Den perfekta helgen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här helgen kommer jag kunna leva på länge. Vara barnledig och göra absolut ingenting, eller ja vi spelade WoW och så var vi VI. Det var så skönt, så lugnt och fridfullt.

Jag har nog sovit minst 9h/natt som klubbad utan uppvak av barn som tappat napp eller snutte. Ingen som drömt mardrömmar eller haft nattskräck.

Men i morse kände jag en otrolig längtan efter dottern som nästan slog mig rätt i ansiktet. Det var en skön känsla. Så vi hämtade henne hos mormor och sen åkte vi hem och har lekt, ätit, myst i soffan, läst böcker och nu sover hon gott i våran säng. Min älskade unge!

Det är skönt att vara barnledig. Inga måsten, inget pass, tyst och lugnt. Inget 3års trots 756ggr/dag. Jag säger det alltid utan dåligt samvete att det är skönt när hon är hos mormor.

Idag ville hon dessutom hem och sov en stund i bilen efter en tidig morgon. Och har varit glad som en lärka sen vi parkerade bilen. Inga kriser, bara glada rop och skratt. Då är det roligt och man orkar vara en bra förälder.
 

Hur mycket man än älskar sina barn tror jag det kan vara nyttigt med en paus ibland. Jag och sambon har inte varit barnfria mer än när sonen är hos dagmamman, vilket är en dag i veckan (5 timmar) som vi har tillsammans då. Oftast har vi haft fullt upp ändå dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är alltid lite tråkigt när jag inte får se min psykolog på en hel vecka. Jag behöver verkligen de där samtalen men samtidigt var det...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fattade ju själv att det här med att börja ett helt nytt liv – nytt jobb, ny stad, nytt boende, ny familjesituation, nya människor...
Svar
8
· Visningar
2 190
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp