dessa draglinorna

snigelfarmor

Trådstartare
här en bild på dem från equilex..
shoppen_fil.php


hur ska dessa fästas, vilket håll ska stroppen åt, ner eller upp?

Om jag ska göra en svängel, vilket jag ska, till dessa draglinorna, har ni några idéer innan jag sätter igång. Den är i järnrör.

/jenny
 
Sv: dessa draglinorna

Den ska träs runt svängeln och sen igenom metallgrejjen, med stroppen bakåt skulle jag tro. Har du en rak svängel ska du se till att du har ett stopp längst ut så den inte glider av.
 
Sv: dessa draglinorna

Hej!

De kallas återfallslinor.
Stroppen är antagligen till för att "dra loss" metallbygeln när man använt draglinan men om den ska vara uppåt eller neråt är jag inte säker på! Men jag tror att den ska vara neråt.
Svängeln ska ha stoppannordningar i ändarna så att linan inte glider av. Fördjupningar eller ett par stopp till på insidan gör att linan i värsta fall inte åker in mot mitten.

420398.jpg


Mvh Lisa
 
Sv: dessa draglinorna

jag har liknande draglinor o stroppen ska vara uppåt.
 

Liknande trådar

Mat Någon som har tips på bra app med olika recept? Vill ha tips om enkla rätter och där man kan göra veckomenyer och inköpslistor...
Svar
9
· Visningar
592
Senast: skogaliten
·
Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
1 913
Senast: casio01
·
Utrustning Hej, köpte ett eksemtäcke till pållen ifjol, men det blev inte använt mer än nån gång då det sitter som det gör. Mössan ska ju fästas...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
563
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp