Det bara är förmycket

Igår så var jag vaken ibland och sov ibland nästan hela dagen. Och lika inatt och det blir nog lika idag. Jag ska försöka att aktivera mig enligt som personalen tycker men jag vill inte och jag orkar inte. Eller jo jag spelar mobil spel ibland men det räknas inte enligt dom.
Och kul att om jag skriver nåt så är det kanske några som svarar eller har nån reaktion eller nånting men ifall mamma skriver nåt i min dagboks tråd så är det jätte många flera som bryr sig vad hon skriver motför vad jag skriver. Det bara är be vis att jag inte räknas såmycket. Och jag vet inte om det är för att jag är jag bara eller att jag ut trycker mig dåligt eller att domflesta andra här kanske är äldre motför mig eller varför det är så men det är iallafall tydligt att det ÄR så.
Och det som andra kanske mera tycker är kul att läsa om och skriva om typ skol avslutnings kläder och min valp och sånt det gör jag så jag inte klarar så då kan jag ju inte skriva om det heller.
Jag träffade min valp i söndags men det var mest jobbigt. Och egentligen så har jag ridning och valp kurs idag men jag kommer inte göra nåt av det. Så vad ska jag skriva om för jag gör ju inte ens nåt.
Jag blir så jävla arg på migsjälv men det hjälper ju inte heller.
 

Och så en bild från när vi var och hälsade på de små illbattingarna och de bet loss stora tussar från min stackars dotters kalufs… :cautious:

46887AE5-8D9C-4D32-A1CC-CFD122BB8141.jpeg
 
Håller med om att valpar bits och även hårt, kan inte minnas att jag varit med om någon valp som kommit hem och som inte bitter i både händer, fötter, näsa, öron och även håret om inte det inte är uppsatt i en hård tofs och inte att glömma alla trasiga kläder en liten valp orsakar.
Bitandet brukar försvinna när valptänderna är borta.

Vad jag förstår så har väl bara M och valpen träffats 1 gång. 1 gång säger inget om framtiden.
Jag har iallafall aldrig träffat nån valp som bits SÅ mycket som jag kommer håg.
Och ja dom har bara träffats en gång men det kändes bara taskigt mot båda att M blev sur och att valpen blev rädd 💔
 
Jag förstår. Men just nu är allting jobbigt och det är inte konstigt att det känns övermäktigt och en besvikelse när det inte blir som förväntat med er efterlängtade valp, ni behöver faktiskt inte träffas nu för att kunna bygga en relation senare, du hade inte M när han var valp och tänk hur nära varandra ni är nu :heart

Och att inte M gillade valpen - min bästa väns hund tyckte min valp var drygast på jorden de första veckorna och till och med månaderna (precis som vi gjorde), nu leker de som om de aldrig gjort något annat.

Mina barn tyckte också vår efterlängtade valp som sov så sött i dotterns knä när vi hälsade på, var jobbig och mest bets, hon kallades velicoraptor, men nu är det helt annorlunda. Och nu ligger hon tätt intill och myser med hela familjen, även om det har varit jag som tagit största ansvaret de första månaderna precis som din mamma gör nu.
Just NU har valpen det säkert bäst hos dina föräldrar - det betyder inte att det alltid kommer vara så. Det är väl jättebra att de kan avlasta, träna, och du kan träffa valpen på dina egna villkor när läget är stabilare, han kommer finnas kvar när du reser dig ur hålet du är i just nu och han kommer bli en fantastisk och klok hund till dig.
Tack för svaret och att du är possitiv om det ändå och inte bara att jag inte kan nåt ❤️
Det bara känns som en till sak som jag miss lyckas med och att jag tänkte att vi skulle visa alla att jag visst kan ha en egen valp och att han skulle bli jätte bra så orkar jag inte ens träffa han så dom som var neggativa hade rätt känns det som.
 
@EmmaFilippa Jag tycker M låter väldigt klok som säger ifrån när valpen inte beter sig bra. Det kommer lösa sig, valpar växer snabbt. :heart Skickar med en bild på hur min gamla hund hanterade det när hon tyckte valpen var alltför pestig.:)

Visa bifogad fil 119087
Ja kanske men om han inte tycker om valpen så kommer dom ju iallafall aldrig kunna bo tillsammans. För jag vill ju inte att han ska tycka att det blir jobbigt.
 
Skaffa dig ett par rejäla skinnhandskar så att du kan stå ut medan du håller still handen vilket är en metod att få hunden att sluta. Och jag tycker det låter som att M hjälper dig att säga till valpen när den bits för hårt. Du och M blir ett bra valpfostrarteam tror jag.
Det hjälper ju inte när han bits i ansiktet och håret. Och det bara känns inte så kul att be höva ha det för att kunna träffa sin valp.
 
Tack för svaret och att du är possitiv om det ändå och inte bara att jag inte kan nåt ❤️
Det bara känns som en till sak som jag miss lyckas med och att jag tänkte att vi skulle visa alla att jag visst kan ha en egen valp och att han skulle bli jätte bra så orkar jag inte ens träffa han så dom som var neggativa hade rätt känns det som.
Tycker du snarare visar mycket självinsikt och klokhet i att du backar och tar det lugnt med valpen nu när du själv mår dåligt, även om du inte kan se det själv. Det är det bästa både för valpen och dig just nu, och du - valpen är valp länge, min som är 6 månader är fortfarande valp, du kommer visst kunna ha egen valp och det kommer bli jättebra, ni behöver bara lite tid och stöd - det behöver alla valpägare, så många tårar jag gråtit över min och ringt min bästis och varit uppgiven, att jag har misslyckats med henne, att hon inte kommer bli nån bra vårdhund, att jag inte kom ihåg att min förra hund var så här, det kunde hon intyga att jo det var han visst :angel: Det kommer bli bra Emma! Du kommer bli bra, han kommer bli bra och ni kommer bli ett fantastiskt team :heart
 
Ja kanske men om han inte tycker om valpen så kommer dom ju iallafall aldrig kunna bo tillsammans. För jag vill ju inte att han ska tycka att det blir jobbigt.

Att han sätter gränser för vad som är okej och inte för valpen betyder inte att han inte kommer tycka om den. Tvärtom så kommer det hjälpa valpen mycket i hur man umgås med andra hundar, vilket den kommer ha nytta av hela livet. Sen är det såklart viktigt att ägna sig mycket åt den gamla hunden också så den inte känner sig åsidosatt, men det är jag helt säker på att du vet och kommer göra. :heart
 
Som andra säger så är ett "gillatryck" på en av din mammas inlägg bevis på att folk bryr sig om DIG:heart
Det är inte alltid så lätt att veta vad man ska skriva när det handlar om jobbiga saker. Alla trådar får inte jättemånga svar, speciellt dagboksinlägg där det inte alltid finns något att diskutera eller att svara på mer än att ge stöd. Kan vara rädsla för att skriva något som du misstolkar och får dig må ännu sämre, det vill man inte råka göra:heart
 
Jag bara vill skriva en sak att en av personalen över talade mig att vi skulle åka till valp kursen och bara kolla. För jag var ganska ledsen och be sviken för jag inte orkade med ridningen idag så tyckte hon att vi skulle bara kolla och kunde åka tidigare om jag inte orkade så jag sa okej om det tillslut.
Men ja det var bara mamma som gjorde övningar och så och jag bara kollade. Men dom var duktiga iallafall.
Och sen efter så sa mamma att han var trött så hon trodde inte att han skulle bitas och hon skulle ta han direkt om han gjorde det. Så jag testade iallafall och då låg han bara och halv sov i mitt knä ett tag 💙
Men ja jag vet inte om nånting känns BÄTTRE men det var väl lite skönt på ett sätt iallafall men det är skönt att vara till baka i mitt rum bara jag och M och en personal också.
 
Jag bara vill skriva en sak att en av personalen över talade mig att vi skulle åka till valp kursen och bara kolla. För jag var ganska ledsen och be sviken för jag inte orkade med ridningen idag så tyckte hon att vi skulle bara kolla och kunde åka tidigare om jag inte orkade så jag sa okej om det tillslut.
Men ja det var bara mamma som gjorde övningar och så och jag bara kollade. Men dom var duktiga iallafall.
Och sen efter så sa mamma att han var trött så hon trodde inte att han skulle bitas och hon skulle ta han direkt om han gjorde det. Så jag testade iallafall och då låg han bara och halv sov i mitt knä ett tag 💙
Men ja jag vet inte om nånting känns BÄTTRE men det var väl lite skönt på ett sätt iallafall men det är skönt att vara till baka i mitt rum bara jag och M och en personal också.

Vad bra att du orkade åka och titta på valpkursen! Man kan lära sig mycket av att titta på lektioner också! Och skönt att valpen var lugnare när den var lite trött. :heart
 
Tycker du snarare visar mycket självinsikt och klokhet i att du backar och tar det lugnt med valpen nu när du själv mår dåligt, även om du inte kan se det själv. Det är det bästa både för valpen och dig just nu, och du - valpen är valp länge, min som är 6 månader är fortfarande valp, du kommer visst kunna ha egen valp och det kommer bli jättebra, ni behöver bara lite tid och stöd - det behöver alla valpägare, så många tårar jag gråtit över min och ringt min bästis och varit uppgiven, att jag har misslyckats med henne, att hon inte kommer bli nån bra vårdhund, att jag inte kom ihåg att min förra hund var så här, det kunde hon intyga att jo det var han visst :angel: Det kommer bli bra Emma! Du kommer bli bra, han kommer bli bra och ni kommer bli ett fantastiskt team :heart
Tack att du är så possitiv om det ❤️
 
Att han sätter gränser för vad som är okej och inte för valpen betyder inte att han inte kommer tycka om den. Tvärtom så kommer det hjälpa valpen mycket i hur man umgås med andra hundar, vilket den kommer ha nytta av hela livet. Sen är det såklart viktigt att ägna sig mycket åt den gamla hunden också så den inte känner sig åsidosatt, men det är jag helt säker på att du vet och kommer göra. :heart
Ja jag vill ABSOLUT INTE att M ska tro att jag som byter ut han eller nåt så o avsett så kommer jag ge han jätte mycket upp märksam het och han kommer vara min bästa vän sålänge vi lever ❤️
 
Som andra säger så är ett "gillatryck" på en av din mammas inlägg bevis på att folk bryr sig om DIG:heart
Det är inte alltid så lätt att veta vad man ska skriva när det handlar om jobbiga saker. Alla trådar får inte jättemånga svar, speciellt dagboksinlägg där det inte alltid finns något att diskutera eller att svara på mer än att ge stöd. Kan vara rädsla för att skriva något som du misstolkar och får dig må ännu sämre, det vill man inte råka göra:heart
Nej jag vet men det känns bara för mig som att jag nästan inte märks. Men jag fattar hur du menar!
 
Jag bara vill skriva en sak att en av personalen över talade mig att vi skulle åka till valp kursen och bara kolla. För jag var ganska ledsen och be sviken för jag inte orkade med ridningen idag så tyckte hon att vi skulle bara kolla och kunde åka tidigare om jag inte orkade så jag sa okej om det tillslut.
Men ja det var bara mamma som gjorde övningar och så och jag bara kollade. Men dom var duktiga iallafall.
Och sen efter så sa mamma att han var trött så hon trodde inte att han skulle bitas och hon skulle ta han direkt om han gjorde det. Så jag testade iallafall och då låg han bara och halv sov i mitt knä ett tag 💙
Men ja jag vet inte om nånting känns BÄTTRE men det var väl lite skönt på ett sätt iallafall men det är skönt att vara till baka i mitt rum bara jag och M och en personal också.
Åh vad bra att du kom iväg och fick ha en positiv stund med valpen. :heart
 
Det bara känns skit dåligt med valpen för jag tyckte om han jätte mycket frånbörjan och nu bara känns allt fel 🙁 Och jag vet att endel var neggativa att jag inte skulle skaffa en valp och sånt så nu har ju som rätt känns det som för jag inte ens klarar att ha en valp.
Låt det få ta tid, känslorna kommer ska du se ❤️. Det kan vara svårt att knyta an med mycket andra känslor i kroppen men det kommer bara man låter det ta tid!

Det kommer tyvärr alltid att finnas personer som är negativa till typ allt. Ibland tycker jag att det hjälper att tänka att de bara är avundsjuka. Men det är klart att man blir ledsen ändå. Sen håller jag inte alls med om att de ”fått rätt”. Av det jag lärt mig om dig så skulle du aldrig missköta ett djur. Det klart att du kommer att klara av att ha en valp ❤️
 
Jag har iallafall aldrig träffat nån valp som bits SÅ mycket som jag kommer håg.
Och ja dom har bara träffats en gång men det kändes bara taskigt mot båda att M blev sur och att valpen blev rädd 💔
Jag bara vill skriva en sak att en av personalen över talade mig att vi skulle åka till valp kursen och bara kolla. För jag var ganska ledsen och be sviken för jag inte orkade med ridningen idag så tyckte hon att vi skulle bara kolla och kunde åka tidigare om jag inte orkade så jag sa okej om det tillslut.
Men ja det var bara mamma som gjorde övningar och så och jag bara kollade. Men dom var duktiga iallafall.
Och sen efter så sa mamma att han var trött så hon trodde inte att han skulle bitas och hon skulle ta han direkt om han gjorde det. Så jag testade iallafall och då låg han bara och halv sov i mitt knä ett tag 💙
Men ja jag vet inte om nånting känns BÄTTRE men det var väl lite skönt på ett sätt iallafall men det är skönt att vara till baka i mitt rum bara jag och M och en personal också.
Tycker det låter som en helt normal valp. Jag glömmer varje gång en ny valp kommer hur mycket dom kan bitas när dom är på lek humör.

Valpar är som människobarn och behöver uppfostran när dom är små. M uppfostrar vilket inte innebär att M inte tycker om valpen.
 
Tycker det låter som en helt normal valp. Jag glömmer varje gång en ny valp kommer hur mycket dom kan bitas när dom är på lek humör.

Valpar är som människobarn och behöver uppfostran när dom är små. M uppfostrar vilket inte innebär att M inte tycker om valpen.
Ja kanske men JAG tycker iallafall att han bits väldigt mycket och hårt motför andra valpar som jag har träffat iallafall.
Och du kanske har rätt att M upp fostrade valpen men jag vill inte att han ska tycka att det är jobbigt med en valp som han kanske tycker ifall han måste bli så sur på den.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 276
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 468
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 586
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 291
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp