Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

MadicDomino

Trådstartare
Som rubriken lyder! Skulle ni kunna tänka er dela ett hotellrum med en kollega av motsatt kön? Hade det varit någon skillnad ifall du var i ett förhållande?

Anledningen till min fråga är att min chef bokade ett dubbelrum till mig och en manlig kollega förra vecka vid en arbetsresa. Själv blev jag ju något paff, då jag aldrig blev "tillfrågad" om det var "ok" för mig.

Nu löste detta sig, jag fick ett enkel rum! Hade jag känt personen bättre så hade jag kanske kunnat tänka mig att dela rum. Men min kollega är nyanställd och drar ytterst sexuella och förnedrande kvinnoskämt 24/7. <- Då blir man inte såååå sugen på att dela rum. :cautious:
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Mycket märkligt agerande från din chefs sida tycker jag! Han borde verkligen ha frågat om det var okej för dig (och för din kollega såklart), och det även om det rörde sig om någon av samma kön. Alltid alltid fråga folk om de tycker det är okej att dela rum tycker jag. Jag personligen hade precis som du inte kunnat tänka mig att dela med någon av motsatta könet, oavsett om jag vore i ett förhållande eller ej.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

För mig gör förhållandet ingen skillnad alls.

För mig beror det inte på kön på personen heller utan hur den är som person. Jag är väldigt privat av mig och delar inte gärna rum med folk jag känner mig obekväm med alls faktiskt, man som kvinna.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Hade aldrig gått med på det!

Dels vill jag ha ett eget rum där jag får vara ifred och jag vill kunna gå runt naken om jag så önskar. Fan vad olustigt det skulle kännas att behöva dela rum med någon och dessutom av motsatt kön!
Att man jobbar ihop betyder inte att man vill dela säng.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

För egen del hade jag inte haft några problem att dela rum med någon kollega oavsett kön, jag har överlag en ovanligt (har jag förstått) avslappnad attityd gällande att sova i samma rum och samma säng som folk. Jag hade visserligen varit obekväm med att dela säng med en kollega om jag inte hade någon privat relation med denne, men rum - inga problem.

Däremot skulle min pojkvän inte uppskatta att jag delade rum med en manlig kollega, inte för att han egentligen är svartsjuk utan för att det för honom är en intim sak att sova "tillsammans med" andra. Så av respekt för honom hade jag troligtvis ändå bett om ett enkelrum om det inte krånglar till allting allt för mycket :)

I ditt fall där kollegan drar sexuella och förnedrande skämt ständigt förstår jag dig dock fullt ut som inte är helt bekväm med det, om det är den typen av skämt som jag föreställer mig i sammanhanget. Det hade jag också varit. Det har dock snarare att göra med att jag tycker den typen av personer är motbjudande och inga jag vill spendera någon som helst tid med utöver just då arbetstid. Inte med själva faktumet att det är en manlig kollega.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Hade aldrig gått med på det!

Dels vill jag ha ett eget rum där jag får vara ifred och jag vill kunna gå runt naken om jag så önskar. Fan vad olustigt det skulle kännas att behöva dela rum med någon och dessutom av motsatt kön!
Att man jobbar ihop betyder inte att man vill dela säng.

Varför skulle ni dela säng för att ni delar rum? Man kan ju hålla sig till att sova i sin säng även om det är i ett gemensamt rum..

*kl*
För mig är det helt avgörande vem det är jag ska dela rum med, kön spelar ingen roll oavsett om jag är i förhållande eller inte. Men jag vill ha separerade sängar, sova i samma säng även om det är dubbelsäng gör jag bara med någon som är mig väldigt nära, pojkvän/kk. Inte ens tjejkompisar som är väldigt nära vänner tycker jag det är bekvämt att ha i samma säng, ens dubbelsäng.

/Camilla
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Det beror på hur bekväm jag är med min kollega. Det blir ju ganska intimt hur man än gör om man delar rum, man kommer liksom ganska nära varandras privata jag. För min del är det inte så mycket en fråga om kön som om att jag har en ganska så stor integritet och inte är alldeles bekväm med att dela rum med en person jag enbart har en professionell relation till.

Om min chef gjort som din och bara förutsatt att jag och slibbkollegan kunde dela rum hade jag nog protesterat. Däremot hade jag inte haft invändningar mot att dela rum med en välkänd kollega vid till exempel en studieresa eller en konferens om jag tillfrågats innan. Även om jag hade föredragit att sova ensam.

Fast att sova i femtonbäddsrum på vandrarhem klarar jag fint. Det är inte alls lika intimt.:D
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Nej det hade jag inte uppskattat, vare sig jag är i ett förhållande eller inte.

Ärligt talat så skulle jag nog inte vilja dela hotellrum även fast det var en kvinnlig kollega.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Nej, jag hade inte velat dela rum med en kollega, oavsett förhållande och kön. Möjligen om kollegan även var en vän som jag känner mig bekväm med :)

Min man åker på konferenser ca 1 gång i månaden, och dom delar nästan alltid rum två och två, dock alltid män och kvinnor för sig. Han tycker att det är helt okej, och tillomed trevligt, men han är otroligt sällskapssjuk också ;)
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Tycker det låter mycket märkligt. Dels för att det är en person av motsatt kön men jag skulle helst inte vilja dela rum heller om det är en jobbresa/konferens med en kvinnlig kollega. Tycker inte att man ska behöva ha en så privat situation med kollegor. Det är en annan sak om jag själv bokar en nöjesresa och väljer att bo tillsammans med en kollega men jag tycker inte att en chef ska boka gemensamt rum till anställda.:(
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Jag skulle inte vilja dela rum med en kollega oavsett kön men om det var absolut nödvändigt skulle jag inte krångla. OM det inte var en sån kollega som du beskriver, då skulle jag blåvägra men antagligen hade jag gått till chefen och klagat på kollegan redan innan ändå.

För mig (heterokvinna) spelar kön inte så stor roll, jag skyler mig mest för att andra, framför allt män, inte ska känna sig obekväma.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Om jag är:

Singel: Samma rum med varsin säng är helt okej! (Samma säng går också bra men känns lite oproffsigt, vi är ju där på jobb, inte nöje med varandra).

Förhållande: Varsitt rum, jag vill inte att min partner delar rum med andra kvinnor och då delar jag inte rum med andra män.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Nej jag hade inte velat dela rum med nån av motsatt kön, inte med vilken tjej som helst heller. Möjligen med nån av dem jag står närmast på jobbet.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Ja håller med flera andra, väldigt märkligt gjort! Förstår att det känns mindre bra när din kollega måste anspela på sex hela tiden, skulle klart känna mig mer utsatt om jag delade rum med en sådan typ då.

I övrigt är jag inte speciellt känslig på den fronten, att dela rum med motsatt kön, men då jag är i ett förhållande nu känns det som en onämnd regel, man sover inte tillsammans med någon av motsatt kön, oavsett vad omständigheterna är, känns inte ok
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Varför skulle ni dela säng för att ni delar rum? Man kan ju hålla sig till att sova i sin säng även om det är i ett gemensamt rum..

Hotell brukar ha dubbelsängar.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Jag är helt obekymrad över sådana saker. Har delat säng med alla möjliga människor utan att det känts knepigt.
Det hade heller inte spelat någon roll om jag varit i ett förhållande eller ej.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Jag hade inte delat säng med en kollega av motsatt kön. Hade känt mig väldigt illa till mods över det hela.

På jobbresor har vi egna hotellrum. Vid stora sammanställningar men många medverkande kan vi dela rum men då med personer av samma kön.
 
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Jag har två chefer! När han vanliga bokat, så har jag fått enkel rum eller delat med min närmsta bekanta kvinnliga kollega på jobb! Men denna gången bokade den andra chefen och jag antar att han inte tänkte sig för.:cautious:
Mitt jobb innebär mycket resor, på en månad är jag väl hemma max 15 dagar.. Men jag har aldrig varit med om detta tidigare!

Hade jag varit singel, så hade det nog kvittat om kön och jag gått efter dom jag är "bekväm" med! Jag hade ju aldrig velat att min sambo delade rum med en annan kvinna än mig. Min sambo tycker liksom samma sak!
Att dela sovrum känns lite "för mycket" av att släppa in en arbetskamrat på privatlivet! Iallafall jag är inte helt samma person privat som på jobb!:D

Vill dock inte sova i mina hotpants å slitna tshirt i närheten av slibb kollegan !:wtf:

Men en fråga med en twist! Men låt säga att man ska dela rum med en kollega av samma kön och denne är homosexuell? Hade ni varit bekväma med det?
 
Senast ändrad:
Sv: Dela hotellrum med kollega av motsatt kön?

Men en fråga med en twist! Men låt säga att man ska dela rum med en kollega av samma kön och denne är homosexuell? Hade ni varit bekväma med det?

Jag svarar precis likadant som på din första fråga, men med ett (fetmarkerat) tillägg:

Det beror på hur bekväm jag är med min kollega. Det blir ju ganska intimt hur man än gör om man delar rum, man kommer liksom ganska nära varandras privata jag. För min del är det inte så mycket en fråga om kön eller sexualitet som om att jag har en ganska så stor integritet och inte är alldeles bekväm med att dela rum med en person jag enbart har en professionell relation till.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 971
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp