Sv: Den värsta mardrömmen...
ja så hette det
satt just och klurade på det
Pay it forward![]()
ja så hette det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pay it forward![]()
Jag har inte så mkt val annat än att ta emot hjälpen, och jag måste lära mig hantera den skuld jag känner. Jag får tänka att de också gör det för Alice skull!
Det var väl ändå ett ganska rimligt pris känns det som!?
Dels så är det i princip hopplöst att få en bostad att hyra i Uppsala om man inte kan tänka sig att hyra ett rum och bi inneboende.Jag hoppas dottern hyr sitt boende och _inte_ får för sig att köpa en lägenhet när hon flyttar till Uppsala i höst!
Jag tycker mäklaren skött affären som en skitstövel, du kunde fått den både tidigare och billigare!
Jag har inte så mkt val annat än att ta emot hjälpen, och jag måste lära mig hantera den skuld jag känner. Jag får tänka att de också gör det för Alice skull!
Men du - medmänsklighet är ingen affär. Man behöver inte få valuta för insatsen.
För mig sitter det glädje i att faktiskt kunna hjälpa. Kunna ställa upp.
När jag var sjuk sa jag till en vän att jag var så häpen över allt stöd som kom, alla människor som var så fina. Hon sa att det var för att det var deras tid att betala tillbaka.
Jag hade inte ens sett det som att jag hade varit extra hjälpsam eller omtänksam.
Jag är skapligt säker på att de som ställer upp för dig inte har en tanke på att kräva tillbaka!
Och om dottern vill plugga här - sätt henne i alla bostadsköer ASAP! Det finns en lista på kommunens hemsida, uppsala.se. Vi fick vår hyresrätt i ett bra område tack vare sambons 11 köår, och då var vi ändå inte först på listan utan hade tur att två andra tackade nej...![]()