Bukefalos 28 år!

Desperat.. förstoppning never ending

Jo absolut, men även tarmretande så kallad "olja" som laxoberal som det ju handlade om. Paraffin smörjer, medan laxoberalen retar igång tarmen så det är lite missvisande att kalla laxoberal "olja" egentligen. fast många tror att det är olja eftersom det är feta droppar.
Paraffinolja är lite lagom retande. Hällt i djur många gånger (obs livsfarligt om det kommer fel) men det var superäckligt att ta själv, kunde inte behålla!
 
Paraffinolja fick de magopererade tanterna på recept i min sal.

Jag slapp. Tack och lov.

Konstig mening, orkar inte omformulera.
 
Morfin är stoppande!
Näääähäää? Är det sant? Det visste jag inte :D. Kan du läsa hela inlägget är du väldigt snäll? Annars kan du på Fass söka efter Targiniq.

Tja nu var jag ju snäll och gjorde det åt dig.
"Den andra aktiva substansen för Targiniq, naloxonhydroklorid, är avsedd att ge lindring mot och motverka förstoppning. Tarmstörningar (t.ex. förstoppning) är en typisk biverkan vid behandling med opioida smärtstillande medel.
 
Senast ändrad:
Jag ser verkligen @Hagens_Zorba framför mig just nu.
Ute och springer i backar och trappor (och rör sig lite som en fällkniv emellanåt) medan hon har en cigg i ena handen, en lightläsk i andra och en termomugg med kaffe i den trejde. :D

Haha... orkade inte gå å köpa lightläsk efter att ha varit 2 ggr i affären idag redan, men ja det blev nåra glas vin + drinkar+ cigg + fyllekäk. Dock hade jag vinet i takeawaymuggen ;) Tyvärr ingen "förstoppningsbajs" än så länge men hoppas de kommer imorrn, nu är jag hög på socker. Ska köpa pursenid imorrn om det är "ok" ur ätstörnngssynpunkt,
Känns inte som att nåt kan bli värre än att äta socker = hetsätning delux.

Orkar inte ens bry mig om ätstöringingarna, så pass "illa" ä det. Vill verkligen ba gå på toa, spelar ingen roll hur tjock jag är.
 
Näääähäää? Är det sant? Det visste jag inte :D. Kan du läsa hela inlägget är du väldigt snäll? Annars kan du på Fass söka efter Targiniq.

Tja nu var jag ju snäll och gjorde det åt dig.
"Den andra aktiva substansen för Targiniq, naloxonhydroklorid, är avsedd att ge lindring mot och motverka förstoppning. Tarmstörningar (t.ex. förstoppning) är en typisk biverkan vid behandling med opioida smärtstillande medel.

Naloxon i sig är inte lösande, det är en antidot mot morfin som binder in till morfinreceptorerna lokalt i tarmen för att förhindra att morfinet fäster där och orsakar förstoppning. Således förhindrar det bara uppkomst av morfinrelaterad förstoppning, men kommer inte att hjälpa ett dugg mot en "vanlig" förstoppning.

@Hagens_Zorba
Jag håller med @honung om att 8 påsar movicol (alternativt forlax, smakar tydligen bättre än movicol, men är annars samma typ av preparat) är bäst för att lösa upp en rejäl förstoppning.

Du kan även prova Klyx nerifrån, större volym än ett mikrolax.
 
Nu har jag inte läst hela tråden @Hagens_Zorba men svarar ändå och hoppas jag inte upprepar tips du redan fått :)
Jag går på en hel del morfin och har gjort detta i 3 år nu, redan innan dess har jag haft en trög mage och morfin gör det långt värre, ibland har jag gått 1-2 veckor och det enda som hjälper är då Laxoberal, det kan du köpa receptfritt på Apoteket för ca 50 kr. Du kan ta 10-15 droppar som du häller på lite vatten i ett glas och drick allt i ett svep, gärna på kvällen. Jag tog 20 droppar senast då det nästan gått 14 dagar, du får garanterat igång magen dagen efter! Har du fortsatt problem med förstoppning så är även Inolaxol receptfritt, det är som små "stenar" man sväljer 2-3 msk/dag som aktiverar tarmen på längre sikt. Hoppas då kan lösa det på egen hand, man känner sig sjuk ju längre tid det går..
 
Nu har jag inte läst hela tråden @Hagens_Zorba men svarar ändå och hoppas jag inte upprepar tips du redan fått

Du skulle nog ha läst. Och note to you är att har man inte läst trådjäveln när det finns ynka och hela 95 svar i den så you bet att du kommer upprepa vad någon redan sagt. Troligtvis är du då den femte som kommer med samma "goda råd".
I det här fallet till någon som redan bajsat.
 
Du skulle nog ha läst. Och note to you är att har man inte läst trådjäveln när det finns ynka och hela 95 svar i den så you bet att du kommer upprepa vad någon redan sagt. Troligtvis är du då den femte som kommer med samma "goda råd".
I det här fallet till någon som redan bajsat.

Fast är det så illa att bli rekommenderad något om det i framtiden kan finnas risk för förstoppning? Och om det är flera andra som upprepat samma sak, har du då klagat på varje inlägg som liknar ett annat i tråden med de endast 95 svaren?
 
Fast är det så illa att bli rekommenderad något om det i framtiden kan finnas risk för förstoppning? Och om det är flera andra som upprepat samma sak, har du då klagat på varje inlägg som liknar ett annat i tråden med de endast 95 svaren?
Ingen av de andra skrev att de struntat i att läsa de andra svaren.
 
Ingen av de andra skrev att de struntat i att läsa de andra svaren.

Struntat var inte formuleringen, jag skrev att jag inte läst genom det. Men oavsett om det repeteras kanske TS uppskattar fler med erfarenhet av samma sak? Om @Hagens_Zorba tog illa upp i mitt försök för tips både för nu eller framöver ber jag om ursäkt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp