Deklaration

Fick min skatteåterbäring idag. Det blir en resa till Ibiza för att fira brorsans 50-årsdag och resten hamnar på sparkontot. Förutom någon tusenlapp jag behåller eftersom denna månaden blir fattigast i världshistorien för mig.
 
Jag fick in mina igår. Det gick direkt till räkningar eftersom skatten på både bil och släp kom och hovslagarräkning. Det blir en dyr månad med försäkringarna på både ridhäst och gammelponnyn kommer 😅
 
Mina ca 2700 kr har kommit. I förra veckan hade vi ute rörmokaren som servade vattenfiltret för 5000 kr, så jag vet precis vad jag ska göra med skattepengarna.... :cautious:
 
Fick mina idag... dragit av för resor och trodde jag skulle få mer 🙃
Tur jag inte pendlar längre. Fick väl en 5edel av summan
 
Fick mina idag... dragit av för resor och trodde jag skulle få mer 🙃
Tur jag inte pendlar längre. Fick väl en 5edel av summan
Samma här. Fattar inte hur reseavdraget funkar. Det var likadant förra året och då trodde jag att jag gjort nått fel. Var supernoga i år. Dubbelkollade, bad sambon att också kolla. Skulle enligt Skatteverkets egen kalkyl få tillbaka 8000 nånting och fick 2000?! :down:
Men fick tillbaka bra innan avdraget så slutsumman blev ok.
 
Samma här. Fattar inte hur reseavdraget funkar. Det var likadant förra året och då trodde jag att jag gjort nått fel. Var supernoga i år. Dubbelkollade, bad sambon att också kolla. Skulle enligt Skatteverkets egen kalkyl få tillbaka 8000 nånting och fick 2000?! :down:
Men fick tillbaka bra innan avdraget så slutsumman blev ok.

Ja jag kolla inte innan vad jag kunde få ut men detta var verkligen sjukt mycket mindre än vad jag räknat med..
Förstår inte heller hur de räknar 🤔
Trodde som minst 20 men fick 9
 
Samma här. Fattar inte hur reseavdraget funkar. Det var likadant förra året och då trodde jag att jag gjort nått fel. Var supernoga i år. Dubbelkollade, bad sambon att också kolla. Skulle enligt Skatteverkets egen kalkyl få tillbaka 8000 nånting och fick 2000?! :down:
Men fick tillbaka bra innan avdraget så slutsumman blev ok.

Jag kan inte ens få reseavdrag tror jag? Pga går inte jättemycket snabbare för mig att bilpendla än åka tåg, förutom vissa pass när tågen inte går. Så drygt. 🙃
Eller så har jag fattat fel 😂
 
Jag kan inte ens få reseavdrag tror jag? Pga går inte jättemycket snabbare för mig att bilpendla än åka tåg, förutom vissa pass när tågen inte går. Så drygt. 🙃
Eller så har jag fattat fel 😂
Beror även på hur långt du har till hållplats/station. Men ja det ska finnas en tidsvinst om du bor inom ett visst avstånd från hållplats/stationen, är inte helt säkert men tror det är 2h om dagen.
 
Fick mina pengar igår, de ska gå till nya sängen 😁
Är lika glad varje gång jag inte blir kontrollerad 😆
Låter asjobbigt att behöva skicka in scheman och kvitton 😅
 
Jag kan inte ens få reseavdrag tror jag? Pga går inte jättemycket snabbare för mig att bilpendla än åka tåg, förutom vissa pass när tågen inte går. Så drygt. 🙃
Eller så har jag fattat fel 😂
För mig finns inte buss el pendel på mina arbetstider. Sen går inte det någon buss mellan pendeln och hemmet och det är över 2 km från busshållplatsen till arbetet.
 
Har ni tänkt på att ni bara får tillbaka det som blir kvar efter schablonavdraget? För mig stämde det vad jag räknade ut och vad jag fick tillbaka.
Är schablonavdraget de 11000 så har jag räknat med det.
Gjorde uträkningen på skatteverkets uträkning där man fyller i siffrorna och det räknas ut automatiskt.
 
Fick mina igår. Ska titta på ett hus med anmärkningar på avloppet som behöver åtgärdas. Så välbehövligt om det blir köp.
 
Man får ju inte den summan som räknas ut utan den summan i skatteavdrag så hela reseavdraget får man inte i handen liksom.
uuuhhh så svår mening, någon som fattade hur jag menade?

om man har 1000 mil X 18,5 kr = 18 500 minus schablon 11 000 = 7 500 så är det ju inte 7 500 utan skatteavdraget på 7 500 = typ 2 500 kr kvar i handen.

Sorry för väldigt dålig förklaring
 
Man får ju inte den summan som räknas ut utan den summan i skatteavdrag så hela reseavdraget får man inte i handen liksom.
uuuhhh så svår mening, någon som fattade hur jag menade?

om man har 1000 mil X 18,5 kr = 18 500 minus schablon 11 000 = 7 500 så är det ju inte 7 500 utan skatteavdraget på 7 500 = typ 2 500 kr kvar i handen.

Sorry för väldigt dålig förklaring
Dessutom blir det väl kanske tvärtom 😅
7 500 i skatteavdrag blir kanske 5 000 i handen 🤔

Tror jag, men nu har jag förvirrat mig själv med min egen förklaring
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 542
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 416
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 101
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Sytråden del 4
  • Dasspapper

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp