Det bästa eksem/flugtäcket på marknaden!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 268
F

fälttävlansnörd

Det ska min prinsessa ha i sommar!

Krav;

*regntätt
*uv-skydd
*måste finnas med huva till
*MAGSKYDD, EXTREMT VIKTIGT! måste täcka hela magen.
*hals naturligtvis
*rejält skydd för svansen
*i princip skavfritt
*bra passform på smäckrare häst

Fram med förslag NU, för idag så dödade jag årets första mygga
i stallet!

Sv: Det bästa eksem/flugtäcket på marknaden!

Vad jag vet så finns det inga regntäta flugtäcken... Regnar det så är det ju inga flugor. :p

Var bor du någonstans egentligen? Haha.

Men okay, får utvecka lite då:

Jag vill ha ett täcke som inte är genomblött om det
börjar spöregna och jag inte hinner dit på direkten och
lägger på ett regntäcke. Alltså; jag letar inte efter ett
täcke som är som ett rent regntäcke... Get it? ;)

Okej. men ett tunnt täcke torkar på nolltid. :) är det helt regntät så kommer det ju bli alltför varmt när det är sol.

Jag har Horseware Rambo Dustbuster med helhals till min, har ingen magplatta men går "in" under magen så täcker ganska bra ändå.

Jag håller nog med Centaur, har aldrig sett ett regntätt flugtäcke? :confused:
Min ponny har exem, så jag använder Boetts exemtäcken (det regnar igenom...). Har fungerat bra, men om din häst inte lider av solexem utan av myggor och flugor så är det kanske inte ett alternativ... De flugtäcken som jag har sett är de som är som ett väldigt finmaskat nät. Det lär ju regna igenom rättså fort. :smirk: Jag är dock inte så insatt i flugtäcke marknaden, har haft ett men det kliade min häst sönder på tre dagar.

hade boetts exemtäcke till min gammla häst. det ända som jag tyckte va prisvärt (då det va det ända som höll en hel sommar :crazy: )

Har ett HW Dustbuster ( http://www.horseware.com/flyprotection/dustbusterplus.asp ) med hel hals till den ena som har varit jättebra, inga skav och det har hål för öronen så att inte halsen åker ner. Den andra har ett Dustbuster utan hals men det fick hon skav av..
Är sugen på att köpa ett Sweet Itch, tycker de ser bra ut, inte lika taighta som Dustbustern. Men jag har inte kännt på det.
http://www.horseware.com/flyprotection/sweetitch.asp
Om du vill ha ett helt regntätt täcke så finns ju Bucas Sunshower:
http://www.bucas.com/index.php/products/C178/
Hoppas du hittar ngt du vill ha:D

Köpte ett Domani flugtäcke på Eurohorse (395 kr för täcket +90 kr för huvan. el. 2 st för 150 kr)
Satt jätte bra på hästen!:)
Täcket har;
UV-skydd
Bogveck
Hel hals (som man kan fästa i grimman om man vill)
En regäl "magplatta"
Är i något speciellt tyg så att det inte skall bli varmt för hästen.(Men ändå skydda)
Och huvan hade "nät" för öronen + att det var ett jätte tjockt och kraftigt kardborre som man knäpper under hakan.
Finns i blått och brunt.

Tyckte det var så himmla bra pris, nu var det säkert "mässpris" men är nog inte så mkt dyrare i butik..

Liknande trådar

Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 809
Senast: Liten
·
F
Utrustning Letar efter ett flugtäcke till mitt fullblod att ha på betet i sommar. Ska skydda mot uv-strålar, skydd mot knott och mygg osv. och...
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: The_grinch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur