Del II Valp 2022

När man varit ute länge i kylan och snön är det skönt med varm hoodie när man kommer in 😍
Han har gått från att hata kläder till att hjälpa till att gå på sig en hoodie 😁
IMG_20221210_165758.jpg
 
Öronen ligger ner nästan hela tiden numera.
Men... Jag flätade mitt långa hår och det såg så roligt ut att Lovis blev alldeles busig och försökte klättra upp på mitt ben. Då flaxade öronen hej vilt och propellern där bak gick i 190 km/h. :love: :rofl:

Screenshot_20221213-072112.png
 
Harry har ett par mjölktänder som fortfarande sitter kvar, ringde lokala kliniken som har veterinär med tänder som specialitet, fick tid att dra ut dem 30:e december 😊
Då ska jag även passa på att fråga om kastrering, när det är lämpligt att göra det och om det är något de kan göra eller om det är bättre att ta det på ett av djursjukhusen i stan iom krypt.
Himla glad att vi bor där vi bor med smådjursklinik på orten och mindre än 20 minuter till två stora djursjukhus med djurakut och många veterinärer med hög kompetens.
 
IMG_20221213_142045924_HDR.jpg

Någon var nöjd med sin luciapresent. :d

Hon var hos sin "mormor" medan jag var på glasverkstaden med bilen idag. Mormor behövde en tassistent, tyckte Lova. Så hon satt i knäet på min mor och "hjälpte till" att ha första support och svara i telefonen. Jag undrar vad kunderna tyckte om det? 😂
När jag kom för att hämta vovve, möttes jag av en glädjetjutande studsboll. När hon väl lugnat ner sig och förstod att vi skulle åka hem, då kröp hon upp i famnen på mormor och tänkte inte följa med. De hade ju så roligt när de jobbade!
 
Sista dagen på spec.sökskursen innan jullov och så himla duktig tjej. 😍
Det kändes verkligen som att hon har koll på vad hon ska göra och vad hon ska hitta.
Så nöjd när jag fick se filmen efteråt.

Vi kommer även att gå sista tillfället på lydnadskursen i veckan.
Rätt skönt faktiskt, jag har en del jag vill träna på som jag skjutit upp för att det inte ska bli för mycket/ spretigt.
Sen kommer jag sakna bollandet och input. Vissa instruktörer klickar man mer med än andra.

Anmälda till en lekutvecklingshelg sista dagarna i december och så har vi några gånger kvar på spec.sök. Sen har vi inget inplanerat tills vi ska tävla i vår. 🫣
 
Nu har jag anmält oss till grundkurs i Agility i slutet av januari 🥳
Fanns även en grundkurs i nosework, den är dock på fredagen samma vecka och Agilityn på söndagen. Kanske blir lite mycket och rörigt med två träningstillfällen så nära inpå i två olika saker?
Varje kurs är fem tillfällen.
 
Nu har jag anmält oss till grundkurs i Agility i slutet av januari 🥳
Fanns även en grundkurs i nosework, den är dock på fredagen samma vecka och Agilityn på söndagen. Kanske blir lite mycket och rörigt med två träningstillfällen så nära inpå i två olika saker?
Varje kurs är fem tillfällen.
Hur gammal är han nu?
Jag tycker inte det har varit några problem för hunden mer än att man ska hinna träna till båda.
 
Hur gammal är han nu?
Jag tycker inte det har varit några problem för hunden mer än att man ska hinna träna till båda.

Nu är han drygt 6 månader så kommer vara 7 1/2 månad vid kursstart.
Han är ju en yrmössa så funderar på om det är bättre att vänta med nosework tills han blivit lite mer lugn i huvudet 🙄
 
Lite OT kanske, men jag har verkligen hittat rätt när det gäller uppfödare. 😍 Det känns SÅ skönt att ha den kontakten vi har och att vi dessutom verkar ha väldigt lika "tänk" kring det mesta.

Det har snöat en del i natt och det snöar fortfarande, så idag ska vi nog inviga den nya overallen. Lova kanske inte blir överförtjust, men hon gillar ju snö, så förhoppningsvis glömmer hon bort hur hon är klädd. 😁 Innan vi ger oss ut, ska vi frisera tassarna lite. Hon är rätt långhårig, men pga jul och nyår etc, blir det inte trimning förrän i början av januari. Så... Nu har jag fått ok från uppfödaren/trimmaren att klippan lite vid tassarna, så det inte fastnar så mycket snö mellan tårna iaf.
 
Drog igång världens snöoväder här och då kom Harry på att han ville gå ut 😅
Trodde han skulle ändra sig rätt snabbt men icke 😁
Vi gick en runda, sen ville han in på innergården och leka. Sprang lös och for runt som en galning en bra stund.
Då hade vi ändå gått en lite längre runda bara någon timme innan med lösspring.
Efter kutandet gick vi en runda till eftersom han absolut inte ville gå in. Han fick ett upp ett spår efter en annan hund och var helnöjd. Jag och sambon såg ut som två vandrande snögubbar 😆
Sen kunde vi gå in, en timme senare 😂

I de grupper om Griffoner jag är med i läser jag hela tiden om att de inte vill gå ut när det är kallt och snö, det behövs skor, täcken och overaller.
Harry älskar verkligen alla väder 😁

IMG_20221214_125946.jpg
 
Screenshot_20221214-125933.png

Overallen var snabb! 🚀

Precis som Harry, hade Lova inte alls lust att gå in idag. Hon tyckte det var skönt att slippa snöbollar på hela benen. På tassarna fastnade det en hel del, men det påverkade henne inte som när hela hon var en snöboll och knappt kunde röra på benen. 😅
Vi gick en lång promenad med lösspring, men väl hemma ville hon fortsätta att busa i trädgården. 😍
 
Så irriterad! Hade anmält mig online till en föreläsning ikväll och nu på eftermiddagen så tyckte jag det var konstigt att jag inte fått utskickat något länk. Då har inte min betalning gått igenom av någon anledning. :arghh::arghh::rage: Så himla besviken. Då får jag väl ta och plugga dårå. :down::down::down:
 
Idag blir den här tokstollen 4 månader 🥰
Blev precis glädjeattackerad vilket jag ofta blir 😁 alltid glad o nu full med bus!
Tog med en apport igår på promenaden och han hämtade den klockrent ca 10 gånger och även när han inte såg vart den landade letade han upp den! De va första gången vi gjort de ute.
När min mor va ute med honom senast mötte de en man som hälsade på honom o sen när de skildes åt ”de kommer bli nått stort av honom!” sa han ♥️😅
Han är redan allt jag velat ha
2F642993-74A4-4D70-ABCD-3CF90B15FAF6.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
12 947
Senast: Mineur
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
78 79 80
Svar
1 591
· Visningar
52 303
Senast: Wille
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 752
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp