Bukefalos 28 år!

Delad vårdnad *mesig*

Sv: Delad vårdnad *mesig*

Jo jag curlar nog, men det är inte grejen, det handlar mer om pappans (o)förmåga att hjälpa till....

Jo, jag förstår att det är den delen du i första hand vill komma åt. Och det är förstås inte alls OK att han inte tar sin del av ansvaret, men det kan vara svårt att få den förändring du vill ha att hända på kort sikt när han precis ska åka på semester. Självklart ska du ta upp det med honom och försöka. Jag bara funderar, vilka andra lösningar finns?

Jag vet inte vad du jobbar med men för min del skulle det vara omöjligt att ta ledigt från jobbet när jag vill för att skjutsa mina barn, ibland kan jag och ibland kan jag inte, så enkelt är det med det. Och du måste ju ha en lösning för VARJE arbetspass om sonen inte har möjlighet att transportera sig på något annat sätt. jag bara tänker att fler borde bidra till lösningarna, inte bara du, och kanske sonen kan bidra själv vid några tillfällen och pappan vid några och kanske det finns andra vänner/släktingar att fråga också, så att inte hela bördan faller på dig.

Vad händer t ex om sonen missar uppkörningen?
 
Sv: Delad vårdnad *mesig*

Det är just DET ansvaret jag försöker med! Ersättning för bensin...

I dagsläget vill han inte ens LÅNA mig de pengarna:(

Sonen då? Som ju faktiskt är den du skjutsar till jobbet.

Jag förstår dock att det är jäkligt surt med en pappa som inte tar ansvar (det förstår jag verkligen, har en inte alls ansvarstagande fader själv) men om det inte går där kanske sonen kan hjälpa till med lite bensinpengar eftersom han ändå tjänar pengar?
 
Sv: Delad vårdnad *mesig*

Jag är också curlad i såna fall, mina föräldrar hade inte velat att jag skulle behövt cykla efter att ha jobbat 13 timmarspass. Så långa pass tär som fan på en och inte en chans att jag skulle tvinga mina ungar att cykla då.

Bara för att vissa har tvingats göra det kan jag inte se att alla ska behöva. Varför ska nån behöva plåga sig i onödan liksom?

Nej jag kommer inte heller tvinga mina eventuella barn att cykla/gå av principskäl eller använda "när morfar var liten gick han minsann 4 kilometer till skolan i snöstorm utan strumpor"-argument. Däremot tycker jag det är en helt annan sak när varken tid eller pengar finns för att skjutsa en nästan vuxen person till arbetet.
 
Sv: Delad vårdnad *mesig*

Jo jag curlar nog, men det är inte grejen, det handlar mer om pappans (o)förmåga att hjälpa till....
Fast det kan du tyvärr inte göra någonting åt. Vill han inte så vill han inte. Det blir liksom inte bättre så länge han inte själv vill.

Däremot kan du väl föreslå för honom att han fixar mopeden, eller att han fixar en annan moped så att sonen kan ta sig till och från jobb, etc på egen hand? Jag hade inte heller lånat ut pengar hur som helst, men jag hade kunnat tänka mig att köpa eller låna en moped tillfälligt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur funkar det? Olika från kommun till kommun? Jag och exet har delad vårdnad, byter på måndagar och kör alltså varannan vecka. Nu...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 550
Senast: Sar
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 681
Senast: Och_Aye
·
Småbarn Skulle behöva ett par kloka råd från er bukefalister.... Jag och f.d mannen separerade för snart två månader sedan, jag flyttade ut...
Svar
13
· Visningar
3 724
Senast: zalleg
·
S
Gravid - 1år Hejsan! jag ska försöka göra mig kort. jag och pappan (vi kallar honom H) var inte tillsammans när våran son blev till. vi bestämde...
2
Svar
31
· Visningar
3 239
Senast: strösslet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp