Bukefalos 28 år!

Denna blandningen.

jag har läst hur mkt som helst :P fredde tycker bullar är fula, men dom är ju så koola.... ingen amerikanare för oss utan en engelsk såna fall :P
 
Jag har en engelsk staff. :love:
Hon är vild och galen, men världens gulligaste. Ångrar inte en sekund att jag skaffade henne.

Du får fråga om det du vill veta, så svårt att bara berätta. :)
 
hihi japp. jag har blivit mkt tveksam nu, då jag hört hur det gått snett med staffar... förvisso var det amstaffar, men ändå..... många säger dom kan vara hundilska och det är inte sån hund jag vill ha :cry:
 
Hmm.

Det gäller ju att du som ägare är konsekvent redan från början.

Det är ju en terrier så du bör vara tålmodig och ha en vilja som är starkare en dennes.

Ska vi ( sambo + jag ) köpa en Bulle eller Staff blir det nog en tik.
Bestämmer vi oss för en GD blir det ev en hane
 
Eftersom jag har två småtroll så är jag mkt tveksam till staff, dom kan ju vara lite speciella vid lek osv envisa och om det skulle bli bråk är det nog inte kul att vara chihuahua. Jag tittar nu runt på andra raser, mer aktiva men mellanstorlek, Kelpie tycker jag verkar fina men jag är lite nipprig att den ska vara FÖR aktiv och valla runt allt den ser :angel:
 
Det beror väl på hur mycket tid och energi du tänker lägga ner på träning m.m.

Den behöver nog sin (rejäla) dos motion om dagen såväl psykisk som fysisk.
 
Kelpie är ena riktigt aktiva saker. Det är som små bollar som far runt överallt innan man riktigt fått hejd på dem. Är man inte intresserad av att lägga ned många timmar i veckan på träning med sin hund ska mna inte skaffa kelpie.
 
ja jag är medveten dom är aktiva som sjutton. Det är det jag också kan tänka tveksamt inför, nog för att jag vill hålla igång mkt, men jag vill ändå inte behöva hoppa omkring två timmar i munus 30 grader med min hund, då fryser jag ihjäl. Gärna tips om andra mellanstora aktiva men inte överaktiva hundar, gärna minimal pälsvård har redan som sagt en dvärgpudel att hålla i trim :p
 
Schnauzer( Mellan )
- Otroligt rolig och samarbetsvillig hund, kräver stimulans men inte i sådan hög grad som kelpie.

Dessa hundar kanske du kan kika på

Boxer

Labrador ( Dual Purpose )

GD
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 071
Hundavel & Ras Kan någon förklara för mig? Jag utgår från en annons som exempel nu, men det finns flera. Det är inget specifikt med just den annonsen...
Svar
15
· Visningar
1 912
Senast: Raderad medlem 94602
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 338
Senast: Shark
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 430
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp