Del II Valp 2022

Lova gapade och skrek när ena grannen tog av presenningen från sitt utekök. Jag tänkte att "hjälp, nu blir det en sån där jobbig dag och grannarna gnäller."
Men... Nä. Nu har de fest och sitter ute med ett gäng gäster. Det springer runt barn som leker och skriker. Lova varierar mellan att gå runt och strosa på tomten, jaga insekter och att bara slappa och njuta av solen. 😍
IMG_20230408_132712385_HDR.jpg
 
Magen har återhämtat sig efter canicura och kokt fisk, riset vägrade han äta 😆
Köpte en påskpresent åt honom när jag var och handlade, mycket uppskattat 😁
Ikväll ska vi på middag hos pudelkompisen med familjen, blir ganska många så gissar på en väldigt trött hund imorgon 😁

IMG_20230408_132641.jpg
 
Harry skötte sig utmärkt på middagen igår 🤩
Var jätteduktig med alla nya människor och även med barnet som var med. Han tycker barn överlag är rätt obehagliga men med denna gick det jättebra!

Idag har vi varit på Sharpman och provat selar. Han har snart vuxit ur sin från Hurrta och behöver en ny. Det är svårt eftersom han är så tunn fram samtidigt som han har djup bröstkorg. Sitter de bra fram blir de för små runt bröstet och tvärtom 😑

Åkte till Lagunen efter och gick runt hela 😍
Underbart väder och väldigt glad hund. Hade fallit ner några träd längs stigen som han klättrade och hoppade över, så himla spänstig med väldigt bra kroppskontroll. Om ett par veckor tänkte vi ta en tur till Omberg och vandra 😊

IMG_20230409_125434.jpg
 
@Bison har ni provat någon av Dog Copenhagens selar? Jag har en Comfort Walk Air och en Comfort Walk Pro till Lova. Air sitter helt klart bäst på henne och så slipper hon att man trär den över huvudet, plus att den är väldigt reglerbar.
Pro är lite liten i halsen samtidigt som den är stor runt bröstkorgen, tycker jag. Så det kanske vore något för Harry? Lovas är utspänd på max framtill (blir lite stort när hon går, men annars blir det för jobbigt att dra på den) och på minsta läget runt bröstkorgen.
 
@Bison har ni provat någon av Dog Copenhagens selar? Jag har en Comfort Walk Air och en Comfort Walk Pro till Lova. Air sitter helt klart bäst på henne och så slipper hon att man trär den över huvudet, plus att den är väldigt reglerbar.
Pro är lite liten i halsen samtidigt som den är stor runt bröstkorgen, tycker jag. Så det kanske vore något för Harry? Lovas är utspänd på max framtill (blir lite stort när hon går, men annars blir det för jobbigt att dra på den) och på minsta läget runt bröstkorgen.

Pro blir för klumpig, han är ju väldigt tanig och smal mellan frambenen 😅
Kommer antagligen fungera bra när han grovnat till sig men nu är han gänglig och benig tonåring 😁

Air har jag dissat pga att jag inte tycker de är fina 🙈
 

Kräsen matte 😁
Jag gillar den Hurrta han använder mest, men en storlek större blir alldeles för stor runt halsen.
Tre Ponti sitter bra men han kan backa ur dem den lilla råttan 😑
Behöver vara en y-sele som är mjuk och lätt, liten i halsen och ordentligt ställbar runt bröstkorgen.
I fin färg 😁
 
Kräsen matte 😁
Jag gillar den Hurrta han använder mest, men en storlek större blir alldeles för stor runt halsen.
Tre Ponti sitter bra men han kan backa ur dem den lilla råttan 😑
Behöver vara en y-sele som är mjuk och lätt, liten i halsen och ordentligt ställbar runt bröstkorgen.
I fin färg 😁
Mattar får vara kräsna. 😁
Jag hade mest som krav att de skulle vara lätta att ta på/av, sitta bra på hunden OCH finnas i lila eller rosa. Löste det senare med att köpa ena modellen i lila och den andra i rosa. :angel:
Så färgen var viktigare än resten av utseendet. 😁
Men jag ville inte ha någon sådan modell där man måste lyfta framben och greja för att ta på. Blä. Enkelt, ska det vara! Annars hade husse lagt in en protest och vägrat gå ut med hunden. 😂
 
Mattar får vara kräsna. 😁
Jag hade mest som krav att de skulle vara lätta att ta på/av, sitta bra på hunden OCH finnas i lila eller rosa. Löste det senare med att köpa ena modellen i lila och den andra i rosa. :angel:
Så färgen var viktigare än resten av utseendet. 😁
Men jag ville inte ha någon sådan modell där man måste lyfta framben och greja för att ta på. Blä. Enkelt, ska det vara! Annars hade husse lagt in en protest och vägrat gå ut med hunden. 😂

Haha, färg är viktigt 😁
Harry trär i benet själv så det är som att ta på ett halsband och sen knäppa 🌟
 
Vi har varit och öppnat stugan för året. Det har gått jättebra! Cool kille som håller sig runt stugan och tyckte de var jättekul med alla pinnar och lukter 😁
Tyvärr låg de is på sjön och fick säga till honom fem gånger eller så att INTE gå på isen. Han gick igenom precis vid sjökanten en gång o blev blöt o då blev han jättebusig 🤣
Sov gott på natten fast allt var nytt och så hade vi ju syrrans katt med också. Han ville gärna busa med katten men då sa katten ifrån o det tar han.

Sen fick han träffa mosters setter hane för första gången. Han är 2 månader äldre men Knut var större(!) än honom och de gick jättebra ihop.
Jag krävde att gå en promenad ihop först för jag gillar inte att bara släppa ihop två hundar o sen ska de umgås o allt ska va bra.
Kanske överdrivet men de var nog en bra ide att gå ihop först 🙂
Knut väger väl 5kg mer än settern med så de fick bara leka en liten stund.

Jag är jättenöjd med honom 🥰

IMG_1484.jpeg
 
Igår gick vi en promenad hem till en vän för att fika och hälsa på hennes hundar, en vavva och en dvärg Schnauzer.
Är ca 3 km promenad dit, lagom för att Harry ska blåsa ur lite energi och inte vara för intensiv 😁
Han har träffat hundarna en gång innan, två tikar som inte riktigt förstår tjusningen med en tokig Griffon 😆
Men det gick bra, de är snälla och Harry är en fegis som backar direkt när någon av dem tittar på honom. Lite besviken över att ingen ville leka med honom dock 💔

Vildörat på språng 😁
IMG_20230410_164112.jpg
 
IMG_20230412_115051033.jpg

Lova fick följa med in på hamburgerrestaurangen. 😍 Hon har godkänt hamburgaren (fantastiskt, för hon ville inte ha frukost i morse. Tur att något går ner!) och försökt att flirta med ett par män från räddningstjänsten. Den ena hade grått skägg och Lovas svans gick som en propeller när han pratade med henne. Grått skägg är BÄST! 😁 Tyvärr hade han inget att bjuda på, sa han, för han hade inte fått sin mat ännu. Attans. Tur att matte delade med sig lite.
 
Idag när vi var ute på vår lite längre runda träffade vi på en gäng stora maskiner som stod parkerade på gångbanan. Vet inte riktigt vad de höll på med, två lastbilar, en grävmaskin, två containrar, ett stort släp och långa rör. Harry kryssade fram mellan allt, helt oberörd. Han tittade lite på gubbarna som arbetade innan han tänkte kissa på slopa till grävmaskinen 😆
Skönt att han är helt obekymrad över sånt 😁
Så himla skönt att våren äntligen verkar vara här på riktigt, lite mulet men varmt ute 😍
Härligt att vi har den här oasen mitt i samhället, så lugnt och fridfullt, bara strosa fram och lyssna på alla fåglar.
IMG_20230412_115810.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
13 127
Senast: thoora
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
79 80 81
Svar
1 607
· Visningar
53 329
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 764
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp