Det bara är förmycket

Igår så var jag vaken ibland och sov ibland nästan hela dagen. Och lika inatt och det blir nog lika idag. Jag ska försöka att aktivera mig enligt som personalen tycker men jag vill inte och jag orkar inte. Eller jo jag spelar mobil spel ibland men det räknas inte enligt dom.
Och kul att om jag skriver nåt så är det kanske några som svarar eller har nån reaktion eller nånting men ifall mamma skriver nåt i min dagboks tråd så är det jätte många flera som bryr sig vad hon skriver motför vad jag skriver. Det bara är be vis att jag inte räknas såmycket. Och jag vet inte om det är för att jag är jag bara eller att jag ut trycker mig dåligt eller att domflesta andra här kanske är äldre motför mig eller varför det är så men det är iallafall tydligt att det ÄR så.
Och det som andra kanske mera tycker är kul att läsa om och skriva om typ skol avslutnings kläder och min valp och sånt det gör jag så jag inte klarar så då kan jag ju inte skriva om det heller.
Jag träffade min valp i söndags men det var mest jobbigt. Och egentligen så har jag ridning och valp kurs idag men jag kommer inte göra nåt av det. Så vad ska jag skriva om för jag gör ju inte ens nåt.
Jag blir så jävla arg på migsjälv men det hjälper ju inte heller.
 

Dom blev bättre kompisar sen och kunde både busa och sova tätt ihop. Men den äldre var sur och tyckte valpen var konstig och jobbig i några veckor innan han vande sig. Och just då kändes det som att det aldrig skulle bli bättre och det var bäst för alla om han fick flytta ifrån oss till en annan familj. Men det blev ju bra, och jag är så glad att just han är våran.

Det låter inte det är det minsta konstigt att du inte kunde få din valp att inte bitas, det kunde inte jag heller när min var en sån liten plutt som din fortfarande är :) Jag tycker faktiskt små valpar är rätt jobbiga sen blir dom roligare och roligare ju äldre dom blir!
Visa bifogad fil 119065
Okej ❤️ Hur lång tid tog det tills att det kändes okej med valpen för dig? Och när slutar dom bitas SÅ mycket?
Det bara känns skit jobbigt för det var min DRÖM att ha en egen hund så bara känns det skit jobbigt även fast han inte ens är med mig oftast.
 
Alla valpar bits. Det bästa att göra är att lugnt och sansat få dem att första att det inte är OK att bita i händer. Ge den något att tugga på.
 
Alla valpar bits. Det bästa att göra är att lugnt och sansat få dem att första att det inte är OK att bita i händer. Ge den något att tugga på.
Jag vet men somsagt så han bits HÅRT och det går inte att ge han nåtannat för han bryr sig inte om det utan han bara bits jätte hårt ändå.
 
Jag vet men somsagt så han bits HÅRT och det går inte att ge han nåtannat för han bryr sig inte om det utan han bara bits jätte hårt ändå.
Jag förstår att det känns jättejättejobbigt. Vi har en valp nu, som tanken är ska bli vårdhund. Och det har känts väldigt hopplöst tidvis, hon har varit en riktig bitig valp, men det blev en radikal förbättring när hon tappat sina valptänder, nu vid 6 månader är det en stor skillnad. Och man kan hitta bra strategier för att hantera bitandet - din lille valp är så liten än och det har gått så kort tid. Jag förstår att det inte alls blev som du tänkt dig men det kommer bli bättre :heart
 
Jag vet men somsagt så han bits HÅRT och det går inte att ge han nåtannat för han bryr sig inte om det utan han bara bits jätte hårt ändå.
Jag passade en västsibirisk Laila valp som var hemsk. Krävde uppmärksamhet hela tiden och hoppade upp och bet mig i ryggen när jag satt på golvet. Någon vecka efteråt träffade jag en cavalier king Charles spaniel som var hur söt och mysig som helst. Den hemska valpen växte upp och blev en jättetrevlig hund sen ❤️
 
Jag förstår att det känns jättejättejobbigt. Vi har en valp nu, som tanken är ska bli vårdhund. Och det har känts väldigt hopplöst tidvis, hon har varit en riktig bitig valp, men det blev en radikal förbättring när hon tappat sina valptänder, nu vid 6 månader är det en stor skillnad. Och man kan hitta bra strategier för att hantera bitandet - din lille valp är så liten än och det har gått så kort tid. Jag förstår att det inte alls blev som du tänkt dig men det kommer bli bättre :heart
Jag kanske inte skulle ha tyckt att det var SÅ jobbigt ifall det inte redan var skit jobbigt men nu bara känns det jätte miss lyckat med han och att jag inte borde ha nån valp alls. Och jag fattar att jag säkert låter taskig nu men jag vill inte ens träffa han nu för det bara känns jobbigt. Och ifall tillochmed M blev sur på han så kanske det inte kommer funka ALLS.
 
Jag passade en västsibirisk Laila valp som var hemsk. Krävde uppmärksamhet hela tiden och hoppade upp och bet mig i ryggen när jag satt på golvet. Någon vecka efteråt träffade jag en cavalier king Charles spaniel som var hur söt och mysig som helst. Den hemska valpen växte upp och blev en jättetrevlig hund sen ❤️
Det bara känns skit dåligt med valpen för jag tyckte om han jätte mycket frånbörjan och nu bara känns allt fel 🙁 Och jag vet att endel var neggativa att jag inte skulle skaffa en valp och sånt så nu har ju som rätt känns det som för jag inte ens klarar att ha en valp.
 
Okej ❤️ Hur lång tid tog det tills att det kändes okej med valpen för dig? Och när slutar dom bitas SÅ mycket?
Det bara känns skit jobbigt för det var min DRÖM att ha en egen hund så bara känns det skit jobbigt även fast han inte ens är med mig oftast.
Jag minns inte riktigt, men första månaden var tuff för mig och det dröjde längre innan jag hade de där riktigt starka känslorna för valpen. Jag sökte flygresor som mest de två första veckorna tror jag. Sen mindre och mindre.
Bitandet blev bättre men jag minns inte riktigt hur lång tid det tog, sen blev det mer igen när han började byta valptänderna. Och en hund kan verkligen bitas hårt redan som valp! Efter ungefär en vecka la jag ut en bild på insta där jag skrev "vassa tänder, starka käkar" 😅

För mig var det också en dröm; min första hund från valp, tanken att jag skulle få en tävlingshund efter att min äldre blev sjuk och skadad. Och så var starten verkligen inte alls vad jag tänkt mig utan bara konstant hög stress och dåligt samvete mot både valpen och min äldre hund. Men som sagt, det blev väldigt bra i slutändan ❤️
 
Jag minns inte riktigt, men första månaden var tuff för mig och det dröjde längre innan jag hade de där riktigt starka känslorna för valpen. Jag sökte flygresor som mest de två första veckorna tror jag. Sen mindre och mindre.
Bitandet blev bättre men jag minns inte riktigt hur lång tid det tog, sen blev det mer igen när han började byta valptänderna. Och en hund kan verkligen bitas hårt redan som valp! Efter ungefär en vecka la jag ut en bild på insta där jag skrev "vassa tänder, starka käkar" 😅

För mig var det också en dröm; min första hund från valp, tanken att jag skulle få en tävlingshund efter att min äldre blev sjuk och skadad. Och så var starten verkligen inte alls vad jag tänkt mig utan bara konstant hög stress och dåligt samvete mot både valpen och min äldre hund. Men som sagt, det blev väldigt bra i slutändan ❤️
Okej tack för svaret ❤️ Och ja dom kan bitas HÅRT! Och det är inte så kul.
Och jag har också dåligt sam vete för att jag inte tycker om han såmycket som jag borde efter som att jag inte ens vill vara med på hans valp kurs och så. Och då får jag dåligt sam vete till mamma och pappa att jag inte kan bara skärpa mig och vara lite normal. Och att dom har hjälpt mig så jag kan upp fylla en dröm så verkar jag inte ens bry mig.
Och jag blir bara be sviken på migsjälv att jag inte har varit i skolan idag och inte kommer åka på ridningen eller valp kursen så blir jag bara ledsen för att jag INTE gör det också men jag orkar inte göra det heller. Så somvanligt så KAN inte jag göra rätt utan det blir dåligt o avsett.
 
Det fina med unga djur och barn tycker jag är att de blir äldre 🙈 förstår absolut att en valp inte är det roligaste som finns just där och då när man blir biten och möblerna förstörda.
Man kan älska dom små ändå :heart
 
Det fina med unga djur och barn tycker jag är att de blir äldre 🙈 förstår absolut att en valp inte är det roligaste som finns just där och då när man blir biten och möblerna förstörda.
Man kan älska dom små ändå :heart
Ja men det känns taskigt att tänka så också. För som planen var så skulle ju han bo med mig när han är rums ren och ensam tränad. Och då BORDE jag längta till det men jag gör inte det. Utan det känns som han har det mycketbättre hemma motför han skulle ha med mig. Och jag borde känna mig lite som hans mamma på ett sätt och bästa vän och borde upp skatta hur han är NU.
Men det känns bara taskigt och att vi nog aldrig kommer bli så bra vänner iallafall och M kanske kommer tycka det är jätte jobbigt med en valp eller ung hund. Och jag vill inte att han ska känna som att jag sviker han heller 💔
 
Håller med om att valpar bits och även hårt, kan inte minnas att jag varit med om någon valp som kommit hem och som inte bitter i både händer, fötter, näsa, öron och även håret om inte det inte är uppsatt i en hård tofs och inte att glömma alla trasiga kläder en liten valp orsakar.
Bitandet brukar försvinna när valptänderna är borta.

Vad jag förstår så har väl bara M och valpen träffats 1 gång. 1 gång säger inget om framtiden.
 
Jag kanske inte skulle ha tyckt att det var SÅ jobbigt ifall det inte redan var skit jobbigt men nu bara känns det jätte miss lyckat med han och att jag inte borde ha nån valp alls. Och jag fattar att jag säkert låter taskig nu men jag vill inte ens träffa han nu för det bara känns jobbigt. Och ifall tillochmed M blev sur på han så kanske det inte kommer funka ALLS.
Jag förstår. Men just nu är allting jobbigt och det är inte konstigt att det känns övermäktigt och en besvikelse när det inte blir som förväntat med er efterlängtade valp, ni behöver faktiskt inte träffas nu för att kunna bygga en relation senare, du hade inte M när han var valp och tänk hur nära varandra ni är nu :heart

Och att inte M gillade valpen - min bästa väns hund tyckte min valp var drygast på jorden de första veckorna och till och med månaderna (precis som vi gjorde), nu leker de som om de aldrig gjort något annat.

Mina barn tyckte också vår efterlängtade valp som sov så sött i dotterns knä när vi hälsade på, var jobbig och mest bets, hon kallades velicoraptor, men nu är det helt annorlunda. Och nu ligger hon tätt intill och myser med hela familjen, även om det har varit jag som tagit största ansvaret de första månaderna precis som din mamma gör nu.
Just NU har valpen det säkert bäst hos dina föräldrar - det betyder inte att det alltid kommer vara så. Det är väl jättebra att de kan avlasta, träna, och du kan träffa valpen på dina egna villkor när läget är stabilare, han kommer finnas kvar när du reser dig ur hålet du är i just nu och han kommer bli en fantastisk och klok hund till dig.
 
@EmmaFilippa Jag tycker M låter väldigt klok som säger ifrån när valpen inte beter sig bra. Det kommer lösa sig, valpar växer snabbt. :heart Skickar med en bild på hur min gamla hund hanterade det när hon tyckte valpen var alltför pestig.:)

82CF9382-6145-4E0B-A955-99C016A1484E.jpeg
 
Skaffa dig ett par rejäla skinnhandskar så att du kan stå ut medan du håller still handen vilket är en metod att få hunden att sluta. Och jag tycker det låter som att M hjälper dig att säga till valpen när den bits för hårt. Du och M blir ett bra valpfostrarteam tror jag.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 276
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 468
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 586
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp