Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu när grannen har släppt sina kor på stycket bakom huset är det mer regel än undantag att Emiron har en hel rad med nyfikna damer vid staketet. Första gången han såg kor försökte han slita sig ur kopplet, numera är han betydligt mer muntert inställd.

 
Och idag mötte vi ännu ett stolpskott till hundägare :meh:

Kommer cyklandes på trottoaren med Gripa framför mig. En liten hund i flexi på andra sidan gatan. Ägaren såg oss uppenbarligen inte så hunden hann springa över halva vägen innan hon fick stopp på hunden. Tur det inte kom en bil...

Gripa skötte sig dock väldigt bra. Kollade bara lite åt hunden som kom farandes skällande :up:

IMG_20200804_150734[1].jpg
 
Alltså, det här kan ju vara världens sötaste hund. Bilden är från gårdagens ”kvällskiss” i trädgården. Vi har inte alltid riktigt samma syn på vad som är en korrekt aktivitet vid ”kvällskiss” (eller morgonkiss för den delen, brukar se likadant ut då). 🙄
Men ikväll slog hon alla söthetsrekord när det passerade en ambulans med sirenerna på och hon börjar sjunga med! 😂😍

9A00E0B7-B8E1-4070-BA1C-FC301B273AA8.jpeg
 
Alltså, det här kan ju vara världens sötaste hund. Bilden är från gårdagens ”kvällskiss” i trädgården. Vi har inte alltid riktigt samma syn på vad som är en korrekt aktivitet vid ”kvällskiss” (eller morgonkiss för den delen, brukar se likadant ut då). 🙄
Men ikväll slog hon alla söthetsrekord när det passerade en ambulans med sirenerna på och hon börjar sjunga med! 😂😍

Visa bifogad fil 55402
Sambons labbe för likadant när det kommer sirener förbi. Hon ylar med tills de passerat
 
Nu sitter vi i bilen. Har ju ingen egen nu men killen jag träffar har bil och hade som tur var hunnit vakna, så han kastade sig iväg och hämtade upp oss. Fyfan vad orolig jag blir. Höll på att gråta sönder hemma, nu när vi är på väg känns det lite mer lugnt...
 
Nu är vi på väg hem. Svullnaden har lagt sig något och febern har sjunkit. Ska hålla stenkoll på henne under dagen, men eftersom hon ändå var något bättre och det var svinlång väntetid hos vet så bestämde vi att åka hem ändå. Hoppas bara att det var rätt beslut...
 
Nu är hon nere på normaltemp igen, och bestämde sig precis för att lägga sig och sova på rygg i soffan (istället för bara utslagen på sidan). Ska se till att få i henne lite mer vatten om en stund. Har lite frystorkat färskfoder som jag kan blanda i massor av vatten. Hon dricker så sällan annars, men känns bra att få i henne lite extra nu.
 
Stabil temp hela eftermiddagen och kvällen. Hon verkar glad men lite trött. Fortfarande svullen i frambenen om än något mindre än tidigare. Känns ändå så lugnt att jag vågar sova. Hon kommer dock få bestämma promenadlängderna helt själv tills svullnaden är borta. Ebrah får cykeltur imorgon, för hon är rastlös och vill gärna skutta runt (något som inte uppskattas av Aysu som ser mest trött och lidande ut då).
 
Rallyträning på klubben idag, syster var också med tillsammans med Qila. Byggde upp en fortsättningsbana som var lite klurig men rolig som alla hundarna tog sig igenom bra (utom Qila som inte tränar på hela banor än). Syster fick låna både Nessie och Nike att träna bana med och så tränade hon lite kortare delar med Qila. Nano gick nåt varv med mig LÖS och ett varv med husse, helt plötsligt är hon hur taggad som helst på träning. Det är så himla stor skillnad bara på några veckor, jag kommer anmäla henne till fortsättningsklass om nån lämplig tävling dyker upp. Nessie är en stjärna 🌟, hennes största svaghet är att hon blir lite väl övertaggad och kan ta till ljud eller att ett sitt råkar bli tiggposition i upphetsningen men hennes utstrålning är det inget fel på!
Nike är egentligen också klar för fortsättningsklass, hon kan vara ett litet yrväder och vi måste jobba på stå men annars så går hon som en klocka.
Tyvärr hade syster och Qila blivit bortlottade i rallytävlingen de anmält till men de hänger med på en heldag i vallning med oss istället😁.
Imorgon ska jag iväg och valla, syster skulle inte med då de var uppbokade på nosework-kurs. På lördag blir det debut i Startklass för Nano och så ska jag tävla i klass 1 med Nessie. Har väl inte tränat supermycket ska erkännas och med Nano har jag inte ens tränat kommendering så det ska bli spännande. Nano är målet att hon inte ska springa av planen och med Nessie önskar jag att hon ser rutan och springer mot den (man får ju hoppas på att det inte är så högt gräs som det var sista tävlingen förra året då man bara såg topparna på konerna)..

Qila
IMG_20200809_162059.jpg
 
Igår vart jag med om något som kunde gått riktigt illa.

Var på en plats där man f¨år lov att bada med hundar och den är väldigt populär. Mycket folk många hundar perfekt träning för mitt lilla troll som tycker hon är den bästa av alla där.

Står och pratar med en väninna när 3 stora grand danois kommer (ok 2 stora och en jättesöt valp) Ägarna har bra koll ena hanhunden gjorde ett litet markerande mot mina om att det är inte ok att gå fram. (ena hade jag i famnen den andra stod på backen ingen utav dem reagerade) Inget vi reagerade på överhuvud taget.

De går ut i vattnet och det är ganska långgrunt. Som sagt mycket hundar och en( modell större hund) kom väl lite för nära den ena hanhunden resultat att båda gjorde utfall och kopplet går av på grand danoisen. Nu var det mycket folk i närheten som ryckte in och de fick isär hundarna snabbt och ingen kom till skada. Men jädrar vad det lät otäckt. Hundarna blir ju ganska rejält och människorna runtomkring.

Kan villigt erkänna att jag var rätt snabb bort mot bilen med mina när jag såg att den ena kom lös.

Olyckor händer så lätt. Verkade inte vara några sura miner på nån av hundägarna vilket var skönt.
 
Igår vart jag med om något som kunde gått riktigt illa.

Var på en plats där man f¨år lov att bada med hundar och den är väldigt populär. Mycket folk många hundar perfekt träning för mitt lilla troll som tycker hon är den bästa av alla där.

Står och pratar med en väninna när 3 stora grand danois kommer (ok 2 stora och en jättesöt valp) Ägarna har bra koll ena hanhunden gjorde ett litet markerande mot mina om att det är inte ok att gå fram. (ena hade jag i famnen den andra stod på backen ingen utav dem reagerade) Inget vi reagerade på överhuvud taget.

De går ut i vattnet och det är ganska långgrunt. Som sagt mycket hundar och en( modell större hund) kom väl lite för nära den ena hanhunden resultat att båda gjorde utfall och kopplet går av på grand danoisen. Nu var det mycket folk i närheten som ryckte in och de fick isär hundarna snabbt och ingen kom till skada. Men jädrar vad det lät otäckt. Hundarna blir ju ganska rejält och människorna runtomkring.

Kan villigt erkänna att jag var rätt snabb bort mot bilen med mina när jag såg att den ena kom lös.

Olyckor händer så lätt. Verkade inte vara några sura miner på nån av hundägarna vilket var skönt.

Åh vilken tur att allt gick bra! Sån jäkla osis att kopplet går av!
 
Daisy har fått en kompis om dagarna! En granne som har, liksom oss, en del problem att få ihop dagarna eftersom vi båda har hundar med extrem separationsångest. Vi bor 100 meter ifrån varandra så idag har jag dem båda för att testa hur det fungerar. Tanken är väl att vi ska kunna lösa ärenden, kunna gå ut och äta med våra respektive, ta något möte på stan osv, utan att det blir ett projekt att lösa hundvakt utan att man mer ska kunna "svänga förbi och lämna av" hunden.

Både sköter sig så fint. Grannhunde, en härlig Pudel - Sloughi - Staffe- mix (rescue, kanske bör tilläggas) är betydligt lugnare än mitt yrväder och ligger och sover gott under min arbetsstol just nu. Han är väldigt tolerant mot Daisys alla miljoner lekinviter också. Överlag har han väldigt fint hundspråk, så han kan bli en bra mentor till min knastös.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 772
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 656
Senast: Tuggben
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 885
Senast: Nox
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp