Ja det gör det ju verkligen! Bara tex om röntgen ens är relevant för obalanser mediolateralt. Vad man ska kolla på (nervingångar, ledglipor, plan på ledytor/hovben, finns kanske fler?). Om det ens går att se mtp hur lätt hästen skiftar sin vikt. Vilka faser är relevanta, landning, belastning, avtramp, vad som händer i luften? Om hästen dessutom inte sätter ner hovarna på tänkt linje, hur ska man tänka då?
Alltså jag blir bara toksnurrig

Och så tänker jag att jag ska iaf inte försöka lämna/ta bort något utifrån det för egen del (det jag menar med att jag känner att jag kommer aldrig komma dit

) utan jag fokuserar på symmetriskt utifrån hovarnas nuvarande förutsättningar, bekväm häst och så kollar jag väldigt mycket på hur han rör sig och landar på rakt spår emot mig (pga jag tycker det är totalt omöjligt att se bakifrån bara). Förr satte han tex alltid ut vänster fram (den mest obekväma) och det är alltid den utsidan han tenderar att landa på/tålanda på mest. Han får också i princip alltid tydligast "foderring" på den hoven (jag tror det beror på mest belastning i tån/tålandar mest på den och troligtvis där om någonstans det är lite inflammation). Hovis har ofta lämnat lite insida (pga viktigast för hans skador var att den inte skulle sjunka ner) och tagit mer på utsidan (pratar höjd nu) för att inte förvärra detta. Men numera när han är jämnare och rör sig bättre så tycker jag ibland han ser ännu bättre ut när jag gjort hovarna mer jämna (dvs tagit mer hovväggen mer likt sidorna emellan). Ser iaf traktlandningar på båda fram varje dag också sedan ganska lång tid tillbaka och mer o mer sällan att vänster fram utsida "fastnar" i tån när han landar sämre.
Oj, det var ju inte alls det du frågade om hur man tänkte
Men vill gärna höra om hur andra tänker med benställningar o dyl!