Del II Valp 2022

IMG_20230131_143043022_HDR.jpg

Premiär för dubbelpromenad. 😅 Tog dock "bara" den trygga gammelhästen. Det kändes lite sportigt att ta med 3-åringen också. 😁
 
😍
Har också promenerat med Stella och häst, det går jättebra! Testat rida också men då tycker hon det är lite märkligt och vill gärna gå bakom.

Visa bifogad fil 111725
Vi har gått promenad/ridit när husse varit med och tagit hunden, men nu tänkte jag slå två flugor i en smäll och promenera gamlingen och vovven samtidigt. När hon var liten och inte orkade gå, fick hon lifta framför mig på gammelhästen. 😁 Vi har tyvärr inga jättebra vägar att ha lös hund på nära stallet, så jag vågar inte rida ensam med henne. Folk kör tyvärr som idioter på vissa av grusvägarna, så inte lätt att hinna med om de kommer för snabbt bakom en kurva. 😕 Längre bort från stallet finns det skogsvägar, men det är minst 25 min promenad på "riskväg" dit.
 
Vi har gått promenad/ridit när husse varit med och tagit hunden, men nu tänkte jag slå två flugor i en smäll och promenera gamlingen och vovven samtidigt. När hon var liten och inte orkade gå, fick hon lifta framför mig på gammelhästen. 😁 Vi har tyvärr inga jättebra vägar att ha lös hund på nära stallet, så jag vågar inte rida ensam med henne. Folk kör tyvärr som idioter på vissa av grusvägarna, så inte lätt att hinna med om de kommer för snabbt bakom en kurva. 😕 Längre bort från stallet finns det skogsvägar, men det är minst 25 min promenad på "riskväg" dit.
Ja när jag går brevid hästen är hon helt trygg, men hoppar jag upp funderar hon fortfarande. Släpper nog 👍🏻
Vi har ett par bra vägar direkt upp i skogen, och lite grusväg men då kan jag hoppa av o gå. Snart flyttar vi ”hem” och då blir det svårare och mer begränsat att rida med Stella med men promenera går bra 👍🏻

Men just nu är det skridskobana överallt 😞
 
Kom lite snö igår, idag är det +2 och slask 🤮
Blir en innedag med bara korta rastningsrundor. Jag, Harry och sambon är lika missnöjda alla tre 😂
 
Var ute en sväng förut, Harry travade som en fransk bulldog 😆
Han går i långt flexi här hemma och brukar galoppera som en vilde och trava med knäna uppe vid hakan. Nu var det bara blä, usch och fy, slask 😖
Har lekt massor med kaninen här hemma istället 😁
IMG_20230201_120922.jpg
 
Stella på äventyr idag!
Åkt första ”långa” bilturen idag, 1,5h dit och lika långt hem sen. Gick jättebra! Sov eller satt o kikade lite hela tiden.
På plats hitta hon en jättesnäll MAS valp som också var 6 månader och de lekte så fint. 😍
Tappat en tand också 😂
 
GG är en sådan butik som jag tar med mina valpar så snart jag kan. Sällan andra hundar kommer in (samtidigt åtm) och de lär sig snabbt att det finns en godisskål bakom kassan. :D
Även Bauhaus är rätt bra miljöträning! Mycket att lukta och titta på.

Ja och det finns mycket utrymme med! Inte så trångt :)
Han släppte dock leksaken när han hitta nätsäckarna med morötter, då ville han ha de istället
 
Fått second opinion på Knuts CTröntgen och det är samma svar.
Bilderna ser inte bra ut men att jag ska tolka dem när det är en valp i växperiod är vad jag förstått svårt.
Sen kan man inte rekomendera annat och det beror på hur hunden rör sig lös men han ska vara försiktigt med vridrörelser av knät.

Jag vet inte, konstigt nog är jag ändå hoppfull (tänker alltid katastrof annars) mest iom att han inte haltar och är pigg. Han hålls i bra hull men sakta försöker vi bygga upp muskler.
Hoppas allt kan bli bra till slut och han håller för jakt och andra aktiviteter jag ser framemot. Annars får vi ta det därifrån och se.
 
Fått second opinion på Knuts CTröntgen och det är samma svar.
Bilderna ser inte bra ut men att jag ska tolka dem när det är en valp i växperiod är vad jag förstått svårt.
Sen kan man inte rekomendera annat och det beror på hur hunden rör sig lös men han ska vara försiktigt med vridrörelser av knät.

Jag vet inte, konstigt nog är jag ändå hoppfull (tänker alltid katastrof annars) mest iom att han inte haltar och är pigg. Han hålls i bra hull men sakta försöker vi bygga upp muskler.
Hoppas allt kan bli bra till slut och han håller för jakt och andra aktiviteter jag ser framemot. Annars får vi ta det därifrån och se.
Kan simning vara något? Eller vattentrask? Tänker för att bygga musklerna.
 
Ja jag tänkte det med men inget som ordinerades. Det kanske man får ta intiativ till själv? De föreslog spår med lina mm
Kolla med nån duktig fysio som har vattentrask om det kan vara passande ? De kanske har kopplat till det djursjukhuset du var på..tänker att de kanske har mer idéer för att bygga upp honom skonsamt.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 891
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
76 77 78
Svar
1 557
· Visningar
51 251
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 749
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp