Del II Valp 2022

Trolla sover mitt på dagen typ sen är hon vaken tills jag går och lägger mig. Verkar få en dos av energi mellan 21-00 och sen sover vi tills jag går upp. Dock brukar jag passa på och kissa dem när jag går upp mitt i natten och kissar. Ska sluta med det snart men är för jag ibland kan sova i upp till 9-10 h på hösten/vintern då jag är en sommarmänniska och vill gå i ide när det är mörkt och ruskigt.
Hexa har dock sedan hon var valp gått och lagt sig i min säng senast 22. Så henne får man hämta när man vill gå ut sista rundan.

Inkallningen sitter väldigt bra på Trolla, än så länge iallafall :angel:. Tycker också det är jättejobbigt när folk vill släppa fram sina hundar till att hälsa. Speciellt när jag skvallertränar Trolla på att inte skälla på andra hundar och inte vill okända hundar ska komma fram till oss. Trolla är redan osäker på okända hundar och vi behöver inte spä på det. Blir så arg på folk ibland...

Trollas öronstatus som 5 månader
 

Bifogade filer

  • 324963958_730151368503750_1783232213817905615_n.jpg
    324963958_730151368503750_1783232213817905615_n.jpg
    251,3 KB · Visningar: 39
Stella sover nästan ingenting på dagarna, vi är igång mycket också. Så hon brukar somna vid 17 om jag sätter mig i soffan. Sover till 19 typ sen är hon igång en stund igen innan hon somnar vid kl 20 kanske.
Om jag måste sova och lägger henne i sängen sover hon oavsett tid, ska jag ut på kvällen sover vi ibland 15-19.
Men hon är morgonpigg 😩 helst vill hon gå upp kl 04. Men vi går ut vid 5,30 ungefär och hon får lite frukost, och sen kan hon sova 2 eller ibland 3h till. För hon har inget val med en matte som jobbar natt och måste sova alla möjliga konstiga tider 🤯
 
Harry har hunnit vara hos sin nya hundvakt några gånger nu och det går så himla bra!
Vi försöker ha honom där en gång i veckan även om sambon är hemma bara för det ska bli en rutin för Harry.
Pratade med henne nyss och sist hade hon övervägt att kidnappa honom bara för att han är så himla härlig 😍
Det värmde i mattehjärtat att han sköter sig så bra och är uppskattad ❤️
Skönt att inte behöva känna någon stress med att kastrera honom för att få in honom på hunddagiset. Då kan vi förhoppningsvis vänta med det till hösten så han hinner växa till sig och mogna lite mer.
 
Harry har hunnit vara hos sin nya hundvakt några gånger nu och det går så himla bra!
Vi försöker ha honom där en gång i veckan även om sambon är hemma bara för det ska bli en rutin för Harry.
Pratade med henne nyss och sist hade hon övervägt att kidnappa honom bara för att han är så himla härlig 😍
Det värmde i mattehjärtat att han sköter sig så bra och är uppskattad ❤️
Skönt att inte behöva känna någon stress med att kastrera honom för att få in honom på hunddagiset. Då kan vi förhoppningsvis vänta med det till hösten så han hinner växa till sig och mogna lite mer.
Måste ni ha honom på dagis om ni har hittat en så bra hundvakt? Bara nyfiken pga skulle aldrig sätta en hund på dagis. 🙈
 
Måste ni ha honom på dagis om ni har hittat en så bra hundvakt? Bara nyfiken pga skulle aldrig sätta en hund på dagis. 🙈

Njae 😅
Vi har inte pratat om det,hon blir väldigt låst om hon ska ha honom fem dagar i veckan varannan vecka.
Jag är inte jätteglad i dagis överlag, detta är dock litet i hemmamiljö.
Det är hos Rubens gamla frisör 😁
Hundarna som är där trivs jättebra, de bor jättefint i väldigt trevligt område. Går ordentliga promenader osv, tror Harry skulle tycka det var väldigt roligt att gå vara där och umgås med andra små och snälla hundar.

Kastreras ska han i vilket fall som helst iom krypt.
 
Njae 😅
Vi har inte pratat om det,hon blir väldigt låst om hon ska ha honom fem dagar i veckan varannan vecka.
Jag är inte jätteglad i dagis överlag, detta är dock litet i hemmamiljö.
Det är hos Rubens gamla frisör 😁
Hundarna som är där trivs jättebra, de bor jättefint i väldigt trevligt område. Går ordentliga promenader osv, tror Harry skulle tycka det var väldigt roligt att gå vara där och umgås med andra små och snälla hundar.

Kastreras ska han i vilket fall som helst iom krypt.
Jag fattar! ☺️ Jag har bara hört dåligt om så många dagis men skönt att höra att det även finns vettiga! 😁
 
När somnar era valpar för natten? Och ni har äldre hundar får gärna svara också 😊 Vår hund däckar oftast kl 19-20 någon gång när barnen varvar ner och det inte händer så mycket i huset.
Min hund har aldrig gillat att vara uppe sent men dock senare än din hund. Han är vuxen, 7 år, så inte valp. Han vill lägga sig kl 22 senast och hans sovklocka är väldigt pricksäker - har vi inte lagt oss så han kommer fram till mig och och stirrar på mig när han anser att det är läggdags :laugh: och kl är nästan alltid då mellan 21.45-22 (undantag såklart om vi är på promenadeller så). Sen gillar han att sova ut på morgonen och sover tills jag går upp. Går jag upp innan 8 så ligger han och drar sig tills jag är klar ;)
 
Stackars snuzzen. 🥺 Hon hade en traumatisk upplevelse under eftermiddagen. När hon ville in och värma sig, glömde hon att ta med sitt ben in och grävde inte heller ner det innan hon sprang in. Väl inne på favoritplatsen på ryggstödet i soffan, såg hon hur en stor kråka kom OCH FLÖG IVÄG MED HENNES BEN!!! 😱 Hon skrek i högan sky och blev ramlade ner från sin plats, sprattlade runt bland krukorna på fönsterbrädan och var SÅ ledsen. Stackarn.
 
Jag hittar inga kurser jag vill gå... Det enda jag hittar är valpkurser, vardagslydnad och rallylydnad. Jag vill testa nosework, sök och agility! 🥺 Viltspår har jag en kontakt som ska fixa kurs i till våren, när det är garanterat snöfritt. Jag vill träna NU!
Den nyblivna 3-åriga hästen har vintervila och gammelhästen vet jag inte om jag ska tävla något mer med... Det "tomrummet" vill jag fylla med hundkurser.
 
Jag hittar inga kurser jag vill gå... Det enda jag hittar är valpkurser, vardagslydnad och rallylydnad. Jag vill testa nosework, sök och agility! 🥺 Viltspår har jag en kontakt som ska fixa kurs i till våren, när det är garanterat snöfritt. Jag vill träna NU!
Den nyblivna 3-åriga hästen har vintervila och gammelhästen vet jag inte om jag ska tävla något mer med... Det "tomrummet" vill jag fylla med hundkurser.
Förstår precis hur du känner! Jag har också svårt att hitta kurser som jag vill gå och som går på tider och dagar jag kan. Det finns massa vardagslydnadskurser och kurser i rallylydnad steg 1 eller och nosework steg 1 där jag bor, men kurser som tex noswork steg 3, rallylydnad avancerad klass eller lydnadskurser går inte i min närhet tyvärr. Bor inne i Stockholm och sådana kurser finns mer utanför stan, vilket skulle kunna funka om dom inte hade börjat kl. 16 eller kl. 17. Suck...
 
Stackars snuzzen. 🥺 Hon hade en traumatisk upplevelse under eftermiddagen. När hon ville in och värma sig, glömde hon att ta med sitt ben in och grävde inte heller ner det innan hon sprang in. Väl inne på favoritplatsen på ryggstödet i soffan, såg hon hur en stor kråka kom OCH FLÖG IVÄG MED HENNES BEN!!! 😱 Hon skrek i högan sky och blev ramlade ner från sin plats, sprattlade runt bland krukorna på fönsterbrädan och var SÅ ledsen. Stackarn.
Jag kan se det framför mig, vilken fasa!
 
Den där när man sitter på verandan med morgonkaffet och hör valpen leka med sinaleksaker inne... sitter och läser på Buke och så inser man att det varit väldigt tyst där inne en lång stund nu :cautious:

Kikar in och japp, han har stulit en gammal keps och tuggar på... jaja den var ful i alla fall
 
Harry har blivit mer fäst vid husse vilket känns så himla bra!
Jag är fortfarande favoriten men inte alls lika extremt som tidigare. Då var han ganska likgiltig när sambon kom hem från jobbet, nu är det fullt party 🥳
I helgen när han märkte att jag var trött på morgonen gick han bort till sambon och väckte honom istället, det har aldrig hänt tidigare.
Har sambon lyft upp honom och jag varit i närheten har det blivit skrik och panik. Han kommer mörda mig, rädda mig matte 😱
Nu är han helt okej med det och gillar att vara hos sin husse.

Pilutta dig matte, husse är min 😁
IMG_20230117_004305.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 990
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
730
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
44 508
Senast: VLMF
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp