Bukefalos 28 år!

Den ofrivilliga kursdeltagaren

Liten uppdatering. Det sket sig.

Jag föreslog att hon skulle komma en halvtimme tidigare vid nästa tillfälle, men se det behövdes inte. Då klämmer hon i med att hon är osäker på om hon ska vara på kurs överhuvud taget.
Då svarade jag ärligt, att i mina ögon hade hon stora problem som mycket väl kunde bli större. Att hon själv sagt att hunden gett sig på både hantverkare och söner i hemmet tydde på att det inte alls "bara var här" hon hade problem. Jag avslutade med att "jag kan inte hjälpa dig om du inte vill ha hjälp".
Då sa hon att hon inte tänkte komma fler gånger.

Jag slår vad om att hunden omplaceras eller avlivas inom ett år, så jäkla tragiskt.
Kan uppfödaren/uppfödarna var behjälpliga?
 
Liten uppdatering. Det sket sig.

:( Så tråkigt. Du har i alla fall försökt... och nej, det är inte möjligt för dig att hjälpa henne om hon inte vill lyssna. Förhoppningsvis funderar hon på vad du sagt och söker hjälp någonstans, hos uppfödaren eller hos en annan tränare. Så det inte går så illa som du befarat.
 
Då har du gjort vad du kunnat. Erbjudit extra hjälp och försökt förklara. Sen är det upp till henne. Om det nu går så fel att hunden avlivas/biter någon eller annat så vet du själv att du gjort allt vad du kunnat som instruktör. Jag tror någonstans att det känns bättre än om man "sparkat ut " ekipaget och det sen händer något.

Bra gjort även om hon inte fattade hur mycket du hade behövts.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 563
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 971
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 290
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 485
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp