Bukefalos 28 år!

Desperat.. förstoppning never ending

Om du verkligen vill ha nåt som garanterat fungerar så är det detta, ”Gotlandslavemang” Värm 2dl mjölk, 2 tsk honung (fungerar också med ett par msk sirap) till 37ºC. Effektivt vid kraftig förstoppning. Lavemangspåse köper du på apoteket. Snabbverkande dessutom så försök håll kvar det en stund så det får verka. Orsakar ofta lite lätt kramp pga. att tarmrörelserna börjar fungera. Används mycket inom palliativ vård. Skadar ingenting och du, släpp den där fobin, skit är liksom bara,,,,,,,,,, skit (sa han som stod med hela armen nere i en rensbrunn och grävde bort dynga för hand igår). :p
 
Och det verkar som om olika kliniker har sina egna idéer om vad som är ok och inte inför en koloskopi. Nu säger jag absolut inte att du inte ska lyda de instruktioner du fått men de är inte direkt samma som jag fått.

Rådet gällande spriten var det vansinnigaste jag någonsin hört sjukvårdspersonal komma med.

Verkligen olika! Och många olika substanser att ta dagen innan. Får se om det lossnar så pass mkt på måndag så jag kan genomföra det, hoppas veeerkligen för satan va jag och min mor anpassat oss efter denna dag. Nästan ett år har de tagit att få tid, sjukt.. Jag ska ju ut å dricka vin så nåra shots till skadar inte ;) Inte så jag sitter hemma å sveper vodka..
 
Om du verkligen vill ha nåt som garanterat fungerar så är det detta, ”Gotlandslavemang” Värm 2dl mjölk, 2 tsk honung (fungerar också med ett par msk sirap) till 37ºC. Effektivt vid kraftig förstoppning. Lavemangspåse köper du på apoteket. Snabbverkande dessutom så försök håll kvar det en stund så det får verka. Orsakar ofta lite lätt kramp pga. att tarmrörelserna börjar fungera. Används mycket inom palliativ vård. Skadar ingenting och du, släpp den där fobin, skit är liksom bara,,,,,,,,,, skit (sa han som stod med hela armen nere i en rensbrunn och grävde bort dynga för hand igår). :p

Oj, hur kör man upp det? Eller dricker man det? Är fan bra på att knipa igen tror jag, höll 30 min med microlax fast det ska va 5-15 :D Mamma sa att jag va omöjlig att få i lavemang när jag var liten, hade problem då med.

Jag vet inte vad det är med människobajs som är så äckligt, djurbajs kan jag ta med handen liksom. Fobin bottnar nog i en del jobbiga rumprelaterade grejer som hände när jag var yngre, men jag hoppas att hela koloskopin ska funka lite som terapi och att det inte känns lika hemskt efteråt.
 
@Hagens_Zorba
Innolaxol!
Verkar inte samma dag, men ta det varje dag så får du snart ordning på magen! Finns på Apoteket. Hjälper långsamma tarmar att jobba fortare. En påse om dagen och drick ett glas vatten precis efter intag. :)
 
Vanligaste orsaken till många förstoppning är att tarmarnas peristaltiska rörelser hämmats på grund av medicinering, och/eller inaktivitet. Kombinerar man det med fel kost, och dåligt vätsketillförsel så blir det stopp. Vätska på ordentligt, förstoppning är alltså ofta "torr" bolus som fastnat i krökarna.

Ett stalltips är också dospåsar movicol, 8 påsar till en liter vatten - brukar kunna sätta fart. Ibland hämmar "stoppet" muskulaturen i tarmen så att man inte kan hjälpa till på annat sätt än att lösa upp stoppet.
 
Finns i droppar oxå.
Njae. Funkar ...sådär.

Upprepar - Pursenid. Minismå tabletter. Det enda som definitiv hjälpt mig. Funderar inte ens på att testa annat.

Behöver man underhålla tarmen är diverse pulver (jag använder Importal) och droppar goda medhjälpare. Men ett tvärstopp fixar de INTE.
 
Speciellt parrafinolja.
Jo absolut, men även tarmretande så kallad "olja" som laxoberal som det ju handlade om. Paraffin smörjer, medan laxoberalen retar igång tarmen så det är lite missvisande att kalla laxoberal "olja" egentligen. fast många tror att det är olja eftersom det är feta droppar.
 
Har du ont o mår dåligt tycker jag att du skall åka in akut.
Min "förstoppning" visade sig vara en akut inflammation med stopp.
Först ville de inte röntga men när jag insisterade kom överläkaren o höll med om röntgen, sen blev det akut op.
 
Nått som oxå hjälper utan att man behöver stoppa i sig massa grejer är duschen, varmt vatten o en ganska hård stråle stimulerar ändtarmsmuskelaturen. Jag har pga medicinering ofta förstoppning o vill inte trycka i mig massa preparat, sitter på toa, sätter på bidé duschen o det hjälper jäklar i mig så gott som varje gång
Vet många som sitter på huk i duschen oxå o stimulerar ändtarmsöppningarn med duschen, visst lite äckligt o skita i duschen kanske men vad gör man inte om det kniper
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp