Bukefalos 28 år!

Den grisrädda hästen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland undrar jag vad som rör sig i huvudet på den där hästen. Nu har ju han och W fått byta hage och går precis bredvid grishagen. Den gula ponnyn går i hagen bredvid. Idag när jag ridit W skulle jag hämta de andra två. Jag tog med mig en hovkrats för att kunna kratsa ur hovarna och slippa få en massa skit in i stallet.

Först tog jag ut den gula ur hagen, la grimskaftet över halsen och kratsade sedan alla fyra hovarna. Sedan gick jag och hämtade P som stod vid grinden. Jag tog ut honom ur hagen, ställde honom bredvid flickvännen (gula ponnyn) och kratsade även hans hovar. Båda stod lösa under tiden och var lugna och fina :). Sedan gick vi till stallet, snällt och fint, men båda var pigga på att komma in och få mat.

Jag var lite fascinerad över att de hade stått så snällt vid kratsningen och berättade detta för HV.

Hon häpnade och frågade: "Utanför grishagen?"

Ja, precis. Jag hade helt ärligt inte ens reflekterat över att vi faktiskt hade stått precis utanför grishagen och P hade varit totalt cool. Ridbanan ligger ju precis bredvid och han kan ju vara lite fjompig vid grishörnet, men sist jag red på banan med honom så var han faktiskt lugn. Då gick det fint att skritta avslappnat på fyrkantspåret utan oplanerad skänkelvikning.

Däremot så har det flyttat 2 nya grisar till en annan del av området, så nu är P fjompig där i stället :cautious: .
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: Coras star
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp