Deklaration

Jag har ett företag registrerat så jag lär inte få pengar förrän senare. Förra året blev det LÅNGT senare. Inte förrän i december kom mina pengar. Precis någon dag innan sista dagen. Inte den blekaste aning om varför :confused: ... Hoppas verkligen på att pengarna kommer i juni i år!
 
Jag måste kolla om jag kan göra avdrag för resor men har inte orkat räkna ut hur många dagar jag jobbade förra året. Så jag har inte deklarerat än.
 
Vad hurtiga alla är. Jag har kommit till att öppna kuvertet och slänga en kik på deklarationen. Ser ut som om jag får betala mellan 1500 och 2000.
*knapp*

Jag lånar lite utrymme i tråden så får vi se om någon kan hjälpa mig.

Med risk för att framstå som en komplett idiot... 😅
Jag har enskild firma (momsbefriad)och har haft ett par år.
Första året fick jag hjälp av min revisorkompis men varje år jag har deklarerat så har jag tyckt att det blir hysteriskt mycket skatt totalt men snällt betalat.

Som i år. Jag betalar extra skatt på mitt 'anställdjobb' och fick besked om ca 7000 tillbaka.
Jag betalade även in en preliminärskatt för firman på 5300.
När jag nu deklarerar firman (knappa 30000)så landar det på att jag ska betala ytterligare 3000.
Nånstans måste jag ju göra fel? Eller är det rimligt att skatten på företaget blir över 15000?

Jag behöver ju i alla fall inte oroa mig över att betala för lite skatt. 😅
 
*knapp*

Jag lånar lite utrymme i tråden så får vi se om någon kan hjälpa mig.

Med risk för att framstå som en komplett idiot... 😅
Jag har enskild firma (momsbefriad)och har haft ett par år.
Första året fick jag hjälp av min revisorkompis men varje år jag har deklarerat så har jag tyckt att det blir hysteriskt mycket skatt totalt men snällt betalat.

Som i år. Jag betalar extra skatt på mitt 'anställdjobb' och fick besked om ca 7000 tillbaka.
Jag betalade även in en preliminärskatt för firman på 5300.
När jag nu deklarerar firman (knappa 30000)så landar det på att jag ska betala ytterligare 3000.
Nånstans måste jag ju göra fel? Eller är det rimligt att skatten på företaget blir över 15000?

Jag behöver ju i alla fall inte oroa mig över att betala för lite skatt. 😅
Överskottet av näring får du betala både skatt och egenavgifter på. Så 50% är inte helt orimligt.
 
Jag fick mina pengar i onsdags, kom dock på förra veckan att jag nog kunde dra av för resor också, så har ändrat årets deklaration och skickat in brev för att få avdrag på förra årets deklaration. Så får vi se vad de säger.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 541
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 416
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 099
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp