Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte alla män som tar kontakt och inleder konversationen med "Jag är en snäll man som..." bara dra dit pepparn växer? Jag är så förbannat trött på alla lindrigt begåvade män som stoltserar med hur 'snälla' de är, vilket ändå sällan är sant.

Öh va? Skriver män så på riktigt? Vem fan öppnar med att påtala att man är "snäll" ? Vilka åldrar pratar vi om nu?
 
Många män ser ”snäll” som något mkt bra att framställa. Ungefär som att ”snäll” är något att vara stolt över och inte minimumkrav för att vara en typ normal människa.

Tycker det är ett tråkigt ord, helt enkelt. Rätt intetsägande.

Med det sagt swipade jag precis förbi en tjej som skrev i första meningen "snäll och omtänksam". Visst, det är inget fel i det men....blaha.

On topic:
Swipar vänster på alla som skriver om ryggkliande. Varför är det en sån jäkla stereotypisk grej att skriva?
 
Okej nu funderar jag öppet förresten:

Är en röd ros nån slags kod? :laugh: Varför finns det x% på tinder som bara har en bild på just en röd ros i nån form, och inget annat? För många för att jag inte ska fundera.
 
Öh va? Skriver män så på riktigt? Vem fan öppnar med att påtala att man är "snäll" ? Vilka åldrar pratar vi om nu?
Ja, det är jättevanligt och jag upplever det som att män i alla åldrar framhäver det som någon sorts merit. Sen, när jag påtalat att jag inte är intresserad om snäll är deras främsta egenskap, då är de ändå inte så himla snälla. Mer kränkta över att "kvinnor har så höga krav!" 😂
 
Ja, det är jättevanligt och jag upplever det som att män i alla åldrar framhäver det som någon sorts merit. Sen, när jag påtalat att jag inte är intresserad om snäll är deras främsta egenskap, då är de ändå inte så himla snälla. Mer kränkta över att "kvinnor har så höga krav!" 😂

Exakt, de blir vansinnigt butthurt när man inte vill ligga enbart pga att de är "snälla"... *gäsp*
 
Ja, det är jättevanligt och jag upplever det som att män i alla åldrar framhäver det som någon sorts merit. Sen, när jag påtalat att jag inte är intresserad om snäll är deras främsta egenskap, då är de ändå inte så himla snälla. Mer kränkta över att "kvinnor har så höga krav!" 😂

Okej, intressant. Känns bara så främmande för mig. Jag förknippar det nästan med "harmlös", och det är inget jag vill sträva efter att vara, direkt.
 
😅😂

Inser varför jag inte har dejtingapp. Jag förstår varken "swipa vänster" (antar att det är ogilla) eller det där med ryggkliande...

Jag ser det mer som "inte vilja träffa" än "ogilla", men ändå ;)

Det där med ryggkliande känns bara som att "har inget att skriva, tar nått som låter 'käckt'".

Vi har även en rätt ansenlig mängd följande:
"bjud mig på rödvin så är jag din"
"Älskar rödvin och chips"
"@mittinstagram" <-- Särskilt vanligt i hufvudstaden.
"Få mig att skratta"
"Kaffe eller vin?"
"Jag kommer inte ligga med dig direkt"

Und so weiter.. :P
 
Jag ser det mer som "inte vilja träffa" än "ogilla", men ändå ;)

Det där med ryggkliande känns bara som att "har inget att skriva, tar nått som låter 'käckt'".

Vi har även en rätt ansenlig mängd följande:
"bjud mig på rödvin så är jag din"
"Älskar rödvin och chips"
"@mittinstagram" <-- Särskilt vanligt i hufvudstaden.
"Få mig att skratta"
"Kaffe eller vin?"
"Jag kommer inte ligga med dig direkt"

Und so weiter.. :P

Saknar en "trötthetssmiley" just nu... :angel: :D
 
Det är också tack vare honom som jag bryter direkt med folk som ens andas något om att tex ge hundarna en vilodag eller hitta hundvakt för att vi ska kunna hitta på något tillsammans. De får gärna ge förslag på saker att göra tillsammans, men jag vill själv avgöra om det är möjligt samt klura ut en lösning för hundarna. Att bara "sätta dem åt sidan en stund" är inte ett alternativ...

För mig är det helt sjukt kränkande att ens andas om sådant. Även att föreslå saker som inte direkt handlar om att sätta (i mitt fall) hästen åt sidan men att typ försöka planera åt mig. För mig handlar det både om att förminska mitt intresse (som att jag inte redan planerar det varje dag om jag har annat också att göra) och att själv föreslå mer tid med personen (jag mår fasen illa av sådant, det ska komma naturligt).

Räcker det inte med att själv visa sitt intresse av att ses/hitta på något specifikt så blir det väl inte bättre av att försöka förminska den andra personens liv och tigga tid? Det blir ju helt skevt och inte alls bekvämt tycker inte jag.

Att fråga hur jag gör med hästen eller i fall det är möjligt att göra något som påverkar min tid med hästen och sedan lämna det åt mig att fundera över, det är så jag fungerar och sådan jag hoppas att jag är tillbaka 😅
 
Jag för min del swipear vänster på alla som har nån slags lista över sina resor som profiltext. Det är väldigt vanligt men hur intressant är det att veta att du varit på Bali förra året, USA ett år innan dess, Italien för tre år sen etc.


Men, några blir det höger på. Chattar med en tjej nu som jag verkligen vill träffa, men hon kunde inte denna helgen och nu vet jag inte alls när jag är ledig härnäst. Får ta mig i kragen och skapa en lucka för det var längesen någon stämde så väl med vad jag letar efter. Hoppas bara det stämmer lika bra i verkligheten sen (och att hon inte är en brödälskande tillsammanssovare :laugh: ).
 
Exakt, de blir vansinnigt butthurt när man inte vill ligga enbart pga att de är "snälla"... *gäsp*
Jag blev kontaktad på messenger av en man som är med i samma vän/dejtgrupp på Facebook. Han beskrev sig också som just 'snäll' men när jag påpekade att jag tyckte att det var förbannat avtändande att han i gruppen sökte efter kvinnor som gärna skulle vara 20 år yngre men bara 3 år äldre än han själv var han allt annat än snäll 😆
 
Jag blev kontaktad på messenger av en man som är med i samma vän/dejtgrupp på Facebook. Han beskrev sig också som just 'snäll' men när jag påpekade att jag tyckte att det var förbannat avtändande att han i gruppen sökte efter kvinnor som gärna skulle vara 20 år yngre men bara 3 år äldre än han själv var han allt annat än snäll 😆

Det där tycker jag är så himla intressant. Hur rättfärdigar man det för sig själv, att inte kunna vara med ngn som är lika mkt äldre som yngre?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 226
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp