Bukefalos 28 år!

Desperat - nödlösning?

Sv: Desperat - nödlösning?

Jag är inte till någon tröst, men vi hade det så förra året. Lergegga med uppblandad hästskit, nästan omöjligt att mocka och hästarnas hovar blev inte roliga.
Så i somras hyrde vi in en grävare en halv dag som gjorde ordentliga diken i vinterhagen, och fixade avrinningaen från stallplan, och det är fantastiskt vilken skillnad, underbart!
Så det kanske vore ngt till nästa vintersäsong?
Jag hoppas det blir bättre för er snart!
 
Sv: Desperat - nödlösning?

det är så jävla dyrt att det nästan är billigare att bygga tak över hagarna.....
 
Sv: Desperat - nödlösning?

Jag bor på naturliga sandmarker. Jag har aldrig behövt spolat ben på hästarna här. Det är bara att borsta bort lite sand från hovarna. Och nästan inga skador eller tappskor. Underbart!!!
 
Sv: Desperat - nödlösning?

Jag bor på naturliga sandmarker. Jag har aldrig behövt spolat ben på hästarna här. Det är bara att borsta bort lite sand från hovarna. Och nästan inga skador eller tappskor. Underbart!!!

AVUNDSJUK!!!!!:devil::devil::devil::devil::devil::devil:
Fast å andra sidan måste det var sjukt dammigt på sommaren....
 
Sv: Desperat - nödlösning?

Jaha, vad glad man blev av att läsa det då :mad:.
Här har man haft gyttjebad nästan hela vintern förutom några dagar, som nu t ex, när det blir svinkallt och alla kratrarna i hagen fryser till berg och hästarna knappt kan gå där för det är så knöggligt.
Vill ha vår nu när det ändå aldrig blir vinter.............
 
Sv: Desperat - nödlösning?

Sommarhagarna finns drygt en mil härifrån, och där finns inget stall, så de kan jag inte använda. Någon som har förslag på nödlösning?
Släpp hästarna där på lösdrift så blir dom glada.
Fixa en enkel "ligghall" så är myndigheterna glada.

Vår hage klarar sig även om det blir skavanker lite här och där. Den består av vallar med lera plus div impediment och småholmar.
Orsaken till om ens hästar "går till knäna i gyttja" är den vanliga. För många hästar på för lite mark!

LIA
 

Liknande trådar

Anläggning Är detta på fel ställe, så får någon flytta den. Visste inte riktigt i vilken kategori det skulle vara. I nuläget har jag två hagar att...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: kanske
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 409
Senast: moonstruck
·
Hästvård Det här är fan den VÄRSTA jävla sk vinter jag varit med om på länge. Under snöovädret i onsdags kom det undekylt regn, och sen frös det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 996
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp