Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brutal uppvaknande idag.

Jag vaknade och torsten upptäckte förstås att jag va vaken men jag vill snooza lite. Han ville upp i sängen så kag lyfte upp honom och försökte få hono att ligga stilla medan jag kliade.

Efter en stund bestämmer juag mig för att kliva upp.

Upptäcker att lakanet brevid mig är dyngsurt. Han har morgonkissat i sängen precis bredvid mig. :arghh::rage:
Jag sliter ur lakanen och slänger på mig kläderna. Stapplar ner med hunden under armen och hivar ut honom. Tar ett paket med potatismjöl och häller ut på det blöta opch förösker röra runt så det mesta torkas upp.

Uäck så vidrigt! Hundurin i sängen. Jag vill bara kräkas. Funderar på att sova i gästhuset ett tag.
Nu ska jag googla madrasser och urin 😭😭😭
 
Så har di slyngelhunden Petra påbörjat sitt andra löp.....eller riktigt när det började har jag ingen aning om, för hon kör blodlöst även denna gång O_o
Första löpet kom 3 små bloddropper första natten och sen inget mer, denna gång inget alls. Jag har ju däremot en hane som tydligt visar vad som sker med brudarna här hemma och nu springer han tom och leker med henne i skogen, vilket aldrig händer annars - och flirtar och kollar läget. Och petra är klart skum på varför han blev så gullig helt plötsligt :rofl:
Dock inte nära något höglöp än, så vi får ta dag för dag och se hur de utvecklas. Spännande att ha noll koll för mig gällande blod/blodfärg mm - hon är inte svullen heller. Men man lär så länge man lever :D stackars Skalman kommer snart bli varse om att denna brud får ha inte röra nu :cry:
IMG_5037.jpeg
 
Vi har haft en inofficiell mini-kennelträff med lite folk som köpt hund från Floyds och Louies kennel hemma hos mig under två dagar - så himla roligt! Min uppfödare kunde tyvärr inte vara med pga sjuk, och eftersom det var jag som bjöd in och inte hon så känns det fel att kalla det kennelträff men :D
Flera av Floyds syskon var med och även en systerson. Det är så roligt att se dem jobba, för de är verkligen lika i arbete!

Floyd och jag är fortfarande lite ringrostiga efter all vila, men två dagars träning gjorde ändå att det kändes som att mycket lossnade. Han gjorde massor av fint!
Det är också roligt att se hur han börjar komma tillbaka i form igen, han är makalös på att sätta muskler.

D1DEC475-AB07-41DC-BCDB-746037A1CC49.jpeg

Så taggad inför mera träning nu! Men först - några dagars vila 😄
 
Sitter i soffan och dricker kaffe och tittar på mina två små killar som vilar bredvid mig. En ligger på sin älskade fårskinnspläd, den andra ligger i soffan vilken han har lagt beslag på som sin egen "tron".

Känner mig oerhört lyckligt lottad som fått möjligheten att ta hand om dessa två små älskade hundar :love:

Det kommer alltid bo minst en hund med mig så länge jag lever och har hälsan med mig
 
Jag har en tonåring i huset.
Fullkomligt odräglig.

Vågar inte lämna honom på nedervåningen om nätterna och han törs inte gå i trappor så jag bär upp honom till sovrummet på kvällen. Igår morse kissade han i min säng medan jag låg där. Nu idag upptäcker jag att han gnagt på mina kläder under natten. :arghh:

Nån som vill köpa en pappishane för en spänn?
 
Jag har en tonåring i huset.
Fullkomligt odräglig.

Vågar inte lämna honom på nedervåningen om nätterna och han törs inte gå i trappor så jag bär upp honom till sovrummet på kvällen. Igår morse kissade han i min säng medan jag låg där. Nu idag upptäcker jag att han gnagt på mina kläder under natten. :arghh:

Nån som vill köpa en pappishane för en spänn?

Lilla Torsten då :heart
 
Jag mår bättre och har fått tillbaka min ork, så nu blir det ordentlig motion varje dag. Och nu är min lättsamma fina vovve tillbaka. Känns så skönt att det bara var det som var ”felet” och inget annat :heart

Härom dagen i skogen sattes hon verkligen på prov när en rådjursmami med pytteliten unge sprang förbi mitt framför ögonen på henne. Hon var som alltid okopplad. Hon skvallrade sen ställde hon sig och bara stirrade. Spänd såklart och med blicken fixerad, men hon gjorde ingen ansats att röra sig. Jag behövde inte ens säga åt henne att stanna. Så nu är det konstaterat, den här hunden har absolut noll jaktinstinkt.

2A34A5EF-A14D-4950-AFBC-4EE55B122AD7.jpeg
 
Frej ville jaga räv ikväll 😅. Jag vet inte om han tyckte den liknade en stor ekorre eller om han faktiskt tycker det är vettigt att jaga rävar. Misstänker starkt att det skulle blivit
1-0 till räven.
 
Frej ville jaga räv ikväll 😅. Jag vet inte om han tyckte den liknade en stor ekorre eller om han faktiskt tycker det är vettigt att jaga rävar. Misstänker starkt att det skulle blivit
1-0 till räven.
Mina blir bara förvirrade av rävar. Man kan se hur det riktigt snurrar i skallen på dem. "VILT! JAGA! Eeeeh, vänta nu, vad fan är det för något? Jaga? Nä? Hund? Nä? Leka? Nä... Eeeeh..." :rofl:
 
Vi mötte katt, älg och rådjur på kvällsrundan igår :D Tur de är kopplade, för jaktinstinkten är det inget fel på... katten låg på grusvägen, precis efter en kurva och sprang sen dessutom framåt på vägen. Ett under att jag lyckades stå på benen :meh: älgen och råbocken hade iallafall den goda smaken att stå i vägkanten och sen gå in i skogen!
 
Jag har en tonåring i huset.
Fullkomligt odräglig.

Vågar inte lämna honom på nedervåningen om nätterna och han törs inte gå i trappor så jag bär upp honom till sovrummet på kvällen. Igår morse kissade han i min säng medan jag låg där. Nu idag upptäcker jag att han gnagt på mina kläder under natten. :arghh:

Nån som vill köpa en pappishane för en spänn?
Visst är det härligt med tonåringar? Min första hund som tonåring bet sönder sladden till min datorladdare, ett par loafers av modell som inte finns att köpa i Sverige, gnagde sönder ett av köksbordsbenen, åt upp fransarna på den persiska mattan och en rad andra saker. Han tyckte dessutom som valp extra mycket om att bajsa på samma matta.
 
Jag mår bättre och har fått tillbaka min ork, så nu blir det ordentlig motion varje dag. Och nu är min lättsamma fina vovve tillbaka. Känns så skönt att det bara var det som var ”felet” och inget annat :heart

Härom dagen i skogen sattes hon verkligen på prov när en rådjursmami med pytteliten unge sprang förbi mitt framför ögonen på henne. Hon var som alltid okopplad. Hon skvallrade sen ställde hon sig och bara stirrade. Spänd såklart och med blicken fixerad, men hon gjorde ingen ansats att röra sig. Jag behövde inte ens säga åt henne att stanna. Så nu är det konstaterat, den här hunden har absolut noll jaktinstinkt.

Visa bifogad fil 54628
Duktig tjej! :love:
Staffar :heart
 
Åh, jag är lite besviken nu. Skulle ha varit med på hundläger i Härnösand om två veckor men fick precis veta att det är inställt. Tror det hade varit både roligt och lärorikt. Får hoppas att det dyker upp någon rolig helgkurs framöver istället samt att lägret blir av nästa år.

Och kanske en vandring till under augusti i år.
 
Nuså, nu har jag äntligen köpt torrfoder som ska fungera som vandringsmat, förhoppningsvis.

En sån här blev det:
Bag_Venison_EN_1000x1000.png


Tydligen ska Aysu ha ca 250g mat per dag av det, vilket ju blir ungefär halva vikten mot om hon äter rå mat. Planerar dock att lägga det i blöt innan så att hon får i sig ordentligt med vätska.
 
Jag var ute på en skogsrunda med Ville och helt plötsligt blev han som tokig och försökte kasta sig in i ett buskage, rådjur, hare eller vildsvin tänkte jag. Men istället hörde jag en röst "Den är väl kopplad, jag är rädd för hundar" :rofl: En stackars svampplockare. ;) Så jag lugnade svampplockaren att han var kopplad och önskade god jakt på svamp. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 776
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 656
Senast: Tuggben
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Nox
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp