Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ju inga gemensamma vänner som vi båda är så nära att det är rimligt att be dem break the news, utan det är väl typ om jag träffar hens kompisar igen. Det känns som att jag antingen borde säga det själv eller be någon nära henom ta det. Vill ju inte att hen ska behöva känna sig bortgjord, även om det kanske är oundvikligt första veckan i alla fall...
Bara ta snacket. Säg nåt i stil med att du kanske är helt ute och cyklar men har upplevt nåt slags vibbar från hens sida och att du vill prata om det och reda ut vad ni har för relation så att ni ska kunna vara fortsatt vänner utan att nåt outtalat oklart krångel ligger i luften.

Jag blev själv kär i min bästa kompis för många år sen, det började oskyldigt och mysigt, men blev jobbigt och frustrerat och jag upplevde just att det bromsade vår vänskapsrelation. Då tog jag upp det, som jag misstänkt var det obesvarat, men det var enbart skönt att få det utrett och vi blev ännu bättre vänner sen, även om det var lite jobbigt först. Han var väldigt mån om att visa vad jag betydde som vän och det var jätteskönt. Han är 15 år senare fortfarande en av mina bästa vänner. Att vänskap måste bli förstörd för att nån får känslor för den andra är bullshit. Men kommunikation är viktigt!
 
@Cherarriduracell Jag hade en kompis som trodde att jag var kär i henne ett tag. Jag uppfattade att hon började bete sig lite konstigt/kyligt mot mig men tänkte att det bara var som vanligt med vänner att vi höll på att glida isär - sen kommer hon och säger att hon tyvärr inte är kär i mig och jag blev helt full i skratt, på ett bra sätt! Var så skönt att reda ut det. Hon hade bland annat reagerat på som du skrev en middag med tända ljus men jag hade bara känt för att mysa🤷‍♂️ Ingen aning om det är så med din vän nu eller inte, men tror nog ändå att det är skönast för er båda att bara prata om det :) Lycka till, oavsett hur du gör!
 
Mmmm, är det verkligen självskada?
Men att för att få hjälp med det hela. Jag får hjälp men resurserna behövs för andra, Jag får ett besök i månaden så jag tror att andra behöver mer hjälp än vad jag behöver. Ta mig vidare. jag vet inte vad ska gå mot.
Ja, åt det hållet skulle jag klassa det iaf. Du mår ju sämre efter varje episod med henne, och det är ju ditt val att utsätta dig för det om och om igen i tron att det ska bli annorlunda...

Vet hur det är att vara olyckligt kär, tro mig. Och jag vet att det suger! Men nån gång måste man ta tag i sig själv och inse att det inte är meant to be, och försöka gå vidare.
 
@Cherarriduracell Jag hade en kompis som trodde att jag var kär i henne ett tag. Jag uppfattade att hon började bete sig lite konstigt/kyligt mot mig men tänkte att det bara var som vanligt med vänner att vi höll på att glida isär - sen kommer hon och säger att hon tyvärr inte är kär i mig och jag blev helt full i skratt, på ett bra sätt! Var så skönt att reda ut det. Hon hade bland annat reagerat på som du skrev en middag med tända ljus men jag hade bara känt för att mysa🤷‍♂️ Ingen aning om det är så med din vän nu eller inte, men tror nog ändå att det är skönast för er båda att bara prata om det :) Lycka till, oavsett hur du gör!
Så skönt att det löste sig för er och att hon vågade säga till dig hur hon uppfattat det. Själv har jag blivit av med manliga vänner just för att de varit övertygad om att jag vill vara mer än vänner. Det är då inget de sagt själva, men det har i efterhand blivit tydligt när jag hört dem prata med gemensamma vänner och i de bråk som uppstått när vi väl råkat umgås lite efter att ha tappat kontakten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 105
Senast: Squie
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 037
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 028
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 798
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp