Del II Valp 2022

@Guldaskig vi börjar NW-kurs om 2 veckor! :banana:
Och en kompis har lovat att jag får hänga på en viltspårskurs under våren (ej bestämt datum dock), trots att det egentligen bara är för en rasklubb som Lova inte hör hemma i. :D Men smidigt när det är nära och instruktören ska vara bra, så jag hoppas att de sätter fart med planeringen!

Åh vad kul! Nose work är verkligen roligt, inte så att jag nödvändigtvis behöver tävla i det (men jag är heller ingen tävlingsmänniska) men det är så otroligt bra att ha som sysselsättning! Roligt att ni också ska gå viltspårskurs, då får vi utbyta erfarenheter sen 😃
 
Varje kväll hoppar hon upp i soffan och lägger sig så nära det bara går och myser. Världens bästa valpis! ❤️

pAUtk3w.jpg
 
Jag har så smått börjat tänka på att det börjar bli dags att ta tag i HD/ED röntgen. Det måste vara fler guldklimpar som är runt året nu?

Just nu känns allt kul och bra här hemma, vi ska iväg hela påskhelgen och träna så ser väldigt mycket fram emot det! Sen blir det specialsökskurs som drar igång veckan efter och så har vi lydnadsavslutning till den helgen. Mycket just nu!

Vi har en lydnadshelg uppbokat i september för en utomstående tränare, så jag har planer att kanske ta någon privatlektion då och då fram tills dess.

Något vi däremot behöver ta tag i är att gå ordentligt i koppel. Så är det någon som sitter på supertips så tar jag gärna emot dem.
Hon går att ha lös på de flesta ställen och nu när det är koppeltvång går hon i lina eller flexi, så jag har inte haft så stor anledning att ta tag i det. Och jag VET dessutom att hade jag lagt tid på det som all annan träning så hade hon gått fint i koppel nu. :angel:
 
Jag har så smått börjat tänka på att det börjar bli dags att ta tag i HD/ED röntgen. Det måste vara fler guldklimpar som är runt året nu?

Just nu känns allt kul och bra här hemma, vi ska iväg hela påskhelgen och träna så ser väldigt mycket fram emot det! Sen blir det specialsökskurs som drar igång veckan efter och så har vi lydnadsavslutning till den helgen. Mycket just nu!

Vi har en lydnadshelg uppbokat i september för en utomstående tränare, så jag har planer att kanske ta någon privatlektion då och då fram tills dess.

Något vi däremot behöver ta tag i är att gå ordentligt i koppel. Så är det någon som sitter på supertips så tar jag gärna emot dem.
Hon går att ha lös på de flesta ställen och nu när det är koppeltvång går hon i lina eller flexi, så jag har inte haft så stor anledning att ta tag i det. Och jag VET dessutom att hade jag lagt tid på det som all annan träning så hade hon gått fint i koppel nu. :angel:

Har också tänkt röntga snart. Jag betalade in avgiften till SKK men sen drog jag mig lite för att boka själva röntgen när jag såg vad dyrt det var 😂 Men ja, det är väl bara att göra.
 
Har också tänkt röntga snart. Jag betalade in avgiften till SKK men sen drog jag mig lite för att boka själva röntgen när jag såg vad dyrt det var 😂 Men ja, det är väl bara att göra.
Det har blivit löjligt dyrt och omständigt att röntga numera. 😬

Tam har sin röntgen bokad om en vecka.
 
Jag har så smått börjat tänka på att det börjar bli dags att ta tag i HD/ED röntgen. Det måste vara fler guldklimpar som är runt året nu?

Just nu känns allt kul och bra här hemma, vi ska iväg hela påskhelgen och träna så ser väldigt mycket fram emot det! Sen blir det specialsökskurs som drar igång veckan efter och så har vi lydnadsavslutning till den helgen. Mycket just nu!

Vi har en lydnadshelg uppbokat i september för en utomstående tränare, så jag har planer att kanske ta någon privatlektion då och då fram tills dess.

Något vi däremot behöver ta tag i är att gå ordentligt i koppel. Så är det någon som sitter på supertips så tar jag gärna emot dem.
Hon går att ha lös på de flesta ställen och nu när det är koppeltvång går hon i lina eller flexi, så jag har inte haft så stor anledning att ta tag i det. Och jag VET dessutom att hade jag lagt tid på det som all annan träning så hade hon gått fint i koppel nu. :angel:

Fick ju mail från SKK om det för några veckor sen men Knut är bara 7 månader.
Han ska ändå röntgas i Maj men de blir ju för tidigt för HD, ED.........
 
De har redan sagt att hans höfter ser bra ut, han har ju röntgats 2 gånger redan...
Men jag antar att skickar man in bilder på en 9 månaders blir de inte godkänt? eller hur funkar de?
 
De har redan sagt att hans höfter ser bra ut, han har ju röntgats 2 gånger redan...
Men jag antar att skickar man in bilder på en 9 månaders blir de inte godkänt? eller hur funkar de?

Nej du kan inte få ett officiellt resultat före 12 månader. Bokade till Lancelot igår och det står det när man bokar.
 
Älskar när träningen når nivån där hundarna själva testar sina gränser och utmanar sig. Mako vill inget hellre än hämta får till mig, men senaste passen har vigts åt att stärka hans fråndrivningar. Här har han fria tyglar att pilla som han vill, och man kan verkligen se hur han försööööker få fåren att gå på bortsidan diket. Efter att han misslyckades gick vi tillbaka tillsammans och jag hjälpte honom så han fick lyckas. Ska bli kul att se vad han gör imorgon!
https://www.instagram.com/reel/Cqs0X_0IrUk/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 
Magras igen 😑
Ser ett visst mönster i minusgrader, snö, töväder och magras 🙄😅
Han luktar mycket och är ju så snabb att vi inte alltid ens märke att han tryckt i sig något välmarinerat snusk.
Men allmäntillståndet är utmärkt, lika vild och bråkig som vanligt och han har fått canikur som har hjälpt tidigare så förhoppningsvis ger det sig snabbt den här gången också.

Annars är han tålig, smakar det mesta som vi äter, snor lite kattmat osv. Men det finns väl gränser för vad en liten mage tål 🙃
 
Iiihh!
Strax är det dags att åka på "tävling"!
Det är där vi går balansbollskursen. En "påskäggsjakt" där man gör ett antal delmoment för att samla poäng och den med högst poäng får det största påskägget, tvåan får ett lite mindre och resten får ett litet. Så alla får pris och det är mest på lek. Men jag är ändå nervös!
Det ska tydligen löna sig att vara bra på att göra trick, komma snabbt på inkallning och (vår akilleshäl) att kunna apportera. :rofl:
Lova kan hämta föremål/leksaker IBLAND. När hon känner för det och när planeter och stjärnor står i rätt position till varandra. Typ.
Så... Jag gissar på att det momentet kommer att bli såhär:

1. Hon hämtar föremålet, släpper det efter en stund och kommer till mig utan.
2. Hon springer fram och duttar på det, skiter i det och springer tillbaka till mig.
3. Tar föremålet och drar. Hejdå!
4. (Minst troligt) Hon gör det jag ber om. :D
 
Iiihh!
Strax är det dags att åka på "tävling"!
Det är där vi går balansbollskursen. En "påskäggsjakt" där man gör ett antal delmoment för att samla poäng och den med högst poäng får det största påskägget, tvåan får ett lite mindre och resten får ett litet. Så alla får pris och det är mest på lek. Men jag är ändå nervös!
Det ska tydligen löna sig att vara bra på att göra trick, komma snabbt på inkallning och (vår akilleshäl) att kunna apportera. :rofl:
Lova kan hämta föremål/leksaker IBLAND. När hon känner för det och när planeter och stjärnor står i rätt position till varandra. Typ.
Så... Jag gissar på att det momentet kommer att bli såhär:

1. Hon hämtar föremålet, släpper det efter en stund och kommer till mig utan.
2. Hon springer fram och duttar på det, skiter i det och springer tillbaka till mig.
3. Tar föremålet och drar. Hejdå!
4. (Minst troligt) Hon gör det jag ber om. :D

Lycka till 😄
 
Vi kom näst sist! Jag gissade på allra sist, för två moment var underkända. Men vi tog igen lite på våra cirkuskonster. :rofl:

Det var en jätterolig tävling. Inkallningen gick superbra, men de skulle springa 50 m och Lova var väääldigt mycket mindre än de flesta. En irländsk varghund var med. Den tog ju typ 5 kliv och sen var den framme. :rofl:

En gren var en kombo av "balansera ägg på sked" med agility och rallylydnad. Dvs föraren skulle balansera ägg på sked, hålla kopplet i samma hand som skeden och ta sig igenom en bana med hopphinder och några rallylydnadsmoment.
Lova blev lite för ivrig och snabb, så jag tappade ägget några gånger när jag inte hängde med i hennes tempo.

Apporteringen gick uselt. :D
Hon for iväg som skjuten ur en kanon, sprang förbi en spegel, spanade in den snygga hunden i spegeln, sprang förbi leksaken, ut från banan för att kolla om den andra snygga schnauzern var på andra sidan planket och sen full kareta tillbaka till mig. Utan leksak.

Alla fick iaf varsitt påskägg och Lova fick bra miljöträning. Hade det inte varit så himla kallt, hade det kanske varit ännu roligare. +3 grader, blåst och lite duggregn var inte jäääättemysigt.

Screenshot_20230407-154131.png

Bild från när vi skulle visa trick. Ringarna var att man skulle skicka in hunden och få den att stanna. Mest poäng i mitten. Vi missade totalt. Lova ville bara gå till matte. Inte stanna i någon dum ring när det var blött och skitigt. 😍
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
12 581
Senast: thoora
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
751
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
46 808
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 741
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp