Dessa medföljande tyglar... *suck*

Sv: Dessa medföljande tyglar... *suck*

Jag brukar börja med att sortera ut vävribbtyglarna och ge dem till första, bästa ridskola. :D

Immer

Jag har hittills inte köpt något träns med medföjande tyglar som inte varit bra. Använder samtliga, speciellt eftersom alla är i en brun nyans som inte är helt lätt att hitta liknande utrustning till.

jag köpte ett träns i cob storlek (hästen har mycket litet huvud men i övrigt normalstor 1.65) o tyglarna som följde med var nästan för långa :) men när min pappa red hästen gick de sönder när han trillade av så han fick dåligt samvete och köpte nya LÄDERTYGLAR åt mig :)

jag använder tyglarna om det är lädertyglar. vävribb är hemskt att rida med

Jag håller helt med dig. Ska det vara tyglar så ska det inte vara vävribb- och de ska vara lagom långa. :mad:

Värst vad alla är emot vävribb. Ett par väl använda vävribbstyglar är ju det absolut skönaste :p

Nä. Läder ska det ju vara. :mad: ;)

ja dom fnkar om dom är mycket väl använda men man ska ju få dom att bli sköna med och det vill man inte för dom skavar och är hemska före dom blir ok (om dom någonsin blir ok)

Jag är behövande...

Jag brukar använda tyglarna, måste vara den enda som gillar vävribbtyglar :angel:

Exakt. ! Köpte ett antal träns nyss & då får jag vävribbtyglar till varje av dem .. Hatar vävribbtyglar, dem är stela, tjocka & korta (I alla fall där jag beställde ifrån). Jag har 3 par lädertyglar (flätade, läder & läder). Det räcker gott & väl, jag vill väl inte ha 500 par vävribbtyglar hemma ? xD Antagligen skippar dem vävribbtyglarna & sänker priset eller så skickar dem med ett par andra tyglar & höjer priset en aning men för min del får dem gärna skippa tyglarna eftersom man kan ju köpa tyglar till om man vill ha det. (?)

Kram !

min pålle får skav på halsen av nya vävribbtyglar:mad: nä gummi eller LÄDER:love:

Ska försöka kolla vad jag har i lådorna....men det kan inte bli förrän i morgon...

PMar i så fall...

Jag hatar alla dessa vävribbtyglar som skickas med. och såna tjocka gummityglar. :cool:

Jenni73 skrev:
Om livet ändå hade fungerat på det viset, det går inte att slänga något som faktiskt är helt nytt, det kan ju vara en "bra att ha"-grej:angel: .

Detta gör att man lägger dom nya tyglarna som man egentligen inte vill ha i den del av sadelkammaren där "bra att ha"-grejorna ligger(dvs över större delen av sadelkammaren).

Har man tur så kommer någon och rensar ut allt man inte använder så att man får lite mer plats i sadelkammaren. Hittills har detta dock aldrig hänt. Från högen med "bra att ha"-grejor har det används grejor en eller två gånger per år. Den bara växer.

//Jenni - Samlaren
Snåljåp - spar-august ..... Listan på lämpliga namn är lång! ;) :rofl: :idea: :smirk: Släng skiten!

Det stora problemet är att det inte bara är jag som sparar, det är min kusin och min syster också, när min syster flyttade sin häst så var hon smart. Hon gav allt hon sparat till oss och tyckte att hon var jättesnäll :angel:

Numera måste vi beställa en kontainer för att bli av med allt:crazy:

Immers tips var ju lysande, ge bort till en ridskola. Dom behöver alltid grejer, även i udda storlekar.

När jag köpte ett gold medal träns (de rundsydda) så fick jag med tyglar. Använder dom fortfarande dagligen och dom är grymt mysiga och 'inridna':p
De lät konstigt att du fick så pass korta tyglar med, måste ha blivit ngt fel med förpackningen av den..

Jag tycker också att dom hade kunnat sälja träns och tygel separat.
Men sen, man kan köpa nosgrimmor löst (alltså, end. nosgrimma) men man kan inte köpa träns utan nosgrimma, inte stilrena iaf, så jag har futtinutton nosgrimmor liggade i mina hästars skåp.

Nån som vill ha ett stycke engelska nosgrimmor?:D

köpte ett billigt träns på h**ks men tillhörande tyglar som var så ******* långa. jag får ha COB på mitt fullblod för han har så litet ansikte, tyglarna var minst x-full o nästan så att jag fick dem om tårna även om jag skrittade på halvlång tygel vilket jag tycker är lite läskigt om olyckan skulle vara framme. har dessutom haft oturen att köpa ett annat träns med tyglar där tyglarna inte var likadana. typ att tygeln i ena bettringen var COB o den andra FULL så "plopparna" på vävribben stämde inte överens (om ni förstår vad jag menar med det). har dock sparat dem som reserv om man skulle vara i akut behov en dag .

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 454
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Känner mig så frustrerad efter ytterligare ett samtal med en köpare som vill ha en häst i princip gratis. Jag är höggravid, på grund... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 456
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka