Deklaration

Har förberett mig mentalt under veckan, rustat mig till tänderna, planerat, samlat ihop mig, letat fram alla papper, pärmar och underlag och brett ut framför mig nu (ska deklarera bostadsaffär) och kontrollerat vilka dagar jag jobbade på kontoret förra året för reseavdraget - så möts jag av detta!!
1679214588105.png


:arghh::arghh::arghh::banghead:
Antiklimax!!!!!!
 
Har förberett mig mentalt under veckan, rustat mig till tänderna, planerat, samlat ihop mig, letat fram alla papper, pärmar och underlag och brett ut framför mig nu (ska deklarera bostadsaffär) och kontrollerat vilka dagar jag jobbade på kontoret förra året för reseavdraget - så möts jag av detta!!
Visa bifogad fil 114722

:arghh::arghh::arghh::banghead:
Antiklimax!!!!!!
Jag såg att det var något som inte riktigt funkade när jag var inne för jag möttes av en sådan där sida med bara blå länkar när jag loggade in. Men det gick att göra ett enkelt godkännande ändå, så jag klarade mig.
 
Lättad, för nu är deklarationen inskickad. Alltid lite ont i magen när jag ska deklarera enskild firma, eftersom den är helt passiv och ändå ska det klickas på en massa ställen. Fick extra "inkomst" för firman på nåt mystiskt vis, så nollade överallt. Jag får varken inkomster eller utgifter, tack så mycket. Vill inte behöva skatta för mer än jag redan måste. Drygt 4000 kr inskickat till skatteverket. Så nu börjar jag spara till nästa års skatt, kommer att bli åtminstone det dubbla. :(
 
Lättad, för nu är deklarationen inskickad. Alltid lite ont i magen när jag ska deklarera enskild firma, eftersom den är helt passiv och ändå ska det klickas på en massa ställen. Fick extra "inkomst" för firman på nåt mystiskt vis, så nollade överallt. Jag får varken inkomster eller utgifter, tack så mycket. Vill inte behöva skatta för mer än jag redan måste. Drygt 4000 kr inskickat till skatteverket. Så nu börjar jag spara till nästa års skatt, kommer att bli åtminstone det dubbla. :(
vad menar du att med 4000? får du det i ditt företag?
 
Deklarerade tidigare i veckan. Får se om den kommer tillbaka efter kontroll och en utredning som det blev ett annat år. :angel:

Kunde inte se några konstigheter när jag tittade igenom inrapporterad lön iallfall. Dock såg sidan annorlunda ut än tidigare så får se om jag missade någonstans som jag gjorde en annan gång...😅
 
Kom på att jag inte kommer få någon återbäring före påsk pga passiv näringsverksamhet, så idag deklarerade jag och gjorde mina avdrag. Blir ytterligare några tusen tillbaka senare till sommaren. 🤑🤑🤑
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 536
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 092
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp