Den där okapin i Danmark

Superbild på Squii!
Det är alltså den lilla bajsen till höger om allas vår favorit tråkokapi :love:

IMG_8420_zpsqbvx3yqh.png

Alltså de är dräktiga 414-493 dagar, 13,8-16,4 månader :eek:.
Snacka om att inte veta när det är dags
Nu ser det ut att hända något :bump::bump:
Nu är hon på G:banana::banana::banana:

Nåt skvätte ut i alla fall.
Men jag behöver ju gå och lägga mig men det blir inte av om hon nu tänker kalva

Citat från texten längre ner på video-sidan:
"Men vi forventer, at de to-tre måneders træning og tålmodighed snart giver pote, og så skulle vi meget gerne få bekræftet, at vi får en kalv efter sommerferien"

Kalv, med andra ord :)
Men alltså, vänta nu. Är det mina danskakunskaper som är urusla, eller är de inte ens säkra på att där finns en bebis i magen? :confused:

Men alltså, vänta nu. Är det mina danskakunskaper som är urusla, eller är de inte ens säkra på att där finns en bebis i magen? :confused:
Det där stod i texten om hur de tränade henne för ultraljud (som jag förstod det). Längre ner står det att de mätt nån halt av dräktighetshormon i hennes avföring. Med reservation för att jag minns fel.

Hon "visar alla symptom på dräktighet" och analys av hormon i avföringen har visat att hon är dräktig och ska kalva i september 2016. Men de skulle gärna vilja kunna helt säkert bekräfta med ett ultraljud och har tränat henne för det (fast inte kommit i mål?)

Hon har stått och gnuggat gommen mot gallret en bra stund nu, sen flyttades kameran så man fick se ner på backen istället för okapin.
Skulle det har varit jordnötssmör, så skulle hon väl ha slickat istället.

Stereotypt beteende?

Hon har stått och gnuggat gommen mot gallret en bra stund nu, sen flyttades kameran så man fick se ner på backen istället för okapin.
Skulle det har varit jordnötssmör, så skulle hon väl ha slickat istället.

Stereotypt beteende?
Det var orden jag sökte, tack.

Liknande trådar

Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
487
Senast: Santoxen
·
Samhälle Alltså TV2 Danmark :bow: Först Helgstranddokumentären som var ett superviktigt projekt i sig, men nu detta. Jag skulle jobbat i... 2
Svar
38
· Visningar
3 332
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 654
Senast: sardellen
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka