Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
+ TW
Klart att hon också är skör, men det är inte bara det, hon är sådär plump. Det mesta ska kretsa runt henne samtidigt som hon lätt spelar martyr. Det är inte överdrivet mycket, hennes egen familj märker inget för de är så vana vid det, men jag som kommit som utomstående och dessutom lägger alldeles för mycket märke vid detaljer har svårt att hantera och acceptera. Och såklart blir jag jävligt sårad! Jag har känt hennes son sen -97, vi har varit bästa vänner och älskande i fem år, inte fan glömmer jag det!!Om jag är vuxen nog att se andras känslor och behov i sorgen så borde hon också vara det, faktiskt. Jag ska inte behöva trippa på tå och dölja min sorgebearbetning för att hon kan bli sur. Men hur fasiken får man henne att förstå det?
Det positiva idag är att vi har haft en trevlig vårdag, myst ute med såpbubblor och letat blomknoppar. Provkört en ny bil som vi är sugna på till mig också. Mamma lånar mig pengarna då tills jag sålt hästtransporten. Det skulle ju vara najs att slippa oroa sig för när bilen ska lägga av när man är ute och kör...
Jag funderar på att låta farmor och farfar höra av sig om nästa gång de vill träffa Alice nu. Av alla gånger de setts sen nyår så har de frågat en gång, resten har varit på mitt initiativ. Och jag orkar inte riktigt "smöra" just nu. Det är så mycket annat på g. Dessutom skulle det vara trevligt om de erbjöd sig att vara här eller åtminstone köra ena vägen själva, för det tar tid för mig att köra henne dit varje gång. Visst, jag kan göra det när jag ska till stallet, men hemifrån tar det ~20 min till stallet, ska jag köra till farmor och farfar så är det ~15 min dit och sen ~30 min till stallet, om jag gasar. Det tar både tid och bensinpengar! Åh, jag vill inte vara såhär bittermen jag måste banne mig ibland!
<snip>
Nej nej nej vännen! Det är inte DIG jag blir sur på, det är hela situationen. Du är ju fantastisk!![]()