Bukefalos 28 år!

Desperat.. förstoppning never ending

Ja, fast jag kan inte va förstoppad i 10 dar i sträck, kan inte ens sova nu.
Å frågan är om ens deras tarmrensare kan lösa en 10-dagars förstoppning..
Har du ont av förstoppningen eller gör den dig stressad så du inte kan sova. För stress och oro kan göra en förstoppad (likväl som det kan göra en lös i magen). Annars tycker jag du ska avvakta tills du pratat med kliniken.
 
Du kan ta microlaxen i omgångar det är ingen fara. Till och med en timmes mellanrum vid behov ;) det och fortsätt med kaffe och att röra på dig. Ibland kan det bildas som en propp längst ner i ändtarmen och det kan ta tid att få loss den.
I värsta fall kan man ta på en handske och peta lite försiktigt själv och se om man får loss den.

"Arbetskadad efter många år i vården" :angel::D

Å herre jösses. Kändes som att jag pillade på skiten med microlax-spetsen, fy satan va lång den va.
Pilla med handske, där går min gräns asså! Har analfobi så är stolt över att jag klarade microlaxen utan att bryta ihop.
Ska köra en till omgång efter promenaden *pepp*
 
Fast katrinplommon funkade inte för 2 v sen när jag körde med det..
Asså sätta hårt mot hårt, risken är ju att de inte kan genomföra koloskopin och jag har väntat nästan ett år på att få en tid sen remissen skickades så jag vill verkligen kunna få hjälp nu :/
Vene om jag kan gå såhär tills på måndag då jag ska fasta å köra "deras" totallavemang eller om jag kanske kan göra det 2 ggr. Ska höra med dom i em!

Fast de ska ju hjälpa dig att kunna genomföra koloskopin. Magar är inte okomplicerade och det som fungerar för en fungerar inte för någon annan.
 
Har du ont av förstoppningen eller gör den dig stressad så du inte kan sova. För stress och oro kan göra en förstoppad (likväl som det kan göra en lös i magen). Annars tycker jag du ska avvakta tills du pratat med kliniken.

Det är absolut en kombo! Först smärtan och sen stressen av att missa skolan.
 
Det är absolut en kombo! Först smärtan och sen stressen av att missa skolan.

Har du sett till att bli sjukskriven av en läkare? Det kanske kan lätta stressen vad det gäller skolan lite. Om jag kommer ihåg rätt kan man få nedsatt studielån om man varit sjukskriven (kan ha fel dock, det var länge sedan jag pluggade).
 
Å herre jösses. Kändes som att jag pillade på skiten med microlax-spetsen, fy satan va lång den va.
Pilla med handske, där går min gräns asså! Har analfobi så är stolt över att jag klarade microlaxen utan att bryta ihop.
Ska köra en till omgång efter promenaden *pepp*
Jag förstår din analfobi, tro mig du är inte ensam där;) Om du klarar så kan man även massera lite runt analen/stjärten för att öka chansen att det släpper. Men jag förstår om du inte kan/vill, dock har nöden ingen lag ;)
 
Nee, visste inte ens att man kan sjukskriva sig från skolan? Är mest orolig för att kugga tentorna, går basår så måste klara 100 % för att få studiemedel.
 
Innan du pajjar din mage fullständigt med sprit, kaffe, cigaretter och annat så prata med kliniken och hör vad de rekommenderar. De ska ju trots allt kunna se om det var något fel med dina tarmar innan du började misshandla dem för att få loss den här förstoppningen.

Dom har sjukt snåla telefontider, hoppas verkligen jag kan få en i em för dom har inte öppet på fredagar ens.
Fast jag vill verkligen bara pajja magen nu, å då menar jag få loss stoppet. Är mer rädd för div starka lavemang än kaffe, alkohol å cigg men det är väl för att jag är så rädd för anal-stuff I guess.
 
Jag förstår din analfobi, tro mig du är inte ensam där;) Om du klarar så kan man även massera lite runt analen/stjärten för att öka chansen att det släpper. Men jag förstår om du inte kan/vill, dock har nöden ingen lag ;)

Haha gu. Det går inte, pillar man där göre svinont! :banghead: Känns som jag ätit glasbitar som ligger i ändtarmen :arghh:
 
Har du testat Resulax? Upplevde det som mindre frätande, och fungerade bättre för min del när jag hade liknande problem.
 
Dom har sjukt snåla telefontider, hoppas verkligen jag kan få en i em för dom har inte öppet på fredagar ens.
Fast jag vill verkligen bara pajja magen nu, å då menar jag få loss stoppet. Är mer rädd för div starka lavemang än kaffe, alkohol å cigg men det är väl för att jag är så rädd för anal-stuff I guess.
Alla lavemang tas inte via ändtarmen som tanten skrev så finns det tabletter du tar. Du kan ju även ringa sjukvårdsupplysningen och få hjälp där med hur du ska hantera förstoppningen.
 
Sitter du "på huk" på toa eller "som vanligt"? Föreställ dig hur dom gör i länder med bara hål i marken eller hur du skulle göra det i skogen och sitt i den ställningen när du försöker...
 
Alla lavemang tas inte via ändtarmen som tanten skrev så finns det tabletter du tar. Du kan ju även ringa sjukvårdsupplysningen och få hjälp där med hur du ska hantera förstoppningen.

Har pratat med dom och dom säger bara att jag ska åka in till akuten, å det tänker jag inte göra.

Är även lite "rädd" för starkare lavemang pga att jag lider av ätstörningar, är rädd å fastna.
 
Sitter du "på huk" på toa eller "som vanligt"? Föreställ dig hur dom gör i länder med bara hål i marken eller hur du skulle göra det i skogen och sitt i den ställningen när du försöker...

Hmm sitter typ framåtlutad å chillar. Märket att de trycker på mer när man ligger ned!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp