som Red_Chili.
Vissa har nog dock tolkat den gruppen som att man friluftsar själv. Min tanke var nog mer att det borde finnas människor som faktiskt uppskattar att vara ute i naturen.
Jag gick med i gruppen efter att jag dejtat en kille som jag senare insåg, gärna höll med om att han gillade sånt jag gillade ex. vara ute i skogen. Men i själva verket gillade han det inte alls.

Men jag har aldrig träffat någon från den gruppen, även om flera har skrivit.
Jag tror spontant att det faktiskt är lättare att hitta någon friluftstyp att dejta genom att vara med i andra facebookgrupper för friluftsliv, känns som om det är mer diskussion i dem. Har märkt att flera grupper för vandring har små gruppvandringar ibland och jag som gillar att klättra har hittat flertalet grupper för de som söker klättersällskap (helt utan tanke på dejting alltså). Att hamna i sociala sammahang med likasinnade brukar ju vara bra :D
 
Raggar folk på LinkedIn nu också? :confused:

Fick en vänförfrågan igår från en kille i Finland som jag har en gemensam vän med. Tänkte väl inte mer på det. Accepterar i princip alla där men jag är inte alls aktiv på LinkedIn.
Fick sen ett ganska långt meddelande på engelska av den killen. Började med något om mitt utseende som han fastnat för och sen om jag är singel så vill han gärna höras mer osv. och att även om det är emot reglerna så fick han lov att skriva till mig. Jag orkade inte ens svara.

Jag har dålig koll på reglerna men LinkedIn tänker jag inte är för dejting... Eller finns det fejkkonton även på LinkedIn?

En kille jag dansat med för över 2 år sedan har också hört av sig. Vi har inte setts sen dess och vi har aldrig setts utanför när vi dansat. Han föreslog att vi kunde se på film eller ta en promenad.
Men det kommer nog inte hända.
Jag kommer ihåg honom som trevlig och charmig, men han lägger även upp mycket gymbilder och bilder med bar överkropp. Jag har ju lite svårt för sånt.
Så klart det finns de som försöker använda LinkedIn som raggningsställe, gränslösa män bryr sig inte om gränser. Fejkprofiler lär det finnas också.

Själv undviker jag också de som har gymbilder och liknande, känns som att jag har en annan prio på livet än vad de har.
 
För mig händer det inte mycket. Blev rörigt när mitt ex dök upp i mitt liv igen.. i svaga ögonblick hoppas jag på oss men när jag använder hjärnan så är han precis likadan.
Han säger saker han inte håller och jag kommer aldrig bli den jag vill vara för någon för honom.
Vi är uttalade vänner och umgåtts lite men märker att jag inte mår så bra av det.
 
Raggar folk på LinkedIn nu också? :confused:

Fick en vänförfrågan igår från en kille i Finland som jag har en gemensam vän med. Tänkte väl inte mer på det. Accepterar i princip alla där men jag är inte alls aktiv på LinkedIn.
Fick sen ett ganska långt meddelande på engelska av den killen. Började med något om mitt utseende som han fastnat för och sen om jag är singel så vill han gärna höras mer osv. och att även om det är emot reglerna så fick han lov att skriva till mig. Jag orkade inte ens svara.

Jag har dålig koll på reglerna men LinkedIn tänker jag inte är för dejting... Eller finns det fejkkonton även på LinkedIn?

En kille jag dansat med för över 2 år sedan har också hört av sig. Vi har inte setts sen dess och vi har aldrig setts utanför när vi dansat. Han föreslog att vi kunde se på film eller ta en promenad.
Men det kommer nog inte hända.
Jag kommer ihåg honom som trevlig och charmig, men han lägger även upp mycket gymbilder och bilder med bar överkropp. Jag har ju lite svårt för sånt.

Finns väl ingenstans där det INTE finns nån alls som försöker ragga ibland? Vem har inte hört om historier om hur folk träffats i mataffären, vid busshållplatsen, bensinmacken, tandläkaren, vid renovering i huset - whatever? Samma gäller garanterat online.
 
Jag har dålig koll på reglerna men LinkedIn tänker jag inte är för dejting... Eller finns det fejkkonton även på LinkedIn?
Njae... fejkkonton tror jag är väldigt sällsynta, om alls, på LinkedIn. Men att så uppenbart ragga där känns som att skjuta sig litet i foten och flagga för att man inte riktigt a) förstår eller b) respekterar sociala koder. Visst, det är en social internetplattform och som sådan blir den vad användarna gör den till. Men för mig känns det väldigt avlägset att ragga där.
 
Jag tror spontant att det faktiskt är lättare att hitta någon friluftstyp att dejta genom att vara med i andra facebookgrupper för friluftsliv, känns som om det är mer diskussion i dem. Har märkt att flera grupper för vandring har små gruppvandringar ibland och jag som gillar att klättra har hittat flertalet grupper för de som söker klättersällskap (helt utan tanke på dejting alltså). Att hamna i sociala sammahang med likasinnade brukar ju vara bra :D
Okej, ja det kan du nog ha en poäng i :)! Jag gick dock med i en grupp för kvinnor, så där blit det inte så mycket dejting för min del iaf.
Håller ju med om det där med att hitta likasinnade och det är tydligen inte supersvårt via dans. Det tråkiga är ju att jag vill ju faktiskt dansa, börjar man dejta blir det helt plötsligt mindre sånt.
 
Så klart det finns de som försöker använda LinkedIn som raggningsställe, gränslösa män bryr sig inte om gränser. Fejkprofiler lär det finnas också.

Själv undviker jag också de som har gymbilder och liknande, känns som att jag har en annan prio på livet än vad de har.
Nej du har väl rätt att vissa inte förstår såna gränser. Jag tror ju kanppast att jag är den enda han skriver så till.

Jag tänker mer att man lägger upp såna bilder där man flexar musklerna för att man vill ha bekräftelse. Att man tränar tycker jag är positivt, jag är själv en aktiv person :).

Finns väl ingenstans där det INTE finns nån alls som försöker ragga ibland? Vem har inte hört om historier om hur folk träffats i mataffären, vid busshållplatsen, bensinmacken, tandläkaren, vid renovering i huset - whatever? Samma gäller garanterat online.

Fast de ställena känns väl lite mer rimliga än att skicka meddelande på vad de flesta tänker är för arbetsrelaterade kontakter. Jag har inte hört tals om det tidiagre iaf, även om det väl säkert förekommit.

Njae... fejkkonton tror jag är väldigt sällsynta, om alls, på LinkedIn. Men att så uppenbart ragga där känns som att skjuta sig litet i foten och flagga för att man inte riktigt a) förstår eller b) respekterar sociala koder. Visst, det är en social internetplattform och som sådan blir den vad användarna gör den till. Men för mig känns det väldigt avlägset att ragga där.
Jag tycker också att det känns väldigt avlägset att ragga på ett ställe där man kan ladda upp sitt CV och lista projekt man jobbat med.
Han var ju också bara intresserad att prata med mig om jag var singel :meh:.
 
Jag tänker mer att man lägger upp såna bilder där man flexar musklerna för att man vill ha bekräftelse. Att man tränar tycker jag är positivt, jag är själv en aktiv person :).
Jag har inget emot tränande, även om jag inte kommer iväg själv mer än 2-3 gånger i veckan. Men just att fotandet och flexandet tyder på mer fokus på yta än innehåll.
 
Fast de ställena känns väl lite mer rimliga än att skicka meddelande på vad de flesta tänker är för arbetsrelaterade kontakter. Jag har inte hört tals om det tidiagre iaf, även om det väl säkert förekommit.


Jag tycker också att det känns väldigt avlägset att ragga på ett ställe där man kan ladda upp sitt CV och lista projekt man jobbat med.
Han var ju också bara intresserad att prata med mig om jag var singel :meh:.

Vet inte, många tycker ju det är väldigt gränslöst och fel om tex en hantverkare raggar på dig i hemmet också. Men i vissa fall funkar det ju också, som vi också vet. Beror nog mest på vem det är, och hur de gör det då snarare än miljön bara i sig..

Tja, jag personligen använder bara linkedin för att ha ett slags offentligt CV. Vet att headhunters använder det, så det fyller en funktion. Förstår inte varför folk ger sig in i diskussioner eller trådar där heller.

Att han kollade om du var singel först är väl bra?

Jag tänker mer att man lägger upp såna bilder där man flexar musklerna för att man vill ha bekräftelse. Att man tränar tycker jag är positivt, jag är själv en aktiv person :).
Här förstår jag dig verkligen! Tycker också det är positivt med träning, men har inget särskilt för tjejer med gymselfies i profilerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 206
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 000
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp