Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Igår kom så ett meddelande från vad-det-nu-är. Med nån sorts insikt och substans. Jag behöver inte gå in på innehållet i detalj men det var ett bra "samtal" ändå. Jag känner honom för lite för att veta exakt vad det är för demoner han slåss mot men det är väl lite som jag misstänkte och tyvärr är vi nog inte alltför olika på den fronten :(
Jag kan även motvilligt erkänna att jag börjat fundera på om han träffat nån annan men varit för klen för att tala om det, jag är inte svartsjukt lagd så det ska dras ganska långt för att jag ens ska börja tänka i de banorna. Men tanken har slagit mig. Antingen det eller nåt missbruksbeteende (been there done that got the t-shirt). Lite tidigare och tydligare kommunikation hade nog inte varit fel. Men det är väl som det är. Vi har inga uttalade skyldigheter mot varandra men jag tänkte nog att vi kommit längre än så i vår kommunikation, innan det nu bara tvärdog för 4v sedan.

Jag är iaf nöjd med mina svar. Inget desperat känsloaffekterat svammel, bara sakligt. Du har säkert dina skäl att vara tyst, du vet vart jag bor om du vill mig nåt, jag tänker inte tjata på dig däremellan men ffa - jag vill inte vara med nån som inte vill vara med mig. Gör vad du vill med infon. Typ.
Jag är ändå inte den som är ute och dejtar och letar efter nån att ha för sakens skull, hade jag varit det så hade jag brunnit av och bett honom dra åt skogen - för jag sitter inte och väntar på nån snubbe i flera jävla veckor och går miste om annat. Nu känner jag mest att Jaja, if it's ment to be it's ment to be och jag känner mig ovanligt lugn med det. Tyvärr har mina känslor inte dött, så nån sorts förhoppning finns alltid så länge det är så. Men jag håller mig sval i det så länge vi inte ses. Jag har gjort nyktrare insikter så jag är inte säker på att vi kommer kunna ha nån relation oavsett känslor, men det visar sig. Saken är iaf klar att om vi börjar ses igen så kommer det inte vara som innan. Jag är alldeles för stukad av detta för att bara fortsätta där vi slutade, det blir isf nån sorts omstart från början. Gör om och gör rätt, typ. Men vi får se. Det visar sig. Jag är för trött på livet för att blåsa upp.
 
Alltså mitt nyår 😅 The Guy stack hem tidigt igår och jag ägnade ju dagen åt att faktiskt hänga upp mina tavlor och sätta upp hyllan, sova i soffan, spela mobilspel och äta matlåda till middag i väntan på att åka ut till hästen vid 23, han är väldigt rädd för raketer.

Messade som vanligt med The Guy under dagen och kvällen, han skulle bara ta några öl med några vänner på kvällen men knappt ens stanna till tolvslaget. Frågade väl hur kvällen var eller något medan jag gjorde mig klar för stallet. Då hade han precis kommit hem och eftersom jag kör förbi honom till stallet skrev jag bara o frågade om han ville hänga med. "Javisst!"

Så han fick träffa min häst för första gången i panikmode och serva mig med att försöka hålla dem lugna, det skötte han med bravur 😁 Kunde väl åka därifrån vid 01 kanske och tror inte min häst ens tog någon notis om hans existens pga så stressad men The Guy verkade nöjd ändå. Och idag köpte jag cykeln han hittat till mig, helt perfekt! Han är bra gullig alltså.
 
IMG_20201231_221901_156.jpg


Den fina tavlan från @Nepenthe där man ser guldblänket i den men tyvärr alla andra färger jättedåligt 🙈 Den är verkligen magisk ❤🧡💛💚💙💜
 
Pratar på Tinder med en hästtjej som håller på med brukskörning, mycket bra grund för ett förhållande. 😉
Problemet är väl att hon bor 7 mil norr från mina föräldrar och jag egentligen bor 75 mil söder om dom.. Men jaja.
Rätt människa gör att avstånd blir irrelevanta.

Daniel Sloss har en rätt kul standup om det på Netflix. "Det finns sju miljarder människor på planeten. Hur stor sannolikhet är det att din perfekta partner finns inom bekvämt promenadavstånd?" 😁

(Vi har bott ihop i drygt 2 månader nu och det blir fortfarande bara bättre och bättre 😁🥰)
 
Rätt människa gör att avstånd blir irrelevanta.

Daniel Sloss har en rätt kul standup om det på Netflix. "Det finns sju miljarder människor på planeten. Hur stor sannolikhet är det att din perfekta partner finns inom bekvämt promenadavstånd?" 😁

(Vi har bott ihop i drygt 2 månader nu och det blir fortfarande bara bättre och bättre 😁🥰)
Det har du rätt i! 😀
 
Rätt människa gör att avstånd blir irrelevanta.

Daniel Sloss har en rätt kul standup om det på Netflix. "Det finns sju miljarder människor på planeten. Hur stor sannolikhet är det att din perfekta partner finns inom bekvämt promenadavstånd?" 😁

(Vi har bott ihop i drygt 2 månader nu och det blir fortfarande bara bättre och bättre 😁🥰)

Amen inte sätta det inom (), vill gärna läsa uppdateringar här i tråden även av er som inte längre dejtar 😍
 
Amen inte sätta det inom (), vill gärna läsa uppdateringar här i tråden även av er som inte längre dejtar 😍
Allt är långt över förväntningarna underbart 😁 Han har kommit till ro och börjar landa i att bli svensk, tar initiativ och fixar på gården, hundarna älskar honom och han har så fin hand med dem att han utan problem kan ta ut och jobba med dem hos fåren.

Allt är lättare, roligare, trivsammare och enklare tillsammans. Tror aldrig jag skrattat så mycket i hela mitt liv ❤
 
Alltså fy fasen vad jag är nöjd! Har aldrig mått såhär bra i någon relation innan. Eller egentligen snarare, jag har aldrig mått såhär lite dåligt kanske beskriver det bättre. Hoppas ingen av oss tröttnar snart 😅 Jag kan till och med ta ett "Nej jag har inte lust till det idag" som svar utan att det gör minsta ont i magen. Den känslan av trygghet måste jag minnas och ha som lägsta krav i alla relationer i framtiden. Något som bara tillför lugna, positiva känslor och som inte skapar kaos. Låg i hans famn i timmar i morse och lyssnade på musik och tramsade och ville inte gå upp men helt utan den där hemska känslan jag i princip alltid har av att det känns som sista gången. Att allt är så förgängligt i alla mänskliga relationer. Det är bara lugnt och mysigt och positivt och sedan tar jag mig i kragen och åker till hästen utan att det känns annat än bra. Dvs så jag antar att det alltid borde kännas men som jag inte varit så bra på att hitta 😅
 
Allt är långt över förväntningarna underbart 😁 Han har kommit till ro och börjar landa i att bli svensk, tar initiativ och fixar på gården, hundarna älskar honom och han har så fin hand med dem att han utan problem kan ta ut och jobba med dem hos fåren.

Allt är lättare, roligare, trivsammare och enklare tillsammans. Tror aldrig jag skrattat så mycket i hela mitt liv ❤

Så otroligt glad för din skull 😍 Var han van vid gårdsliv och hundar sedan innan eller det har också varit en stor omställning? Så imponerad över att ni vågade följa era hjärtan (oh, så klyschigt sorry 😅) ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 988
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 130
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 203
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp