dessa draglinorna

snigelfarmor

Trådstartare
här en bild på dem från equilex..
shoppen_fil.php


hur ska dessa fästas, vilket håll ska stroppen åt, ner eller upp?

Om jag ska göra en svängel, vilket jag ska, till dessa draglinorna, har ni några idéer innan jag sätter igång. Den är i järnrör.

/jenny
 
Sv: dessa draglinorna

Den ska träs runt svängeln och sen igenom metallgrejjen, med stroppen bakåt skulle jag tro. Har du en rak svängel ska du se till att du har ett stopp längst ut så den inte glider av.
 
Sv: dessa draglinorna

Hej!

De kallas återfallslinor.
Stroppen är antagligen till för att "dra loss" metallbygeln när man använt draglinan men om den ska vara uppåt eller neråt är jag inte säker på! Men jag tror att den ska vara neråt.
Svängeln ska ha stoppannordningar i ändarna så att linan inte glider av. Fördjupningar eller ett par stopp till på insidan gör att linan i värsta fall inte åker in mot mitten.

420398.jpg


Mvh Lisa
 
Sv: dessa draglinorna

jag har liknande draglinor o stroppen ska vara uppåt.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar med grovt tagel och håller manen kort, vad har ni för knep för att det ska bli snyggt utan att man förstör händerna...
Svar
16
· Visningar
1 100
Senast: iNHALE
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: hastflicka
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
802
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp